Oikea treeni?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Olen tässä alkanut tässä nostamaan rautaa nyt vähintään kerran viikossa ja minkälainen olisi hyvä treeni ohjelma? Nykyinen on miltä tuntuu, penkkiä 3x10 45 kiloa, kyykkyä 3x10 25 kiloa, pistän tankon pääni taakse ja nostelen sitä seisoaltaan ylös 3x10 25 kiloa, semmosta 10 kilon painoa vedän selän taakse siesaalta kahelta kädeltä ja takaisin 3x10 ja sitten penkillä makuulla käsipainot kummallakin kädessä joku 10 kiloa pistän sillain alas ja nosta sillain puoliympärällä toisiinsa pään päälle ja takaisin. Mitä tässä kannataisi kehittää ja mitä liikeitä kannatasi ottaa lisää?

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Jeps. Tällä itse aikoinaan aloittelin, mutta mm. tuolta FAQ:sta löytyy miljoonabiljoonasentiljoona valmista ohjelmaa lisää. Eikun etsintää ja kysymyksiä uudestaan mikäli ongelmia. :)

MusculusMaximus sanoi:
pistän tankon pääni taakse ja nostelen sitä seisoaltaan ylös 3x10 25 kiloa

Mitä tässä kannataisi kehittää ja mitä liikeitä kannatasi ottaa lisää?
Itse en suosittelisi kenellekään tuota olkapunnerrusta niskan takaa, koska joillekin se on niin luonnoton liike. Itse en sitä niinkään alussa tajunnut, tein vaan, enkä juurikaan kuunnellut kehoani. Sitten yksi päivä nivel rusahti ja meni paikoiltaan. Se siitä... Nyt se on ikuinen vaiva, periaatteessa se ei ole kipeä, mutta varovasti joutuu tekemään. Ei liian suuria painoja. Penkkipunnerrus ei ota niin paljoa kipua.

Tuo liike sopii joillekin, tietenkin riippuu olkapäistäsi.

Monet ovat sanoneet, että se on ihan luonnoton liike, ja ovat rikkoneet olkapäänsä.

Samaa mieltä NP_NG:n kanssa, mitä järkeä tehdä sitä niskantakaa riskillä kun voi tehdä edestäkin ja ihan vastaavana?

Timba79 sanoi:
Samaa mieltä NP_NG:n kanssa, mitä järkeä tehdä sitä niskantakaa riskillä kun voi tehdä edestäkin ja ihan vastaavana?

Tod. ja riski että käy niinku np_ng:lle pienenee huomattavasti. Kun kerran rikkoo olkapään niin sen jälkeen sen on sitte aina paskana. Eli solttua
BBMilitaryPress.gif

MusculusMaximus sanoi:
...semmosta 10 kilon painoa vedän selän taakse siesaalta kahelta kädeltä ja takaisin 3x10...

Tää ei auennu mulle? Onkohan tää?
DBTricepsExtension.gif

Nii ja Ota Hau**a mukaan (hauis) tohon treeniin eli ihan perus hauiskääntöjä tangolla
BBCurl.gif

Ja sit selkää eli vaikkas:
BBBentoverRow.gif

Ja jos lisää liikkeitä on haussa niin taas kerran käys katteleen Täältä: http://www.exrx.net/Lists/Directory.html ja kannattaa varmaan alkaa jakamaan useammalle päivälle noita harjoituksia. Ohjelmia löytyy about miljoona ku pistät searchii. :kippis1:

Tulipa pöllö viesti...

Zone-sarja -42%
Timba79 sanoi:

Itselläni sujuu ongelmitta niskankin takaa. Kivuilta ja rikkomisilta välttyy, jos sitä tankoa ei päästä putoamaan aivan alas asti. Takaraivon (mikä sana :eek: ) seudulle on hyvä jättää.

Kiistäminen ei käy siitä, etteikö niskan takaa tehtynä liike vaikuttaisi paremmin keski- ja takaolkapäälohkoihin. Edestä punnerrettuna mahdollinen cheatti tapahtuu selkää kallistamalla, jolloin painekin siirtyy vieläkin enemmän etuolkapäille. Takaa tehtäessä huijaaminen onkin jo vaikeampaa, koska lähtökohtaisesti on jo vetänyt lavat/olkapäät taakse ja liikerata säilyy päälaen vertikaalilinjan takana.

Kompromissi olisi käsipainoilla tehty pystypunnerrus.

Wildemar sanoi:
Itselläni sujuu ongelmitta niskankin takaa. Kivuilta ja rikkomisilta välttyy, jos sitä tankoa ei päästä putoamaan aivan alas asti. Takaraivon (mikä sana :eek: ) seudulle on hyvä jättää.

Kiistäminen ei käy siitä, etteikö niskan takaa tehtynä liike vaikuttaisi paremmin keski- ja takaolkapäälohkoihin. Edestä punnerrettuna mahdollinen cheatti tapahtuu selkää kallistamalla, jolloin painekin siirtyy vieläkin enemmän etuolkapäille. Takaa tehtäessä huijaaminen onkin jo vaikeampaa, koska lähtökohtaisesti on jo vetänyt lavat/olkapäät taakse ja liikerata säilyy päälaen vertikaalilinjan takana.

Kompromissi olisi käsipainoilla tehty pystypunnerrus.

Kun painot kasvaa niin saattaa tulla ongelmia ton ,niskan takaa, kanssa? Toiv.Ei
Kyllä toi toimii edestä ihan yhtä hyvin ku keskittyy liikkeeseen ja pitää selän aisoissa. Korvaavia liikkeitä löytyy onneks aina jos ei tykkää tai ei pysty tekeen. JA Käsipainoilla pystypunnerrus on kyllä nami :thumbs:

No sanokaa ny jotain hyviä olkapää liikkeitä, kun kerran pelottelitta mua noilla pystypunnerrusten riskeillä. :evil:

Minun mielestä ykkösliikkeet:

Pystypunnerrus Smithissä (istuen)
Pystypunnerrus vapaalla tangolla edestä (istuen)
Vipunosto sivuille (seisten)

Tuossa minun mielestä kolme kovaa olkapäille, myös pystypunnerrus käsipainoilla istuen roxor.

Pystypunnerrus käsipainoilla istuen ja selkänojan nojaten niin että se on mahd pystyssä on mun mielestä pystypunnerruksista ykkönen, ei pysty paljon taakse kallistamalla huijaamaan. Ja vielä kun tekee viparit sivulle ensin niin saa jopa pumppiin olkapäät. Kannattaa kokeilla!!

Tangolla seisten on kans ihan jees, mutta siinä on helppo cheatata, smithissä en pysty tekemään, sattuu ikävästi, enkä myöskään millään laitteilla.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
abine sanoi:
No sanokaa ny jotain hyviä olkapää liikkeitä, kun kerran pelottelitta mua noilla pystypunnerrusten riskeillä. :evil:
Miee tykkään tehä pystypunnerruksen smithissä ja sitte vipareita sivulle seisten 1 käsi kerrallaan. Loppuun vielä pari sarjaa takaolkapäitä koneessa.

Vipunostot eteen on mukava tehdä välillä myös levypainolla. Saa treenattua halutessa molemmat kädet kerralla.

Back
Ylös Bottom