Ohjelmoitavat kaukosäätimet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Juspe
  • Aloitettu Aloitettu
Olohuoneen pöydällä alkaa olemaan kaukosäätimiä enemmän kuin yhdessä kädessä sormia, joten olis varmaan aika investoida ohjelmoitavaan kaukosäätimeen.

Minkälaisia vehkeitä teillä on käytössä ja mitkä olette todenneet toimivaksi?

Erityisesti kiinnostaisi kameleonttimallit ja kosketus LCD näytöllä varustetut säätimet. PC:llä päivitettävyys olisi myös hieno ominaisuus.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kosketusnäytöllistä ei kannata ottaa jos on tapana syödä tahmaisin näpein karkkia telkkua katsellessa. ;)

Nykyään taitavat kaikki olla sellaisia "tarvittaessa opetettavia" malleja, eli jos se ei tunne valmiiksi omaa kapulaasi, voit opettaa sitä näyttämällä omasta kapulastasi millaista signaalia mikäkin nappi tuottaa jne.

Juspe sanoi:
Olohuoneen pöydällä alkaa olemaan kaukosäätimiä enemmän kuin yhdessä kädessä sormia, joten olis varmaan aika investoida ohjelmoitavaan kaukosäätimeen.

Minkälaisia vehkeitä teillä on käytössä ja mitkä olette todenneet toimivaksi?

Erityisesti kiinnostaisi kameleonttimallit ja kosketus LCD näytöllä varustetut säätimet. PC:llä päivitettävyys olisi myös hieno ominaisuus.

itselläni on tälläinen.

Ei syö pattereita, saa minkä toimimaan minkä tahansa laitteen kanssa. Tämän voi vissiin päivittää tietokoneen kaiuttimienkin kautta... en kyllä ymmärrä miten se on mahdollista, mutta niin tuossa manuaalissa lukee.

Tuo "kosketusnäyttö" on jotain kosketusnäytön ja näppäimien väliltä. Hieman hankala selittää. Huomattavasti kestävämpi toteutus kuin tavan LCD-näyttö. Alumiinirunko ja parasta on, että säätimessä ei ole siinä patteriluukussa sellasita "pikaklipsiä", jota voisi kokoajan räplätä ja loppujen lopuksi hajoittaa.

Ainoa miinuspuoli on, että kun kaukosäätimen valot syttyy, eli kun se lähtee päälle niin siitä kuuluu sellaista vaimeaa huminaa, mutta eipä tuo haittaa.

letku sanoi:
itselläni on tälläinen.

Ei syö pattereita, saa minkä toimimaan minkä tahansa laitteen kanssa. Tämän voi vissiin päivittää tietokoneen kaiuttimienkin kautta... en kyllä ymmärrä miten se on mahdollista, mutta niin tuossa manuaalissa lukee.

Tuo "kosketusnäyttö" on jotain kosketusnäytön ja näppäimien väliltä. Hieman hankala selittää. Huomattavasti kestävämpi toteutus kuin tavan LCD-näyttö. Alumiinirunko ja parasta on, että säätimessä ei ole siinä patteriluukussa sellasita "pikaklipsiä", jota voisi kokoajan räplätä ja loppujen lopuksi hajoittaa.

Ainoa miinuspuoli on, että kun kaukosäätimen valot syttyy, eli kun se lähtee päälle niin siitä kuuluu sellaista vaimeaa huminaa, mutta eipä tuo haittaa.

Misä hinnoissa tuo nykyään liikkuu ? Ja entäs tuo ohjelmoitavuus kuinka vaikea on ohjelmoida toimimaan ? Aikoinaan vanhemmilla oli saman valmistajan joku säädin ja sai maahantuojalle soitella kaikenmaailman koodeja.

Sierraz sanoi:
Misä hinnoissa tuo nykyään liikkuu ? Ja entäs tuo ohjelmoitavuus kuinka vaikea on ohjelmoida toimimaan ? Aikoinaan vanhemmilla oli saman valmistajan joku säädin ja sai maahantuojalle soitella kaikenmaailman koodeja.

No jos esimerkiksi on ne vanhat kaukosäätimet olemassa, niin näppäilee tuohon kameleoniin kolminumeroisen koodin, painaa vanhan säätimen näppäintä ja sitten painaa sitä kameleonin näppäintä mihinkä sen haluaa.

Melkein kaikki tarvittavat koodit löytyi mukana tulleesta vihkosesta. Jos ei löytyny, niin opetin vain kameleonia vanhalla säätimellä. Nettiin tulee koko ajan uusia koodeja ja ne saa sieltä ladattua. Ja se opettaminen/ohjelmoiminen on perin simppeliä.

Niin juu, niitä saa 85€-100€. Mustasta pörssistä tms kun käyt kysymässä niin hinta on siinä 120€ paikkeilla.

letku sanoi:
Ei syö pattereita
:anssi: tai sitten mulla on maanantaikappale. Mulla on ko. vekotin ollut käytössä reilun vuoden ja heti alkumetreillä toimitin sen maahantuojan huoltoon kun pattereita kului niin saatanasti. Tuntuu, että laitteessa näyttö menee päälle jos edes pieraisee samassa asunnossa. No, heidän mukaansa kyseessä on ominaisuus ei vika. Ladattavat paristot kuitenkin lahjoittivat ;) Ne saa laittaa lataukseen joka toinen viikko ettei lopu masiinasta vauhti kesken karkeloiden. Muuten kyseessä on aivan älyttömän hyvä (ja tyylikäs) peli, tuo mainittu humina on ainoa "kiusa".

Jos haluaa hyvän kaukon ja halvalla niin kannatta vilkasta tämä.
Kuten näkyy on hinta vain 119€.
Olen työni puolesta kokeillut lähes kaikki mahdolliset kalikat ja tuo kyseinen yksilö on ollut käytössä kohta vuoden. Muokattavissa myös PC:llä.
Voi ohjelmoida 16 laitetta ja kosketusnäytössä olevat napit voi vaihtaa/poistaa. Ei syö pattereita kummosesti, edelleen käytössä mukana tulleet.
Jos syö sipsejä niin senkun pyyhkäsee nihkeellä rätillä kosketusnäytön puhtaaks.
Mahtavinta on että tuossa on nuo kuminäppäimet joilla ohjaa tärkeimmät toiminnot ilman että tarvitsee katsoa minkä näppäimen päällä sormi on.

Toi Kameleon oli omasta mielestäni kehno ja ylihinnoiteltu.

Jkk sanoi:
:anssi: tai sitten mulla on maanantaikappale. Mulla on ko. vekotin ollut käytössä reilun vuoden ja heti alkumetreillä toimitin sen maahantuojan huoltoon kun pattereita kului niin saatanasti. Tuntuu, että laitteessa näyttö menee päälle jos edes pieraisee samassa asunnossa. No, heidän mukaansa kyseessä on ominaisuus ei vika. Ladattavat paristot kuitenkin lahjoittivat ;) Ne saa laittaa lataukseen joka toinen viikko ettei lopu masiinasta vauhti kesken karkeloiden. Muuten kyseessä on aivan älyttömän hyvä (ja tyylikäs) peli, tuo mainittu humina on ainoa "kiusa".

:anssi:

Mulla on ollut 1,5kk samat 600mAh akut. Ehkä sulla on vaan niin shittu versio.
Helvetin huonosti ne mulla tuntuu kuluvan.

make77 sanoi:
Jos haluaa hyvän kaukon ja halvalla niin kannatta vilkasta tämä.
Kuten näkyy on hinta vain 119€.
Olen työni puolesta kokeillut lähes kaikki mahdolliset kalikat ja tuo kyseinen yksilö on ollut käytössä kohta vuoden. Muokattavissa myös PC:llä.
Voi ohjelmoida 16 laitetta ja kosketusnäytössä olevat napit voi vaihtaa/poistaa. Ei syö pattereita kummosesti, edelleen käytössä mukana tulleet.
Jos syö sipsejä niin senkun pyyhkäsee nihkeellä rätillä kosketusnäytön puhtaaks.
Mahtavinta on että tuossa on nuo kuminäppäimet joilla ohjaa tärkeimmät toiminnot ilman että tarvitsee katsoa minkä näppäimen päällä sormi on.

Tuo Sunwaven SRC-9310 näyttää kyllä aika kovalta. 119€ on tuosta edullinen hinta. Ei taida keski-Euroopastakaan saada paljoa halvemmalla. Soittelen huomenna Sound & Cinemaan, että olisko niitä vielä jäljellä.

Lämmin kiitos kaikille vastaajille vinkeistä! :kippis1:

letku sanoi:
Mulla on ollut 1,5kk samat 600mAh akut.
Mulla on samankokoiset. Ilmeisesti sulla ei sitten mene se kauko itsestään "päälle"? Stna, kun on takuukin jo ummessa: ei pyhitä enää lähettää maahantuojalle...

Jkk sanoi:
Mulla on samankokoiset. Ilmeisesti sulla ei sitten mene se kauko itsestään "päälle"? Stna, kun on takuukin jo ummessa: ei pyhitä enää lähettää maahantuojalle...

Juu ei se mitenkään herkästi kyllä lähde päälle, esim. jos huudattaa musiikkia tms. Välillä ei syty vaikka sen poimii kouraan. Kai mulla on niin hellät käpälät.

Juspe sanoi:
Tuo Sunwaven SRC-9310 näyttää kyllä aika kovalta. 119€ on tuosta edullinen hinta. Ei taida keski-Euroopastakaan saada paljoa halvemmalla. Soittelen huomenna Sound & Cinemaan, että olisko niitä vielä jäljellä.

Lämmin kiitos kaikille vastaajille vinkeistä! :kippis1:

:thumbs:

Jkk sanoi:

Sama täällä, ei tarvinnut kuin ajatella kanavan vaihtoa, niin kelmeä sininen palikka alkoi hohtaa rahin alla. Rupes vituttaa se humina joten annoin härpäkkeen mutsille.

Percele sanoi:
Sama täällä, ei tarvinnut kuin ajatella kanavan vaihtoa, niin kelmeä sininen palikka alkoi hohtaa rahin alla. Rupes vituttaa se humina joten annoin härpäkkeen mutsille.

:D Joo toi on ollu ton kaukon "vika".
Muuten kyllä hieno ominaisuus cameleonissa on se että se lähtee päälle heilautuksesta. Mutta se vinkuminen on haitarista.
Itsellä on ollut jopa Philipsin Bronto mutta tohon Sunwaveen oon päätyny kaikkien oppivien säädinten testaamisen jälkeen. Ainut ominaisuus mitä kaipaa on että sais ite kirjottaa tekstit näppäimille.

Kameleontista:

- Se näyttö on electroluminanssi näyttö
- Se vinkuna mikä käynnistyy kun valot syttyvät, vähenee kun laskee hiukan sitä kirkkautta ohjaimessa
- Tuo kirkkauden säätö vaikuttaa myös niide pattereiden kestoon (itsellä 2-3kk kestää halpispatterit)
- Valojen syttymisherkkyyttä säätelee sisällä oleva kuula joka on kappaleesta riippuen enemmän tai vähemmän "rasvattu" liikkumaan. Kovalla käsittelyllä ja paiskomisella herkkyys saattaa kasvaa.
- Ohjaimeen on sisäänrakennettu modeemi jonka todellakin voi päivittää kauittimista tulevan äänen avulla. Kyseessä on analoginen kytkentääni millä normaali modeemi puhelukin tehdään.

Ainoa miinus kapulassa on se, että makrojen viivettä ei voi säätää. Esim sellainen makro joka selailee television valikoita. (ei sillä että makroja ihan kamalasti tarvisi).

Ripe sanoi:
- Valojen syttymisherkkyyttä säätelee sisällä oleva kuula joka on kappaleesta riippuen enemmän tai vähemmän "rasvattu" liikkumaan. Kovalla käsittelyllä ja paiskomisella herkkyys saattaa kasvaa.
Jaahas! Jäljet johtaa sylttytehtaalle: meidän neljävuotiaat tenavat on useamman kerran onnistuneet paiskaamaan kaukon lattialle, koirankin yllätin yksi päivä kolistelemasta sitä -> vinkuna ja vilkkuvat valot olivat sen mielestä oiva yhdistelmä. Nykyään kaukoa säilytetään hyllyssä ettei satu vahinkoja. Uskaltaiskohan tuon avata itse ja yrittää korjata? Uuden saa ~100 eerolla eli korjauttaminen ei kannattane?

Jkk sanoi:
:anssi: tai sitten mulla on maanantaikappale. Mulla on ko. vekotin ollut käytössä reilun vuoden ja heti alkumetreillä toimitin sen maahantuojan huoltoon kun pattereita kului niin saatanasti.

Kaverillani on myös kyseinen kaukosäädin ja samaa valitteli myös hän. Eli about kerran kuukaudessa saa vaihtaa akut kyseessä olevaan laitteeseen. Ongelma olisi pienempi jos laitteeseen kuuluisi joku telakointiasema....

Suositut

Back
Ylös Bottom