oikeassa kädessä kipua

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
40
Eli oikeassa kädessä. Kämmenpuoli ylöspäin, vasemmalta puolelta ranteesta kyynärpäätä kohti noin 6-16cm välisellä alueella tuntuu kipua aina kun teen hauiksia tangolla tai käsipainoilla. Aloitin taas puntteja nostelee. Oli taukoa n. 9 kk ja silloin vaivas sama vaiva. Nyt aloitin taas uudelleen nostelee ja parin treenikerran jälkeen taas sama vaiva tuntuu piinaavan.. :( :( Mikä oikein vaivaa kättäni?

OmiaSanoja sanoi:
Eli oikeassa kädessä. Ranteen oikealta puolelta kyynärpäätä kohti noin 6-18cm välisellä alueella tuntuu kipua aina kun teen hauiksia tangolla tai käsipainoilla. Aloitin taas puntteja nostelee. Oli taukoa n. 9 kk ja silloin vaivas sama vaiva. Nyt aloitin taas uudelleen nostelee ja parin treenikerran jälkeen taas sama vaiva tuntuu piinaavan.. :( :( Mikä oikein vaivaa kättäni?
Jos teet hauista suoralla tangolla niin kokeileppas vaihtaa käyrätankoon. Itse en suoralla tangolla voi hauista ollenkaan tehdä johtuen juuri tuosta kuvailemastasi kivusta. Kokeile myös pienemmillä painoilla keskittyen tekniikkaan

Samaa vaivaa mullakin. Koita hakua ja pistä 'kyynärvarsi' niin löytyy paljon muitakin kenellä sama ongelma. Hauista pystyy kyllä treenaamaan kun tekee sen Hammer-otteella. :rock:

käyrätankoa ei ole ainakaan vielä mahdollista kokeilla koska treenaan kotona toistaiseksi. Pienemmillä painoilla voi tehdä siinämielessä että kipu ei tunnu niin kovasti mutta sittenhän taas ei lihaksetkaan kehity... Silleen kyllä voin nostella tankoa että muuten samalla tavalla paitsi, että rystyset on tangon yläpuolella eli kädet on niinku toisinpäin. Mutta se ei ilmeisesti kehitä hauista niin hyvin vai?

Minkäslainen on hammer-ote?

Toi on aika yleistä, että hauista tehdessä tulee jotain kipua tuohon kyynärvarren alueelle.. Usein johtuu otteesta. Käyrätangolla kun tekee niin sitä harvoin esiintyy, kun siinä ei tuu kiertoa tohon kyynärvarteen, kun ote on "vinossa" tai miten sen nyt sitten selittää.. eli näin \ /.. :D eli vastaote noin vinosti..

edittiä:voit sitten kokeilla eri oteleveyksiä jos vaikka auttais..

ahaa eli en ole ainut tämän vaivan kanssa. todella inhottava vaiva :(

Hammer otetta kokeilin ja eri oteleveyksiä mut silti tuntui. Käyrätankoa ei ole ainakaan tällä hetkellä mahdollista kokeilla. Pahakin juttu jos tekee vaan kivusta huolimatta??

voisitteko kertoa jotain hyviä liikkeitä millä saisi hauista treenattua? Sellaisia liikkeitä joissa tätä kipua ei tunnu...

aha tuossa oli aika samanlainen thread aiheena "kipua ranteen ja kyynärpään välissä". Siellä on monilla menny viikon tai kk tauolla ohi. Minulla tuntuu ettei se auta. Voiskohan se kipu olla kasvukipuja sitten...

Harmi, ettei onnistunut hammer-otteella, liikkeet ovat vähissä hauista treenatessa :itku:

Kasvukipuja, ehkä. Kyseinen vaiva voi myös olla penikkatautia, eli kyynärvarren lihakset kasvaa nopeammin kuin lihaskalvo kerkeää venymään :kippis1:
Itsellänikään noin kuukauden tauko ei auttanut lainkaan.

Oot vaan liian kynä. Rupee tekee pienillä painoilla pitkää sarjaa niin että toistoja jää kuitenkin varastoon. Siitä sitten pikkuhiljaa painoja ylöspäin, eiköhän ne kädet näin totu siihen rasitukseen..

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
skuge sanoi:
Oot vaan liian kynä. Rupee tekee pienillä painoilla pitkää sarjaa niin että toistoja jää kuitenkin varastoon. Siitä sitten pikkuhiljaa painoja ylöspäin, eiköhän ne kädet näin totu siihen rasitukseen..

Voihan tuota testata. Mutta en tiedä oletko vilkaissut muiden replyjä niin siellä on vaikka kellä tätä samaa vaivaa. Niinkuin penikkatautikin, se ei parane vaikka mitä yrittäisi.

aattelin nostaa tätä ylös..
Eli mulla on vissiin tää sama vika ollut nyt jo about 2kk. Elikkäs kyynervarren ulkopuolella (siel mis karvat kasvaa=) tai oikeastaan käden alla, alue luun vieressä(sormilla painellu luun viereen) on todella kosketusarka painaessa. Alue seuraa luun vieressä sisäpuolella(kämmenet kohti kattoa) melkein koko kyynervarren matkan. Hauis treeni on täyttä tuskaa, varsinkin kun sarjan jälkeen laittaa tangon telineeseen ja kädet "vapautuu" niin oikea käden kyynervaressa tuntuu todella pistävä kipu ja koko käsi on aivan "tunnoton". Kipua ja "tunnottomuutta" kestää noin 10sekuntia, jonka jälkeen käsi on aivan normaali. Olen tehnyt hauista oikeastaan aina z-tangolla. Kumma juttu, kp:lla tehdessä kipua ei tunnu juuri ollenkaan.

Eli oikeassa kädessä. Kämmenpuoli ylöspäin, vasemmalta puolelta ranteesta kyynärpäätä kohti noin 6-16cm välisellä alueella tuntuu kipua aina kun teen hauiksia tangolla tai käsipainoilla. Aloitin taas puntteja nostelee. Oli taukoa n. 9 kk ja silloin vaivas sama vaiva. Nyt aloitin taas uudelleen nostelee ja parin treenikerran jälkeen taas sama vaiva tuntuu piinaavan.. :( :( Mikä oikein vaivaa kättäni?

Kannattaisko käydä vilauttaa lekurille?? jos vaikka sais diagnoosii kädestä

aattelin nostaa tätä ylös..
Eli mulla on vissiin tää sama vika ollut nyt jo about 2kk. Elikkäs kyynervarren ulkopuolella (siel mis karvat kasvaa=) tai oikeastaan käden alla, alue luun vieressä(sormilla painellu luun viereen) on todella kosketusarka painaessa. Alue seuraa luun vieressä sisäpuolella(kämmenet kohti kattoa) melkein koko kyynervarren matkan. Hauis treeni on täyttä tuskaa, varsinkin kun sarjan jälkeen laittaa tangon telineeseen ja kädet "vapautuu" niin oikea käden kyynervaressa tuntuu todella pistävä kipu ja koko käsi on aivan "tunnoton". Kipua ja "tunnottomuutta" kestää noin 10sekuntia, jonka jälkeen käsi on aivan normaali. Olen tehnyt hauista oikeastaan aina z-tangolla. Kumma juttu, kp:lla tehdessä kipua ei tunnu juuri ollenkaan.

Täällä täsmälleen sama vika. Teen miltei aina käsipainoilla, mutta vaihtelun vuoksi kun välillä teen z-tangolla olen huomannut että tangon hidas laskeminen telineeseen ja kevyt irroitus auttavat, eikä kyynärvarsi kipeydy. Kyseessähän on väärä paino ja/tai käden väärä asento mutta muutenkin kp:lla tulee tehtyä..

Täällä täsmälleen sama vika. Teen miltei aina käsipainoilla, mutta vaihtelun vuoksi kun välillä teen z-tangolla olen huomannut että tangon hidas laskeminen telineeseen ja kevyt irroitus auttavat, eikä kyynärvarsi kipeydy. Kyseessähän on väärä paino ja/tai käden väärä asento mutta muutenkin kp:lla tulee tehtyä..

itse teen juurikin noin, kun vika toisto tulee sarjasta, lasken todella hiljaa tangon telineeseen, ja irrotan käden siitä kuin hidastetussa leffassa. Tämä auttaa vähän mutta kipu on silti luonnottoman kova

juu itellä on tuo sama ongelma,ärsyttää ihan perkeleesti tuommonen ku pitää vähä kahtoo et miten sitä hauista voi tehä :S

No tänään sitten alko sattumaan jo ojentajiakin reenatessa ranskalaisilla punnerruksilla. Kipu ei ollut lähellekään niin kovaa kuin hauista tehdessä mut kyllä se tuntui. Teen suht fyysistä työtä pvät, missä kädetkin joutuvat aika kovalle rasitukselle ja tuntuu vaan että kipu kovenee kerta kerralta. Taitaa olla aika mennä lekurin juttusille että asia hoituu..

Mulla oli samantapaista vaivaa tossa vasemman kyynärvarren puolella, kipu alko siitä kun tein vähän liian kovilla painoilla käyrätangolla hauista. Siinä sitten oli juuri luun vierestä pitkän aikaa kipeä, varmaan 1,5kk. Hammer-otteessa ei käsipainoilla onneks sattunut, ja niillä paineltiin menemään.

Nykyään vaiva parantunut ja käsipainoilla vedän ihan suosiolla :P

Suositut

Back
Ylös Bottom