Oikeasti paras tapa laihtua n. 4 kg kuukaudessa?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eli tilanne on se, että minun pitää mahtua neljän viikon päästä kokoa pienempään vaatteeseen. (en jaksa nyt tarkentaa) Ja valitettavasti e-pillereiden alotus + stressi on turvottanut ja lisännyt ruokahaluani, joten tuo muutama kilo olisi ihan hyvä saada ihan jo yleisen kireydenkin vuoksi. Mutta mikä tosiaan olisi paras tapa, karppaus? Mitenkäs salitreeni, vaihdanko osan salitreeneistä esim. BodyPumppiin? (polttaa enemmän rasvaa)

Tosiaan kaikki ehdotukset otetaan vastaan. Ja onko tuollainen pudotus ylipäätään ihan mahdollinen, olen nyt 167 cm ja 65 kg, lihaa kyllä löytyy mutta kireys on hukassa...

Eli parhaat niksit kehiin KIITOS! :worship:

Kyllä se on ainoastaan ruokavalio eli dietti millä voi laihtua 4 kg kuukaudessa. Hyvähän sitä on päälle treenailla mutta kaikki lähtee syömisistä.

Vihdoin joku kysyy täällä että miten OIKEASTI voi laihtua. Täällä kun yleensä puhutaan vaan siitä miten vois leikisti laihtua.

Lue OIKEASTI niitä satoja ketjuja aiheesta, äläkä tee uutta täysin turhaa ketjua aina kun on jotain kysyttävää.

Kokeile karppausta, suosittelen vetämään todella alhaisilla hiilareilla10-20g/pv, että saavuttaisit ketoosin mahd. nopeasti, sit voit nostaa sinne 30g tienoille. Alussa lähtee nesteet eli voit hikee tosiaan saada ton 4kg/1kk pois. Kun nesteet ja pöhöttävät hiilarit on lähteny tyyliin ton ekan 4 viikon aikana niin ne tulee kyl nopeesti takasin sit ku rupeet syömään taas normaalisti, et älä odota mitään ihmeitä pidemmän päälle.

Unohda nuo vitun karppaukset, Atkinssit ja muut paskat, oikotietä onneen ei ole. Katso lepokulutuksesi, ota siitä esim.-500 kaloria päivä ja mittaat joka päivä syömäsi kalorit, siihen liikkumista vähän päälle ja siinä se on, ei tartte lukee naisten lehtiä tai pakkotoistoa hifistelläkseen, olet 4 kiloa laihempi kuukauden päästä, takaan sen.

Unohda nuo vitun karppaukset, Atkinssit ja muut paskat, oikotietä onneen ei ole. Katso lepokulutuksesi, ota siitä esim.-500 kaloria päivä ja mittaat joka päivä syömäsi kalorit, siihen liikkumista vähän päälle ja siinä se on, ei tartte lukee naisten lehtiä tai pakkotoistoa hifistelläkseen, olet 4 kiloa laihempi kuukauden päästä, takaan sen.

Näin. Jos ei tunnu paino tippuvan tarpeeksi nopeasti niin vajetta isommaksi. Viime viikolla tippui 1,3kg eikä tarvinnut nälkää siltikään nähdä.

Alussa lähtee nesteet eli voit hikee tosiaan saada ton 4kg/1kk pois. Kun nesteet ja pöhöttävät hiilarit on lähteny tyyliin ton ekan 4 viikon aikana niin ne tulee kyl nopeesti takasin sit ku rupeet syömään taas normaalisti, et älä odota mitään ihmeitä pidemmän päälle.

Hohhoijjaa taas..

Meinasin vähän saarnata taas mut ei, ei jaksa. Samat jutut aina.

Olipas tämä asiantunteva kommentti! :D

Jos on oikeasti kuukausi aikaa, niin nimenomaan silloin näitä "oikoteitä" kannattaa käyttää!
Kun hiilarit tippuu, myös nestettä poistuu elimistöstä. Ja kun tuohon lisätään vielä liikunnanlisäys, niin taatusti saadaan aikaan jotain.

Ei tarvita monimutkaista matikkaa, mutta täsmällisyyttä kylläkin. Itse olen laihtunut hiilaripainotteisesti nopeammin kuin koskaan ennen ja voimia mm. salitreeniin on ollut huimasti siitä huolimatta, kun olen vain pitänyt jämptisti siitä kiinni, että päivässä kaloreita tulee 1500-2000, riippuen siitä, onko treeni- vai lepopäivä. Ruokavalioon on terveellisten juttujen lisäksi kuulunut myös jäätelöä ja sokerilimuja, eli laatu ei vaikuta, vaan määrä.

Eli siis, hiilareissa 4kcal/g, prodessa 4kcal/g ja rasvoissa 9kcal/g, proteiineja 3g per rasvaton painokilo ja muita makroaineita vapaasti, ja kalorit ~1000kcal vajeelle, niin laihtuminen on taattua. Mun mitat on 180/82 tällä hetkellä, aloittaessa kuukausi sitten painoa 90, eli jos et jaksa laskea omia speksejäsi ja olet yhtään samaa kokoluokkaa, niin lepopäivinä 1500kcal, treenipäivinä 2000 niin takaan että läski lähtee, kunhan pidät huolen, että se 3g proteiinia per rasvaton painokilo toteutuu kaikkina päivinä.

VHH on helppo tapa kontrolloida syömistä, koska siinä ei ole nälkä ja yhden makroaineen puutteesta johtuen kaloreita karsiintuu automaattisesti ja tiedostamatta aika paljon. Mulla oli vaan se ongelma, että räjähtävä voima puuttui kokonaan, en yksinkertaisesti jaksanut vetää salitreeniä kunnolla VHH:lla.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ei tarvita monimutkaista matikkaa, mutta täsmällisyyttä kylläkin. Itse olen laihtunut hiilaripainotteisesti nopeammin kuin koskaan ennen ja voimia mm. salitreeniin on ollut huimasti siitä huolimatta, kun olen vain pitänyt jämptisti siitä kiinni, että päivässä kaloreita tulee 1500-2000, riippuen siitä, onko treeni- vai lepopäivä. Ruokavalioon on terveellisten juttujen lisäksi kuulunut myös jäätelöä ja sokerilimuja, eli laatu ei vaikuta, vaan määrä.

Eli siis, hiilareissa 4kcal/g, prodessa 4kcal/g ja rasvoissa 9kcal/g, proteiineja 3g per rasvaton painokilo ja muita makroaineita vapaasti, ja kalorit ~1000kcal vajeelle, niin laihtuminen on taattua. Mun mitat on 180/82 tällä hetkellä, aloittaessa kuukausi sitten painoa 90, eli jos et jaksa laskea omia speksejäsi ja olet yhtään samaa kokoluokkaa, niin lepopäivinä 1500kcal, treenipäivinä 2000 niin takaan että läski lähtee, kunhan pidät huolen, että se 3g proteiinia per rasvaton painokilo toteutuu kaikkina päivinä.

VHH on helppo tapa kontrolloida syömistä, koska siinä ei ole nälkä ja yhden makroaineen puutteesta johtuen kaloreita karsiintuu automaattisesti ja tiedostamatta aika paljon. Mulla oli vaan se ongelma, että räjähtävä voima puuttui kokonaan, en yksinkertaisesti jaksanut vetää salitreeniä kunnolla VHH:lla.

No nythän sieltä tuli taas. Painan 85kg ja kulutus saleineen on jossain 2200kcal luokkaa maximissaan. Tuohon otetaan 3g protskua per painokilo 85x3 =255g.

255x4=1020kcal, eli jos mennään tonnin vajeella, niin proteiinin jälkeen jää kaloreita 180, kylläpä jää helvetin hiilaripainotteiseks dieetti. Mihis väliin rasvat tungetaan, joilla on suotuisa vaikutus hormonitoimintaan ja moneen muuhun asiaan?

Koitan vaan sanoa, että vaikka joku juttu toimiikin sulla hyvin, niin se ei päde kaikille.

Tuohon VHH:n räjähtävän voiman puutteeseenkin olen hiukan skeptinen, koska nuo lyhyemmät sarjat vedetään lähinnä Kreatiinifosfaatin voimalla, eikä niinkään glykogeenilla. Pidemmissä sarjoissa uskon tuon vaikutuksen huomaavan, jos on huonot tankkaukset jne

No nythän sieltä tuli taas. Painan 85kg ja kulutus saleineen on jossain 2200kcal luokkaa maximissaan. Tuohon otetaan 3g protskua per painokilo 85x3 =255g.

255x4=1020kcal, eli jos mennään tonnin vajeella, niin proteiinin jälkeen jää kaloreita 180, kylläpä jää helvetin hiilaripainotteiseks dieetti. Mihis väliin rasvat tungetaan, joilla on suotuisa vaikutus hormonitoimintaan ja moneen muuhun asiaan?

Koitan vaan sanoa, että vaikka joku juttu toimiikin sulla hyvin, niin se ei päde kaikille.

Tuohon VHH:n räjähtävän voiman puutteeseenkin olen hiukan skeptinen, koska nuo lyhyemmät sarjat vedetään lähinnä Kreatiinifosfaatin voimalla, eikä niinkään glykogeenilla. Pidemmissä sarjoissa uskon tuon vaikutuksen huomaavan, jos on huonot tankkaukset jne

Kyllä sen voiman menetyksen VHH:lla tuntee jokaisessa sarjassa oli sitten lyhyet tai pitkät sarjat.
Olen kolme kertaa pudotellut VHH:lla niin, että vain parikymmentä grammaa oli hiilihydraatteja päivässä ja treenipäivinäkin jäivät noin 50 grammaan.
Seuraukset: Penkin ja kapean penkin sarjapainoista pois useampi kymmenen kiloa.
Painoakin viimeksi lähti noin 25kg mutta lihasta paloi samalla reilusti vaikka koko ajan treenattiin kovaa ja proteiineja saatiin yli 3,5g/painokilo.

Nyt olen ensimmäistä kertaa miinuskalori dietillä ja miinuksia yli 1000kcal silti reilussa puolessatoista kuukaudessa parhaasta penkin sarjasta on havinnyt vain pari toistoa, vaikka painoa on lähtenyt jo 8 kiloa.
Hiilareiden saanti pitää voimatasot ja lihakset vaikka nyt proteiinia vain 2g/painokilo.
Kropasta näkyy myös että lihas on pysynyt aivan eri tavalla ja olen jopa pikkuhiljaa menettänyt näläntunteen tälläkin dietillä kun elimistö vähitellen tottuu pienempää kalorimäärään lisäksi paino ei nouse välittömästi dietin jälkeen useita kiloja niin kuin VHH:lla.

Kreatiinin voimatasoja nostava vaikutus perustuu lihassolujen täyttymiseen vedellä, samoin normaali dietissä lihassolut säilyttävät nestetasapainonsa paremmin kuin VHH:lla joten voimatasot pysyvät paremmin.

Nykyisellä miinuskaloridietilla eivät myöskään vatsanahat ole alkaneet roikkua samalla tavalla kuin VHH:lla, joten laihaläski ilmiöltä voi välttyä dietin aikanakin.

Jos lasket uudestaan tällä kertaa rasvattoman painon mukaan, kuten neuvottiin... Tosin ihan asiaakin puhut, itse en ole enää niin fanattisesti proteiinin perässä kuin joskus. 120-200g yleisimmin, paino 81 ja laskee

En ymmärrä muutenkaan mistä yli 3g/kg proteiini suositukset tulevat, mitä enemmän proteiinia ruokavaliossa on niin sitä enemmän kroppa käyttää sitä myös energiaksi.

Itse vedän noin 200 grammaa proteiinia päivässä, joka on suurin piirtein 3 grammaa per rasvaton painokilo. Olen yleensä laskenut sen näin päin, koska silloin saadaan vertailukelpoisempi tulos, lihasmassa kun on yksi käsite, mutta kokonaispaino koostuu lihaksesta sekä läskistä, joiden prosentuaalinen määrä jokaisella on yksilöllinen. Proteiinien tarvittavaan määrään en ole perehtynyt sen tarkemmin, mutta villi veikkaus, että jos kokonaisenergiamäärä menee plussalle, jo niinkin vähäinen määrä kuin gramma per rasvaton painokilo mahdollistaa lihaskasvun varsin hyvin, suuremmat määrät antavat puskuria "kaiken varalle", koska lihassoluja kuitenkin uusiutuu ja korjataan päivittäin, mutta luulisin, että kun puhutaan yli 3 painokilo/rasvatonpainokilogramman määristä, niin kaikki ylimenevä proteiini pistetään lihoiksi ja käytetään energiaksi eli se menee hukkaan. Ehkä roinaajien keho pystyy käyttämään nämäkin suoraan lihaksille, mutta terveellistä se ei pidemmän päälle varmastikaan ole.

Kaloreita otan 1500-2000, ja jos olen laihtunut sillä 6 kiloa kuukaudessa, niin energiankulutus ei voi olla vain 2300. Itse asiassa, useimmat laskurit joita olen vertaillut, kertovat, että todella kevyenäkin päivänä keho kuluttaa helposti 2500-3000 kilokaloria päivässä, ja jos siihen laitetaan lenkit ja kuntosalitreenit päälle, se nousee helposti yli kolmen tonnin. 200 grammasta proteiinia tulee noin 800kcal, joten päivästä riippuen saan 700-1200 kilokaloria muista makroaineista. Rasvoja tulee päivittäin 30-80 grammaa, riippuen vähän, mitä syön, että ei tässä ihan rasvattomalla dieetillä olla.

Enkä sano, että tämä on absoluuttinen totuus ja kaikki muu on väärää, vaan sen perussäännön, että syötiin mitä tahansa ja miten tahansa, kalorit per päivä pidemmällä aikavälillä ratkaisevat sen, laskeeko paino. Otti energian sitten hiilareista, rasvoista tai proteiineista. Luultavasti kuitenkaan mikään näistä makroaineista yksistään tai radikaalisti painotettuna ei ole terveellistä syödä pidemmän päälle. Mitä VHH:n tulee, niin minulla se laski räjähtävää voimaa selvästi, ja hiilarien otto kuvioihin korjasi puutteen hyvinkin lyhyellä viiveellä. Ehkä jotkut sitten jaksavat vääntää VHH:llakin samoja tuloksia, mutta minä pidän muutenkin kohtuuden painojen nostelussa ja vähennän painoja jos tuntuu että verisuonet repeää kohta päästä tai joku paikka ratkeaa. Terveys on kuitenkin mulla prioriteetilla korkeammalla kuin megalomaaniset lihakset. :P

Kyllä sen voiman menetyksen VHH:lla tuntee jokaisessa sarjassa oli sitten lyhyet tai pitkät sarjat.
Olen kolme kertaa pudotellut VHH:lla niin, että vain parikymmentä grammaa oli hiilihydraatteja päivässä ja treenipäivinäkin jäivät noin 50 grammaan.
Seuraukset: Penkin ja kapean penkin sarjapainoista pois useampi kymmenen kiloa.
Painoakin viimeksi lähti noin 25kg mutta lihasta paloi samalla reilusti vaikka koko ajan treenattiin kovaa ja proteiineja saatiin yli 3,5g/painokilo.

Nyt olen ensimmäistä kertaa miinuskalori dietillä ja miinuksia yli 1000kcal silti reilussa puolessatoista kuukaudessa parhaasta penkin sarjasta on havinnyt vain pari toistoa, vaikka painoa on lähtenyt jo 8 kiloa.
Hiilareiden saanti pitää voimatasot ja lihakset vaikka nyt proteiinia vain 2g/painokilo.
Kropasta näkyy myös että lihas on pysynyt aivan eri tavalla ja olen jopa pikkuhiljaa menettänyt näläntunteen tälläkin dietillä kun elimistö vähitellen tottuu pienempää kalorimäärään lisäksi paino ei nouse välittömästi dietin jälkeen useita kiloja niin kuin VHH:lla.

Kreatiinin voimatasoja nostava vaikutus perustuu lihassolujen täyttymiseen vedellä, samoin normaali dietissä lihassolut säilyttävät nestetasapainonsa paremmin kuin VHH:lla joten voimatasot pysyvät paremmin.

Nykyisellä miinuskaloridietilla eivät myöskään vatsanahat ole alkaneet roikkua samalla tavalla kuin VHH:lla, joten laihaläski ilmiöltä voi välttyä dietin aikanakin.

Teikäläisellä tietysti tota kokemusta punttipuolelta hiukan enemmän kun täällä, joten tuo voi vaikuttaa teikäläiseen vähän enemmän kun allekirjottaneeseen, koska itse en huomaa kyllä tuota puutumista. Ketolla kyllä joo pidemmissä sarjoissa, mutta tuossa 60g/pv pintaan hiilareilla jaksan ihan hienosti painaa. Tietysti toiselle sopii toinen jne jne.

Jos lasket uudestaan tällä kertaa rasvattoman painon mukaan, kuten neuvottiin... Tosin ihan asiaakin puhut, itse en ole enää niin fanattisesti proteiinin perässä kuin joskus. 120-200g yleisimmin, paino 81 ja laskee

Äh, perkele, mun moka, en huomannut tota rasvatonta. pahoittelut.

Tai sairastu syöpään, lähtee kaikki ylimääräinen, joskus tosin voi henkikin mennä.

Melkein yhtä hyvä ehdotus. Ilmeisesti tässä oli kuitenkin tarkoitus laihtua terveyttään menettämättä. :)

Syö 1000 kcal alle kulutuksen päivässä, ihan sama mitä syöt kunhan vaje on tuon verran. Kuukaudessa energia vaje 1000*7*4 kcal = 28 000kcal, ja yksi kilo läskiä on 7000kcal. 28 000/7 000 kcal = 4 kiloa läskiä palaa kuukaudessa.

Helppoa tuo laihduttaminen :) Homma kusee vain siihen että ruokavalion täytyy olla gramman tarkkaa, ja jos kulutuksesi on matala niin tuohon ei paljoa ruokaa mahdu, tulee melkein proteiineista jo kaikki sallittu energia. Isolla kulutuksella on helpomi pitää tästä syystä lihakset tallella dieetin yli.

Voisin nyt heittää tällaisen hassun esimerkin:
Hillanpoiminta-aikana laihduin kahdessa päivässä juurikin 4 kiloa vain kävelemällä jänkällä kaksi kertaa päivässä. Puolessatoista viikossa laihduin 9 kiloa. Join vettä ja söin palviläskiä, makkaraa ja ruisleipää. Kunnon dietit vetasin.

edit. se ei siis todellakaan ole niin vaikeaa

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom