Oikean ravinnon metsästys

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jusa123
  • Aloitettu Aloitettu
Hei,

Olen reilu puolivuotta harrastellu salilla ja nyt ajattelin laittaa ruokavalionkin kuntoon.
Täältä löytynyt paljon tietoa eri ruokavalioista ja dieteistä, mutta en kuitenkaan ole saanut selvää mikä olisi se minun ruokavalioni.
Olen 69kg ja 172cm. Minulla on pientä pötsiä ja jenkkakahvaa mistä haluan kipeästi eroon, mutta kuitenkin saada sitä lihasta ja reilumman puoleisesti.
Mitkäköhän kalori ja hiilarimäärät olisi päivässä hyvät? Ja riittääkö 5x viikko punttis ja kerran viikossa säbä vai pitäisikö lenkkeily ottaa 2-3x viikkossa ohjelmaan?
Ja onko samana päivänä sali ja lenkkeily enemmän haittaa kun hyötyä, tästäkin lukenu ristiriitasta tekstiä?

Kiitoksia etukäteen auttaville.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
vähän plussilla niin että kiinteytyy, kyllä se kroppa hakee muotoonsa vielä kun oot kuitenkin vasta vähän aikaa käynyt. toki jenkat lähtee pois jos vedät miinuksille vähän mutta siinä sitten mieskin kuihtuu ja noista hiilareista niin se menee aikalailla niin että laitat protskut eka kuntoon ja sitten hiilareilla loput, saliurheilussa hiilarit on kuitenki aika tärkeessä osassa että jaksaa vetää kovia treenejä päivästä toiseen. kalorimääriä on mahotonta kenenkään sanoa mutta se riippuu aika paljolti liikunnan määrästä.

vähän plussilla niin että kiinteytyy, kyllä se kroppa hakee muotoonsa vielä kun oot kuitenkin vasta vähän aikaa käynyt. toki jenkat lähtee pois jos vedät miinuksille vähän mutta siinä sitten mieskin kuihtuu

Mikä tällä liikunta määrällä on suurin piirtein se kulutus? Ja paljon hiilareita saisi tankata päivässä?

Hei,

Olen reilu puolivuotta harrastellu salilla ja nyt ajattelin laittaa ruokavalionkin kuntoon.
Täältä löytynyt paljon tietoa eri ruokavalioista ja dieteistä, mutta en kuitenkaan ole saanut selvää mikä olisi se minun ruokavalioni.
Olen 69kg ja 172cm. Minulla on pientä pötsiä ja jenkkakahvaa mistä haluan kipeästi eroon, mutta kuitenkin saada sitä lihasta ja reilumman puoleisesti.
On lähes mahdoton yhtälö polttaa rasvaa, ja saada lihasta samaan aikaan. Kyseinen asia onnistuu vain mikäli olet täysin aloittelija, tai roinaaja. Sun täytyy siis panostaa toiseen asiaan. Suosittelisin panostamaan dieettaamiseen, ja miksi dieettaamiseen niin siksi että saat dieetin jälkeen aloitetulla massakaudella paljon enemmän lihasta kuin mitä nyt jos aloittaisit massakauden. Lisäksi hyödyt dieetistä siten, että tulevaisuudessa ei tarvitsisi dieetata läheskään niin kauaa. Miksi sitten dieetin jälkeen saisit enemmän lihasta niin: http://lihastohtori.wordpress.com/2012/06/15/bulkkaus/
Paina ctrl + F ja kirjoita: "Bulkkauksen alkuvaiheessa käy" niin pääset suoraan asiaan.
Sun ruokavaliosi siis dieetillä olisi se, että söisit 500-800kcal alle kulutuksen. Lasket kulutuksen tuolta kalorilaskuri sivulta. Sivusto on muutenkin kätevä sillä pääset sinne syöttämään myös päivän ruuat ja kyseinen laskuri näyttää kuinka paljon tulet laihtumaan viikossa. Sopiva tahti tosiaan mun mielestä on 500-1000g viikossa.

Dieetin jälkeen aloitat normaalisti massakauden, eli bulkin. Sillon taas syöt päinvastoin yli kulutuksen, mutta suunnilleen 300-500kcal yli kulutuksen, ettei tule rasvaa. Bulkilla saat sitä lihasta reilummanpuoleisesti (suosittelen lukemaan kokonaan tuon linkittämäni artikkelin)

Mitkäköhän kalori ja hiilarimäärät olisi päivässä hyvät? Ja riittääkö 5x viikko punttis ja kerran viikossa säbä vai pitäisikö lenkkeily ottaa 2-3x viikkossa ohjelmaan?
Ja onko samana päivänä sali ja lenkkeily enemmän haittaa kun hyötyä, tästäkin lukenu ristiriitasta tekstiä?

Noihin kaloriasioihin vastasinkin jo tuossa ylemmässä. Hiilarin määrällä ei ole ollenkaan väliä kunhan vaan olet miinuskaloreilla (dieetillä). Hiilarit ei siis lihota eikä estä laihduttamista. Mutta rasvaa kannattaa olla 1g per painokilo ja proteiinia 2g per painokilo. Loput vaikka hiilareita.

Millä ohjelmalla oikeen reenaat jos käyt 5x salilla? Oletan kuitenkin että ohjelmassakin olisi jotain fixattavaa jos 5x viikkoon ja vielä noin aloittelijana. Oot kuitenkin salilla jo käynyt noin puolivuotta, mutta en tiedä millaisessa kunnossa olet, niin suosittelen joko Arnoldin G6 ohjelmaa http://www.pakkotoisto.com/treeni/39774-arnoldin-kultainen-kuusikko/ tai Elaston 2-jakoista: http://www.pakkotoisto.com/treeni/53842-2-jakoinen-ohjelma/ Arnoldin ohjelma on siis 1-jakoinen jossa käyt 3x viikossa salilla ja Elaston ohjelma 2-jakoinen jossa taas käyt 4x viikkoon salilla, jos tietäisi nykyisen ohjelman niin osaisi suositella "oikeaa" noista ohjelmista. Mikäli penkki maksimisi on alle 80kg niin ota G6, jos ylikin niin ota tuo elasto.
5x viikkoon salilla aloittelijalle on kuitenkin monen mielestä liikaa, ja vielä jollain monijakoisella ohjelmalla.
Lenkkeilystä sen verran että lenkkeilystä nähdään yleensäkin olevan haittaa lihaksien kasvatuksen kannalta (bulkilla) koska keho käyttää sillon energiakseen myös lihasta. Mutta lisää tietoo aerobisen määrästä bulkilla löydät googlailemalla. Dieetillä sen sijaan aerobista voit ottaa rohkeasti tuon 2-3x viikkoonkin. Eikä haittaa vaikka olisi samana päivänä salin kanssa. Eli mene lenkille kun mieles tekee.

Turhaan mietit nyt noita dieetti ja bulkkitouhuja.

Lähe siitä liikkeelle, että otat 2g/painokilo prodea ja 1g/painokilo rasvaa. Loput kalorit hiilareista. Kaloreita sun kulutuksella nyt ainakin 2500kcal saa puskea, todennäköisesti enemmänkin. Noilla mitoilla typerin juttu mitä voit tehdä on ruveta dieetille, vaikka ereJ sitä jostain syystä ehotteli. Ei helvetti...

Turhaan mietit nyt noita dieetti ja bulkkitouhuja.

Lähe siitä liikkeelle, että otat 2g/painokilo prodea ja 1g/painokilo rasvaa. Loput kalorit hiilareista. Kaloreita sun kulutuksella nyt ainakin 2500kcal saa puskea, todennäköisesti enemmänkin. Noilla mitoilla typerin juttu mitä voit tehdä on ruveta dieetille, vaikka ereJ sitä jostain syystä ehotteli. Ei helvetti...

Juurikin näin. Varmista proteiinin päivittäinen saanti mielellään jopa 3g per painokilo. Kalorit +2500kcal ja pitkäjänteisesti hommaa eteenpäin. Noin alkuvaiheessa pitäisi näkyä jo ekan puolen vuoden jälkeen.
Jos pattia haluat riskisti niin voit unohtaa nuo diettihommat hyväksi aikaa.

Noilla mitoilla typerin juttu mitä voit tehdä on ruveta dieetille, vaikka ereJ sitä jostain syystä ehotteli. Ei helvetti...

Kaveri sanoi että haluaa pienestä pötsistään eroon. Enkä näe silti noissa mitoissa mitään vikaa lähtee dieetille. Sanoit että turhaan miettii mitään bulkkitouhuja, mutta silti neuvot kaverin bulkille.. Ja mitä muka menettää dieetissä noilla mitoilla, ei mitään. Hän sais kertakaikkiaan enemmän lihasta jos dieettailis eka, edelleen siitä syystä että esimerkiksi testotasot on isommat ja insuliiniherkkyyskin ihan eri. Kun rasvaprosentti alkaa jo läheneen 20% niin suurin osa lisääntyneestä painosta, jopa 70-80% on rasvaa. Body fat content influences the body compos... [Ann N Y Acad Sci. 2000] - PubMed - NCBI
Ei tarvis tulevaisuudessa ihan niin paljoo dieettailla ja kirota kun vähäsetkin lihat lähtee.

Itse myös 172 ja painan sen 85 kiloa... vieläkin tuntuu että olen ruipelo niin jos joku 69 kilonen tolla pituudella lähtee dietiille niin voi lähtee vatsa mut kyllä siinnä lähtee ne lihaksien rippeetki pois. Bulkille vaa ja kunnolla reenii kehii, vuoden päästä voi sitten kunnon painoissa lähtee testailee pientä miinuskaloridieettiä.

edit: niin ja bulkilla en meinaa noita mättöpäivä threadin 2 kilon karkkidieettejä vaan ihan normiruokaa enemmän nassuun.

Ja se pötsi häiritsee tosi paljon vähemmän kun alkaa reidet kasvaa ja hartiat levenemään. Hyvin syömällä saa reenistäkin aloittelijana enemmän irti, ja sit myöhemmin voi kokeilla miltä tuntuu vetäistä dietillä hieman fläsää pois ja puskea kovaa reeniä samalla.

Jaah mutta, sitä tekstitaitoa. Kaveri kyllä viittasi, että fiksumpi alkaa bulkkaa alemmilla rasvoilla niin silloin suurempi osa tulevasta massa on lihasta. Eli vähän parempi tuommonen pitkäajan tähtäys kuin että ryhtyy ikibulkkaaja salisiaksi.

Kaveri sanoi että haluaa pienestä pötsistään eroon. Enkä näe silti noissa mitoissa mitään vikaa lähtee dieetille. Sanoit että turhaan miettii mitään bulkkitouhuja, mutta silti neuvot kaverin bulkille.. Ja mitä muka menettää dieetissä noilla mitoilla, ei mitään. Hän sais kertakaikkiaan enemmän lihasta jos dieettailis eka, edelleen siitä syystä että esimerkiksi testotasot on isommat ja insuliiniherkkyyskin ihan eri. Kun rasvaprosentti alkaa jo läheneen 20% niin suurin osa lisääntyneestä painosta, jopa 70-80% on rasvaa. Body fat content influences the body compos... [Ann N Y Acad Sci. 2000] - PubMed - NCBI
Ei tarvis tulevaisuudessa ihan niin paljoo dieettailla ja kirota kun vähäsetkin lihat lähtee.

En kyllä neuvonut bulkille vaan enemmänkin tuollaisille ylläpitokaloreille about.

Toi pötsi nyt kiristyy jo sillä kun siihen hommataan lihaa alle. Ja se rasva voi palaa samalla kun kasvattaa lihasta, tiedoksi vaan. Juuri niin kuin yllä jo sanottiinkin, ne viimesetkin lihat palaa jos dieetille rupee tosta ja näyttää ihan keskitysleiriläiseltä.

Kiitoksia paljon kaikille vastauksista ja mielipiteistä.

Taidan päätyä plussa kaloreille ja tehdä vain paljon vatsoja ja muuttaa pötsiä lihakseksi pikku hiljaa.
Jos sitä vuoden päästä alkaa sitten kiristää kesää kohden jos on saanu näihin risuihin sitä lihasta.
Tämä varmaa olisi minulle ihan oiva taktiikka kun amatööri sarjassa viellä punttaillan :puntti:

Kiitoksia paljon kaikille vastauksista ja mielipiteistä.

Taidan päätyä plussa kaloreille ja tehdä vain paljon vatsoja ja muuttaa pötsiä lihakseksi pikku hiljaa.
Jos sitä vuoden päästä alkaa sitten kiristää kesää kohden jos on saanu näihin risuihin sitä lihasta.
Tämä varmaa olisi minulle ihan oiva taktiikka kun amatööri sarjassa viellä punttaillan :puntti:
Korjataan nyt sen verran, että vatsoja tekemällä se rasva ei pala vatsasta. Paikallinen rasvanpoltto on myytti. Kuitenkin syviä vatsoja tekemällä se pömppis voi parantua huomattavasti vaikka rasva sieltä ei periaatteessa "pala".

Suositut

Back
Ylös Bottom