Ojentajat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja viikinki_84
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 🔥 OJENTAJA – KÄSIVARREN VOIMAN MOOTTORI 🔥

Meta description: Tekniikat, liikkeet ja vinkit tehokkaaseen ojentajatreeniin vahvuuden ja massan kasvattamiseksi.

Hyvin mahdollista että kiertäjäkalvosimet ärtyy jos penaa hinkkaat 6 krt päivässä. Itse ottaisin viikon täyslevon noille rääkätyille lihoille.

Mä vähän vaihtelen liikkeitä päivän aikana, kohteet(hauis,ojentaja,rinta,yläselkä) vain pysyy samana. Oon kyllä muutaman kuukauden jo treenaillut noita kiertäjäkalvosimia, luulis et ne nyt viikon tota kestää.

Liikkeiden vaihtelu varmaan jelppaa kyllä, luulin että pelkkää tankopenkkiä hinkkaisit, itsellä olkapäät vihloo jo ajatuksesta :D

Nyt on puolet treeneistä takana, proteiinia on mennyt aika paljon ja kädet on kyllä jatkuvasti vähän kipeenä. Yllättävän pienillä painolla on tullu treenattua, mutta nyt alkaa käsistä jonkun verran verisuonia erottumaan. Aamulla ja illalla otan kreatiinia, glutamiinia, leusiinia ja arginiinia.

Tänään loppuu proteiini pumppaus ja nyt rupes mietityttämään että, ei varmaan tänään vielä näy ne kaikkien treenien tulokset. Pitääkö antaa palautua muutaman(2-3??) päivän ja sitten ottaa uusia kuvia ja vertailla tuloksia?

Tosta voi tulla aika paljon turvotusta, niin ota vaikka tosiaan kahden päivän päästä ja sitten viikon päästä uusiksi. Turvotus ei meinaa välttämättä laske kahdessa päivässä. :)

Niin joo ja voisitkohan sitten kerrata tarkemmin koko ohjelmas, ruokavalios jne. Vai ootko oikeesti vetäny pussin maltoa päivässä? xD

En nyt ihan niin paljoa oo vetänyt, treenit on aika tarkasti kerrottu tuolla mun kotisivuilla. Aika pienet painot oli kyllä käytöss, mutta ei kyllä kovin paljo isommilla olisi loppuun asti jaksanu. Mulle on jonkun proteiini purkin mukana tullut jokinlainen kauha(n.20g), ja melkein joka treenin jälkeen kauhallinen maltoa ja proteiinia.

Olen nyt jonkun aikaa proteiinipumppauksen jälkeen ihmetellyt että mitä jälkiä mun hauikseen on tullut mutta tänään sen nyt huomasin että ne taitaa olla niitä ns. raskausarpia ja se ainakin on aika selvä merkki kehityksestä.

Onkohan liikaa yhdelle treeni kerralle jos tekee ojentajat taljassa, käsipainoilla niskan takaa ja sitten vielä kapean penkin ?

Onkohan liikaa yhdelle treeni kerralle jos tekee ojentajat taljassa, käsipainoilla niskan takaa ja sitten vielä kapean penkin ?
Riippuu täysin sarjoista mitä teet, itse otan samana päivänä kapean penkin, ranskalaisen punnerruksen ja ylätaljan. Yhteensä sarjoita tulee 8 eikä ole yhtään liikaa Imo.

..

varmaan siten että ojentajapunnerrus on mahdollista toteuttaa myös ylätaljan avulla, mikä on yleensä raskaampi kuin tavallinen ojentajapunnerrus taljassa.

oma kysymykseni tänne quotaten Neutraalia, eli mitä tolla tarkoitetaan "Jos pakan päällä on rulla kiinni"?

Mulla on toiminu ranskaliset lattialla maaten KPilla tehtynä todella hyvin.. kannattaa kokeilla..

Suoritus:

Penkkipunnerrus asento eli lavat yhdessä & olkapäät alhaalla, rystyset ulos/sivuilla, ja KäsiPainojen tulisi koskettaa olkapäitä siten että osuvat samalla lähes maahan, eli kevyt venyttävä liike jonka jälkeen vahva puristus ojentajilla ilman että kyynerpäät liikkuvat.. Kannattaa myös huomioda että käsien tulisi olla suorana kohti kattoa, eikä sivuille "kaatuneena".. tämä varsinkin kun liikettä suoritetaan, jolloin on vähennettävä painoja jos näin käy.. Kaverille kun ekaa kertaa näytin liikkeen kävi näin koska ei osannut jännittää oikein ojentajia vaan käytti liikaa "apulihaksia" (hermotus kateissa)... Eli kannattaa alottaa esim pienillä painoilla tekemällä vähän pidempiä sarjoja negatiiviset kunnolla jarruttaen...

Raskas liike jonka jälkeen oon yleensä suosinu PushDowneja..

Näitä oon tehnyt yleensä tänhetkisellä ohjelmalla (4jakonen eli olkapäät ja kädet yhtenä päivänä):

3x6-10 Ranskalaiset maaten KP
3x10-12 PushDown/ojentajat 1käsi kerrallaan ylätaljassa, rystyset menosuuntaan..

Morjens, eli kun teen hauis- ja ojentaja treeniä niin vasenkäsi tuntuu että se on 3 kertaa enemmän jumissa treenin välissä ja sen jälkeen kuin oikea ja sinne myös tuntuu pakkautuvan enemmän verta kuin oikeeseen käteen. Oikeassa näkyy todella vähän verisuonet kun treeniä teen kun taas vasemmassa näkyy selvästi isoimmat verisuonet. Mulla ei näy siis normaalisti kuin yksiverisuoni per käsi. Voiko tää johtua vaan siitä että vasen käsi on noin selvästi heikompi vai teenkö oikealla kädellä jotain väärin vaikka omasta mielestäni teen ihan samanlailla kuin vasurilla? ja siis teen molemmat kädet aina samaan aikaan. Eli siis tuntuu että vasemman käden reeniin saa enemmän tehoa kuin oikeeseen, tietoa?

Vedä massa päälle ni ei loista verisuonet kummastakaan kädestä. Minullakin on esim Oikea isompi kuin vasurin hauis mutta vasurissa on taas paljon edemmän voimaa/sarjakestävyyttä ja aivan samalla tavalla kumpaanki pumppailen salilla.

Back
Ylös Bottom