Ojentajaliikkeitä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja IceAllu
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
vähennä aluksi vaikka treenipainoja ja keskity siihen tuntumaan.

Varmaan henk.koht juttu, ite saan ojentajat tajutoman kipeeks kun teen kapeessa penassa 5 toistoja, sitte ranskalaisissa max8 toistoja.

Itsellä ojentajien treenaaminen tuottaa tuskaa!! Murtuneen ranteen takia dippi ja kapea penkki sattuu niin helvetisti että ei pysty montaa toistoa tekemään. Ranskalainen punnerrus on siinä ja siinä, että pystyy tekemään ja pienet painot pitää olla totta kai. Siispä kaikki kuningasliikkeet jää tekemättä..

Hyviksi liikkeiksi olen havainnut (ranskalaisen) punnerruksen käsipainolla niskan takaa, kick backin ja ojentajapunnerruksen taljassa.. Noilla liikkeillä ei kipua juuri ranteeseen tule, varsinkin kun käyttää rannetukea. Hyvän tuntumankin noilla liikkeillä saa ojentajiin, varsinkin niskan takaa punnerrus on erittäin mainio liike.

Ranne siis murtui noin vuosi sitten ja todella vihlovaa kipua esim. tangolla tehtävissä punnerruksissa tulee ranteeseen vieläkin. Ei lääkärit saanu rannetta kuntoon.

Lisäänpä tänne oman kysymyksen:

Olen taas 2kk reeni tauon jälkeen alkanut pumppailemaan, ojentajia teen kapeessa penkissä 3x4-6 ja käsipainolla(yhdellä isolla) niskan takaa ranskalaisiapunnerruksia 3x6-8. Nyt ojentajat on kehittyny silmissä mutta alkaa taas tuntua että sais tehdä enemmänkin, taljassa ei mahd.tehdä. Oisko tuohon jotain hyvää lisäys liikettä joka kehittäis voimaa?

Dippi ja ojentajapunnerrus toimii minulla hyvin.

Ojentajat saa kutienkin osumaa kaikessa punnerrustreenissä, joten niitä treenaa helposti jopa liian paljon. Kehitys voi tämänkin takia olla tiukassa.

Olen taas 2kk reeni tauon jälkeen alkanut pumppailemaan, ojentajia teen kapeessa penkissä 3x4-6 ja käsipainolla(yhdellä isolla) niskan takaa ranskalaisiapunnerruksia 3x6-8. Nyt ojentajat on kehittyny silmissä mutta alkaa taas tuntua että sais tehdä enemmänkin, taljassa ei mahd.tehdä. Oisko tuohon jotain hyvää lisäys liikettä joka kehittäis voimaa?

Kokeile silleen että ranskalaisessa teet niin monta 10:n sarjaa kuin voit, kummiskin korkeintaan kymmenen. Vahvistaa todella paljon ainakin itselläni. Tein juuri itsekin aluksi kolme tai neljä sarjaa eikä tullut oikein tulosta.

Reilusti volyymia ainakin, jos noita 10x10 tekee. Voimaa pitäisi kyllä juurikin tuolla kapealla penkillä tulla, katsot vain, että tuleeko muita punnerrusliikkeitä kuinka paljon, ettei mene tukkoon.

Mulla toimii parhaiten ojentajapunnerrus taljassa ja köysipunnerrus niskan takaa. Noilla saa ihan helvetinmoisen pumpin aina! Ranskalainen + kapea pena supersarjana on kans hyvä setti.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Itellä ojentajatreeni koostuu kolmesta liikkeestä tällä hetkellä, eli kapea penkki, yhden käden ranskalainen, pushdown. Ranskalainen tangolla on loistava liike, mutta itsellä se jäi pois, kun kyynärpäät ei tykännyt siitä, ja haittapuolena oli jos tein 3 kovaa sarjaa niin oskut oli kipeet seuraavat 3-4 päivää ja se haittas muita reenejä liikaa. Nykysellä ohjelmalla korkeintaan 2 päivää.

"The triceps require massive loading for maximum hypertrophy. EMG analysis has shown that near maximal loads are required before all three heads of the triceps are effectively recruited. If you're seeking hypertrophy, choose an exercise that allows for the greatest load throughout a full ROM. Two of the best choices are dips and close-grip bench presses. Another good exercise for triceps mass is the close-grip bench press lockout." -Chad Waterbury, Testosterone Nation

Ite pyöritän kapeeta penkkiä, ranskalaista tangolla/yhdellä kädellä kässäriä istuen ja dippiä. Ylivoimasesti eniten ojentajiin ottaa ranskalaiset. Kyynärpää(t) pysyy kondiksessa kun hommas ton tuen kipuilevalle kyynärpäälle.

:offtopic: tuleeko kellekään muulle kyynärpäät kipeäksi ojentaja liikkeistä?varsinkin ranskalaisen olen joutunut jättämään kokonaan pois ja nyt alkaa olemaan samaa oireilua jo taljankin kanssa.Onkohan olemassa jotain kyynärpää ystävällistä ojentajaliikettä vai onko mulla sitten jotenkin liikeradat perssillään..

:offtopic: tuleeko kellekään muulle kyynärpäät kipeäksi ojentaja liikkeistä?varsinkin ranskalaisen olen joutunut jättämään kokonaan pois ja nyt alkaa olemaan samaa oireilua jo taljankin kanssa.Onkohan olemassa jotain kyynärpää ystävällistä ojentajaliikettä vai onko mulla sitten jotenkin liikeradat perssillään..

Mihin kohtaan lasket tangon ranskalaisessa? Pään taakse vai naamalle? Jos naaman yläpuolelle, niin kerjäät itsellesi kyynärpääongelmia..

Varmaan sulla sitten on liikeradat hieman hakusessa. Hiusrajan kohdille kun lasket tangon,niin pitäisi olla aika bueno. Liian suuret raudat myöskin heikentää sitä liikerataa...

jeps pitää seuraavaksi testailla vähän pienemmillä painoilla noita liikeratoja,nyt olen jättänyt otsan kohdalle,jos seuraavaksi vähän taaksemmaksi sitten.

Itelle toimii parhaiten kapea lankkupenkki ja ranskalainen otsalta :rock:

periaatteessa kaikille toimii joku variaatio jo aiemmin esille tulleista perusliikkeistä.

Penkissä kehittyvät osaksi myös ojentajat. Mutta itse käyttäisin ihan eristävänä liikkeenä ojentajille ranskalaista punnerrusta tai/ja vastaavan tyylistä liikettä käsipainoilla. Ko. liikkeen nimi on ojentajat käsipainoilla. Liike suoritetaan niin, että lasketaan käsipainot pään molemmille puolille, kun ollaan selinmakuulla penkin päällä. Siitä sitten nostetaan painot ylös samalla tavoin kuin ranskalaisessa, ja lasketaan takaisin alas.
Näin helppoa ja yksinkertaista!:)

Tatepress ei ainakaan minulla rasita yhtään kyynärpäitä, kannattaa kokeilla. Ja ottaa vielä hyvin ojentajiin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom