Ojentajan "tunnottomuus"

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tommo
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Moi.
Millä ilveellä saisin ojentajani "auki" ? Ne kun eivät millään tunnu kipeytyvän, menevät vain tunnottomaksi ikään kuin. Vaikka lämmittelen reilusti, ja olen kokeillut sekä isoa painoa pienillä toistoilla, että pienillä painoilla isoja toistomääriä, en saa tuntumaa ojentajiin.
Olen hakenut tuota penkissä eri kulmissa, ja käsipainoilla, ja sit näillä moderneilla häkkyräuutuuksilla, muttei niin millään. Kaikki muut lihakset kyllä kipeytyvät ja tuntuma niihin on hyvä (osaan arvioida jaksamiseni suhteessa toistoihin), mutta ojentajat.. Ne tekee työtä käskettyä kunnes vain "jumiutuvat", tai ei edes sitä.. vaan.. ikään kuin sammuvat.

Olen nyt 28 (175cm, 65kg), liikkunut aktiivisesti ja monipuolisesti koko nuoren ikäni. Salia olen tehnyt randomisti aina, aina ollut sama ongelma ojentajien kanssa. Nyt oon alkanut aktiivisesti käymään salilla n. 5 x viikossa. Tavotteena ei oo koskaan ollut, nytkään, kovat painot tai iso massa, vaan timmi joustava kroppa. Harmittaa nuo ojentajat, jää huono maku suuhun treenistä kun ei pääse siihen ah niin ihanaan kipukynnykseen niiden kans. . .

Mikä neuvoksi ?

-Tommo

Jos kipua tavoittelet treeniltä, niin hakkaa niitä ojentajia kepillä tai vaihtoehtoisesti treenaa vain kerran kuussa, niin ovat joka treenin jälkeen kipeät.;)

Jos taas haluat kasvattaa niitä, niin keskity nousujohteisuuteen treeneissä, eli kasvattamaan sarjapainoja ja sitä kautta työmäärää. Vielä jos vaihteluakin löytyy, niin ei pitäis olla ongelmaa. Kipu ei ole mikään kasvamisen edellytys.

Jeps. Ojentajat kyllä melko harvoin itelläkään kipeytyy, mutta kun pitää keskittymisen olennaisessa, niin ei haittaa. Kun tietää kuitenkin tekevänsä liikkeet oikein ja sarjapainot kasvaa, niin on nuo näyttäneet ojentajatkin kasvavan.

Ja vielä se, että ketjun aloittajalla ei kuitenkaan painosta päätellen varmasti mitkään maailman massiivisimmat ojentajat ole, niin voi vielä tuumata että kuta isompi lihas niin sen tujumpi pumppi ja hapotus. Pienet lihat = pienet kivut.

Jeps, kiitti vastauksista.
Tulokset kasvaa kyllä. Ja tuossa ylhäällä joku päättelikin ihan oikein, että kovin suurilla painoilla ei tämä jäbä bodaile.
Jokanen täällä varmasti ymmärtää sen, mitä tuolla kivulla tarkoitin - sitä mukavaa lihashapotusta siis. Mikäli muillakaan ei ojentajiin tule sitä hapotusta, ok, hyväksyn asian.

Mutta pointtina edelleenkin se, että miten ojentajat saa "auki", ts. miten se samanlainen tuntoherkkyys olis mahdollista kuin vaikkapa hauisten, reisien tai muiden "helppojen" muskeleiden kanssa.. Mulla on aika tyypillinen keissi sellainen, että vaikka penkissä viides toisto helppo mutta kuudes TÄYSBLOKKI. Siis aivan kuin seinä vastassa, ja ihan silmänräpäyksessä muutos. Hengitystekniikkani pelaa kyllä.

-Tommo

Veikkaan että ne on vaan heikot ja tottumattomat. Vaatii jonkin verran treeniä ennenkuin ollaan siinä pisteessä että edes päässään "prässäämään" kunnolla.

Itsellä ei myöskään tule ojentajat mistään kipeiksi. On siinä mielessä outoa, että vaikka kyseessä onkin suht pieni lihas, niin kyllä esim. vielä pienempi hauis, tulee leuoista araksi. Sitten taas joku dippi, jonka pitäisi nimenomaan olla ojentajaliike, ei tunnut ojentajissa ollenkaan seuraavana päivänä. Ja leukojen taas pitäisi olla selkäliike..

Mulla on oikeastaan sama tilanne mutta hauiksen kohdalla..

Tuntumaa ei saa ikinä, ei treenin jälkeen eikä sen aikana.. Oli sitten kuinka puhdas tekniikka, suurta tai pientä painoa/toistoa, selkä seinässä kiinni, tukea vasten ni ei tunnu :)

Onko kenelläkään jotain hyviä vinkkejä ?

Ei asia minua häiritse, koska kehitystä tulee. Mutta olisi vain kiva välillä tuntea sitä kipua :rolleyes:

Jos kipua tavoittelet treeniltä, niin hakkaa niitä ojentajia kepillä tai vaihtoehtoisesti treenaa vain kerran kuussa, niin ovat joka treenin jälkeen kipeät.;).

tälle repesin huolella, pitäs varmaa mennä nukkumaan :hyper:

Mutta mutta, ite saan ojentajat kyllä aroiksi seuraavaksi päiväksi vetämällä kunnon settejä ojentaja punnerrusta taljassa , itelle toimiva liike, toisaalta en tiedä onko "kipeytyminen" niin oleellista hommassa jos tulokset muuten nousee.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Teetkö ranskalaistapunnerrusta, push downia, pään takaa punnerrusta taljalla ja käsipainolla. Mites dippi? Se pisti kanssa silmään että puhuit eri kulmista muttet kapeasta otteesta.

Kokeileppa tehdä taljassa, niin että olet taljaanpäin, vaijeri tulee ylhäältä. Siihen laitat sen mustanpaksunnarun, kyynerpäät vedät kylkiin ja yrität suhtkot pitää ne paikoillaan siellä. Sitten vetelen narulla käsiä suoriksi sinne reisiin. Eli molemmat kädet on ala-asennossa ns kylkien takana, hieman. Siellä sekunnin pito, ja palautus johonkin 90asteen kulmaan jne. Jotain 8toiston sarjoja. Itellä hapottaa kaikkein eniten. :rolleyes:

"Teetkö ranskalaistapunnerrusta, push downia, pään takaa punnerrusta taljalla ja käsipainolla. Mites dippi? Se pisti kanssa silmään että puhuit eri kulmista muttet kapeasta otteesta."

"Kokeileppa tehdä taljassa, niin että olet taljaanpäin, vaijeri tulee ylhäältä. Siihen laitat sen mustanpaksunnarun, kyynerpäät vedät kylkiin ja yrität suhtkot pitää ne paikoillaan siellä. Sitten vetelen narulla käsiä suoriksi sinne reisiin. Eli molemmat kädet on ala-asennossa ns kylkien takana, hieman. Siellä sekunnin pito, ja palautus johonkin 90asteen kulmaan jne. Jotain 8toiston sarjoja. Itellä hapottaa kaikkein eniten. "

Tsek. Kaikki nuo on tehty ja käytössä. Ei muutosta. Penkissä maksimi liikkuu nyt 90n hujakoilla. Kun teen vitosia 80llä kilolla, niin se neljäs toisto menee mukavasti, mutta viides ei sit millään. Pienemmillä painoilla sama, kunnes ollaan jossain 50%, sillon kaikki menee kevyesti.

Mietinkin, että voiko ojentajalihasten hapensaannissa olla jotain häikkää ? Yritin joskus muistaakseni hieroa ojentajiin jotain mobilatia tms., kun alkoi mennä jo epätoivon puolelle. Mutteipä sekään tietty auttanut.

-Tommo

Minkälaisilla palautuksilla teet sarjoja? Itsellä vastaavanlaista toistojen pysähtymistä seinään on esiintynyt jos olen tehnyt sarjoja 1min (tai alle) palautuksilla. Penkissä jäi pari viikkoa sitten painot rinnalle, kun olin varma että vielä tulee pari toistoa :)

Mulla on oikeastaan sama tilanne mutta hauiksen kohdalla..

Tuntumaa ei saa ikinä, ei treenin jälkeen eikä sen aikana.. Oli sitten kuinka puhdas tekniikka, suurta tai pientä painoa/toistoa, selkä seinässä kiinni, tukea vasten ni ei tunnu :)

Onko kenelläkään jotain hyviä vinkkejä ?

Ei asia minua häiritse, koska kehitystä tulee. Mutta olisi vain kiva välillä tuntea sitä kipua :rolleyes:

Mulla on sama homma hauberin kanssa. Tulosta tulee mukavasti mutta se on käytännössä ainoa lihas joka ei reenin jälkeisillä päivillä tunnu rasittuneelta.
Ojentajien kanssa oli vähän sama homma mutta viime aikoina olen tehnyt ojentajat todella lyhyillä palautuksilla ja polte on aivan eri luokkaa kuin ennen. Habaan tuo tosin ei tehonnut...

Mulla on sama homma hauberin kanssa. Tulosta tulee mukavasti mutta se on käytännössä ainoa lihas joka ei reenin jälkeisillä päivillä tunnu rasittuneelta.
Ojentajien kanssa oli vähän sama homma mutta viime aikoina olen tehnyt ojentajat todella lyhyillä palautuksilla ja polte on aivan eri luokkaa kuin ennen. Habaan tuo tosin ei tehonnut...

Tää kuullostaa kyl vähän oudolta, kun itellä on hauikset pelkistä leuanvedoista niin pumpissa että vaikee saada käsiä suoraks.

Itsellä ilmenee tätä ojentajan "tunnottomuutta" myös mutta sain ne kipeäksi kun tein ranskalaista punnerruista kp:lla isoilla painoilla n. 6 toiston sarjoja ja lasku tohon korvanjuureen. Aina ollut se ongelmana ettei mene kipeäksi mutta onhan nuo kasvanut niin ei se kipu (ilmeisesti) niin tärkeä olla. Kapea penkki ja pushdown ja juuri tuo yhden käden ranskalainen lemppareita ojentajille.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom