Ojentajan treenaaminen

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ranskalainen punnerrus ja talja supersarjana.

Edit: Molempia neljä sarjaa ja 10-12 toistoa.

Mniska sanoi:
istuen/seisten paino niskaan ja ylös, tangolla/yhdellä käsipainolla molemmat kädet siinä kiinni.
kick pack (pienellä painolla viimiset rippeet irti, jos sellasta tykkää tehdä)
kannattais yks raskaskin ojentaja liike olla IMO eli kapee penkki,dippi tai ranskalaiset tangolla.

Jos oot tehnyt ojentajapunnerrusta taljassa tangolla, niin vaihda naruun. Pudota painoja ja keskity puristamaan liikkeen lopussa niin, että ojentajat supistuu maksimaalisesti. Hidas palautus ja uusi toisto. Tee toistoja tarvittaessa vaikka 20, kunhan vaan saat armottoman poltteen käsiin.
Omasta mielestä ojentajatreenissä tärkeintä on nimenomaan se puristus ja lyhyt pito liikkeen lopussa. Tuota pitoa ei tarvitse muiden nähdä, kunhan vaan itse tunnet sen.

Mä taas saan hyvän tuntuman ja seuraavana päivänä on vähän arat,mutta
tuntuu kuin ei olisi tullut mitään kasvua. :david: + :arvi: =mitä vittua :hyper:
mä teen väärin?

On kyllä kumma juttu kun tein eilen salilla ojentajia taljassa seisten, ainakin jotain 3x10 ellei enemmänkin 50 kilolla. Onkohan siinä sitten painoa liian vähän, kun nyt ei tunnu yhtään ojentajissa kipua eikä mitään? Ja kun teen ranskalaisia käsipainoilla maaten, niin sitten on ojentajat niin pirun kipeät seuraavana päivänä ettei mitään rajaa, mutta taljasta ei mitään...
Ja siihen taljaan ei sitten saa enempää painoa kun sen 50kg, eli olisi parasta vaan tehdä ranskalaisia kun ne tuntuu sentään toimivan?
Niin ja kapeaa penkkiä ja dippiäkin tein hiukan, mutta ei mitään.

Pushdown taljassa, kapea penkki mutkalla, ojentajaliike yhdellä kädellä... Parhaiten sain itse tuntuman kun tein alkuun hyvin hitaita, kontrolloituja toistoja. Alkuun mentiin kevyemmällä painomäärällä, toistoina 12. Sitten kun saatiin hieman liekkiä sinne ojentajaan, paiskattiin isommat raudat kiinni ja 8-10 toistoo. Ojentaja minulla onkin varmaan kasvanut kaikista nopeiten kun löysin sen oikean tuntuman.

Kapea penkki, ranskalainen istuen yhellä käsipainolla ja lopuksi vielä ojentajat taljassa.
Itellä toimii pirun hyvin ja on ainakin kaksi päivää ojentajat kipeenä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
neutraali sanoi:
kannattais yks raskaskin ojentaja liike olla IMO eli kapee penkki,dippi tai ranskalaiset tangolla.

totta, pistin vaan tuollaiset liikkeet kun niitä ei vissiin ollut mainittu.
itse teen rinnan ja ojentajat samalla kertaa ja siihen kuuluu myös dippiä ja ranskalaista, vaihtelevasti viikottain.

niin ja toi niskantakaa nosto on raskasta, jos sen tekee kunnolla, vertaan sitä ranskalaiseen en dippiin tai kapeeseen.

ZannaZ: ootko kokeillu dippailla penkillä, ite saa jopa tavallista dippiä paremman tuntuman ja kämmenkiput hoituis sillä.

Mä taas en pysty tekemään mitään ranskalaisia prässejä tms. kun kyynärpään jänteisiin(?) vihloo niin perkeleesti ala-asennossa, eli kun kyynärpäät ovat koukussa. Mielenkiintoista tosin että taljapunnerruksissa ei mitään ongelmaa mut niskan takaa punnerrus, ranskalaiset yms. joutuu kaikki jättämään pois tai tekemään naurettavan pienillä painoilla (ranskalaisessa alle 30kg) :(

Itse teenkin siis vain oikeastaan kapeaa penkkiä ja dippiä kun nykyään kotona treenaan ja taljaa ei ole käytössä. Tosi paska homma.

Dippikoneessa 6*8*95, taljassa 6*10*55. Joskus mutkatangolla selällään penkillä istuen vaihtelun vuoksi ja sitten muut liikkeet jotka ottavat osaltaan myös ojentajiin.

Kumma homma kun nykyään ei saa enää edes paikkoja kunnolla kipeiksi.Vaikka reenaa kunnon painoilla ja sarjoilla ojentajan ja hauperin loppuun asti,niin siltikään seuraavana päivänä ei oo paikat mukavasti kipiänä kuten ennen oli.

Rautaketju sanoi:
Kumma homma kun nykyään ei saa enää edes paikkoja kunnolla kipeiksi.Vaikka reenaa kunnon painoilla ja sarjoilla ojentajan ja hauperin loppuun asti,niin siltikään seuraavana päivänä ei oo paikat mukavasti kipiänä kuten ennen oli.

Kavaako ne lihat? Nouseeko treenipainot? Jos ensimmäiseen tai molempiin kyllä (tavoitteesta riippuen toki) niin turhaan siitä kivusta huolehdit.

Mutta jos molempiin tuli ei, niin sitten vaan muuttamaan vähän treeniä. Eli tekemään eripituista sarjaa, vaihtamaan ehkä liikkeitä tai palautustaukoja. Ei se kipu kuitenkaan mikään välttämättömyys ole jos kasvua tapahtuu.

Reenipainot kyllä nousee ja kyllähän sitä lihaakin tulee (mitä pienimmissä määrin)
Mutta se on vaan eri mukava kun paikat on vähän kipuänä seuraavana päivänä niin tietää teheneensäkkin jotaki.

vitamiini sanoi:
Dippikoneessa 6*8*95, taljassa 6*10*55. Joskus mutkatangolla selällään penkillä istuen vaihtelun vuoksi ja sitten muut liikkeet jotka ottavat osaltaan myös ojentajiin.

No sullahan ei paljoa sarjoja tule niinkin isolle lihasryhmälle kuin ojentajat :D

Volyymi rokkaa!
not.

Back
Ylös Bottom