Oikea suoritustapa pohjeliikkeissä ja selänojennuksessa?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kun tuo alaselkä on heikoin lenkkini tällä hetkellä, haluaisin tiedustella, mikä on oikea, puhdas, suoritustapa selänojennuksessa. Pitääkö selänojennuksen loppuvaiheessa selän olla noin 180 asteen kulmassa (samaan tasoon kuin jalat)vai pitääkö sitä taittaa vielä tuosta eteenpäin että toisto on suoritettu oikein? Ja sitten tuo selän ala-asento; pitääkö liikekulman olla 90 astetta eli selkä lähtee ihan pää lattiaan päin?

Ja sitten noista pohjeliikkeistä; pitääkö vaakaprässi pohjelaitteessa (jalat laitetaan siihen pyörylän päälle tms.) jalat/polvet olla ihan lukossa eli suorassa kun liike suoritetaan?
Mulla otti polvien sivuosiin tuo liike.

Noista selänojennuksista: Älä taivuta yläasennossa ton 180 asteen yli yläkroppaasi, ainakin mun mielestä tuo ylitaivuttaminen ei ole hyvä. Tuntuma säilyy paremmin selkälihaksissa. Alavaiheessakaan ei kannata alkaa "väkisin" vääntämään sitä kulmaa suuremmaksi vaan pysäytät siihen kun hyvälle tuntuu.
Jos nyt tässä mainitsisi tämänkin vielä: Jos haluat alaselkää vahvistaa, niin maastaveto olisi paikallaan..

En ole ihan varma, ymmärsinkö oikein tuon pohjeliikkeen, mutta itse en ainakaan laita polvia lukkoon, enkä polvien kannalta suosittele sitä muillekkaan..

Originally posted by Chromatic

Ja sitten noista pohjeliikkeistä; pitääkö vaakaprässi pohjelaitteessa (jalat laitetaan siihen pyörylän päälle tms.) jalat/polvet olla ihan lukossa eli suorassa kun liike suoritetaan?
Mulla otti polvien sivuosiin tuo liike.

Polvet on kaikissa jalat "suorina" tehtävissä pohjeliikkeissä pitää hieman koukussa. Ei paljon, mutta niin etteivät ole lukossa.

mave

Montako toistoa maastavedossa pitäisi olla ihan alussa melko heikossa kunnossa olevalle alaselälle, joka ei kyllä kaipaa yhtään liikarasitusta. Kuinka pitkä tauko sarjojen välillä minuuteissa?

Kun aloitin noin kuukausi sitten mavea tekemään, alaselkä kipeytyi vain enemmän ehkä väärän tekniikan vuoksi. Löytyiskö mistään kuvaa tai animaatiota, miten se suoritetaan selkäystävällisesti?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom