Leipäjonot kaikesta huolimatta pitenee päivittäin ja mutupohjalta tarjoisin syyksi sitä, että raha ei asumisen jälkeen todellakaan riitä ruokaan. Ei ainakaan ravitsevaan sellaiseen. Kaupungin vuokra-asuntoihin on vuosien jonot ja asunnottomia on vajaat 10 000 ja sen mun mielestä on käsittämätöntä. Ei mulla tohon ongelmaan ole ratkaisua, mutta tärkeintä olisi saada asunnottomille asunto, joka varmasti auttaisi ongelmaa potevien itsetuntoa ja saattaisi auttaa alkuun oman elämän raitelle saamisessa.
Sä puhut nyt ilmeisesti Helsingistä? Mikäs sitten on niin pakottava tarve asua juuri siellä, jos tuet ei riitä elämiseen tai asunnot ei riitä. Muuttaisi sitten vaikka Keravalle tai tänne meille Lahteen. Kyllä tässä taas tullaan niitten omien valintojen eteen.
Kuten mainitsit, jokainen ei ponnista elämäänsä samalta kalkkiviivalta kuin toiset, joiltakin se vaatii enemmän duunia, mutta joillekin mikään tehty työmäärä ei auta paskaakaan. Juuri siihen mun mielestä pitäisi saada muutos. Ei sillä, että esim. jokaisen kehitysmaalaisen pitäisi ajaa Ferrarilla ja sytyttää havanalaisia seteleillä vaan se, että vanhemmat voisivat tarjota muksuilleen mahdollisuuden opiskella ilman osallistumista vedenkantoon kymmenien kilometrien päästä jne.
Tässähän me olemme koittaneet auttaa. Laihoin tuloksin. Osittain se on meidän omaa vikaa kun mennään tonne takamaille rakentamaan niitä kouluja ja kaivoja. Pitäs vaan vetää liinat kiinni ton suhteen ja pistää ne paikalliset itse tekemään. Siitä sitten maksettais vaikka palkka ja annettais safkaa. Nyt kun me tehdään ne kaivot ja koulut niin arvostus niitä kohtaan on pyöreä nolla ja parin vuoden päästä saadaan taas samaan paikkaan rakentaa samat hommat uusiks ku niistä ei ole huolehdittu.