Ojentajaliikkeitä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja IceAllu
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Parhaiten mulla toimii dippi, "ranskalainen pena istuen"(ojentaja valmiiksi venytyksessä, mikä on kait etu vrt. normi ranskis), sekä nyörien kans taljalla.

Joskus lisäks yhdellä kädellä negatiivisia taljalla D-kahvalla.

Pitkä tauko ollut treenaamisessa, mutta jonkunlaista voimaa löytyy ojentajista ja tuttuja liikkeitä menneistä treeniohjelmista on mm. dippi omalla painolla, ranskalainen punnerrus, kick back taakse, ojentajat ylätaljassa.. Nyt olen suunnitellut uuteen ohjelmaani 2 ojentajaliikettä.. Onkohan tehokkuudella eroja ja vaikuttaako nämä liikkeet jollain tavalla "eri kohtiin"?

Voin olla tyhmä mutta mitkä liikkeet olet ottamassa mukaan ohjelmaasi?

Voin olla tyhmä mutta mitkä liikkeet olet ottamassa mukaan ohjelmaasi?

:D Niin olis varmaan pitänyt täsmentää, eli en ole vielä valinnut liikkeitä, kun mietin onko tehokkuudessa eroa (esim. onko tuo kick back tehottomampi hilavitkutusliike kuin vaikka dippi tai ylätalja)?

Kyl mä ottaisin mieluummin dipit ku kickbackit. Itse oon tehny ojentajille aika usein tämmöst rutiinia 1.Kapea penkki/dippi,2.Talja vastaotteella 3.Pään yli seisoen narulla. Ja penkkidippi on kans hyvä

Toi kickbakki on ihan ok liike loppuun jos haluaa pumpin päälle. Mut vasta tois-/kolmoisarvoinen liike ojentajaan.IMO.

kick back

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
kerrotko vielä miksi? mulla ainakin tuntuu hyvin

Liike on vain 90 astetta, kun esim. taljassa pushdownin liikerata on paljon pidempi. Miksi tehdä vajaita liikeratoja kun kokonaisvaltainen venytys ja supistus on tehokkaampaa?:)

jos treenaa monijakoisella ohjelmalla samana päivänä: olkapäät, ojentajat
niin kannattaako tehdä pystypunnerrusta ja kapeaa penkkiä samassa treenissä?

jos treenaa monijakoisella ohjelmalla samana päivänä: olkapäät, ojentajat
niin kannattaako tehdä pystypunnerrusta ja kapeaa penkkiä samassa treenissä?

Voihan noin tehdä, mutta jos teet pystärin ennen kapeaa, ei siitä tule mitään:) Toisinpäin on parempi, eli kapea ja sit pystäri, tosin et silloinkaan saa pystäristä 100% tehoja irti.

noin juuri itsekin ajettelin.
tällähetkellä haluaisin panostaa pystypunnerrukseen ja kapeaan penkkiin, ja treenata nimenomaan monijakoisella ohjelmalla.
Ei meinaa keksiä sopivaa treenijakoa..:rolleyes:

noin juuri itsekin ajettelin.
tällähetkellä haluaisin panostaa pystypunnerrukseen ja kapeaan penkkiin, ja treenata nimenomaan monijakoisella ohjelmalla.
Ei meinaa keksiä sopivaa treenijakoa..:rolleyes:

Kapea kannattaa sitten laittaa käsipäivälle:) Eli kapea ojentajille + pari muuta liikettä + hauisliikkeet. Muutenkin kapean penkkiin voisi kokeilla Bill Starrin 16 viikon 5x5 ohjelmaa. Ite just alotin, ja tykkään kun edetään hitaasti, niin ei homma tyssää heti.

5x5 laskuri:

http://www.joeskopec.com/five.html

Tonne vaan tän hetken kokeiltu tai oletettu maksimi ykkönen, ja maksimi painon lisäys.

varmaan minimi painonlisäys;)

kapean penkin tietenkin käsipäivälle(jos sellainen erikseen), mutta mihinkäs väliin olkapäät kannattais tunkea?
penkin jälkeenkin pystypunnerrus vähän takkuaa..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom