Ohjelmien tarkoitus?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JinX
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
38
Elikkäs miksi tehä 2-,3-,4-jakoista ohjelmaa, jos voi tehdä koko kropan kerralla reenis? Siis miten suunniteltu ohjelma on parempi? Olettaen, että ylikunto jätetään pois ja muutenkin liika rasitus... Eikös lihakseen tule suhteessa sama rasitus vaikka ei välttämättä eroteltaisi esim. selkää ja käsiä? On kyllä sekava teksti mutta toivottavasti joku ny ymmärtää pointin... On kaivellu jonku aikaa tämä asia... :(

JinX sanoi:
Elikkäs miksi tehä 2-,3-,4-jakoista ohjelmaa, jos voi tehdä koko kropan kerralla reenis? Siis miten suunniteltu ohjelma on parempi? Olettaen, että ylikunto jätetään pois ja muutenkin liika rasitus... Eikös lihakseen tule suhteessa sama rasitus vaikka ei välttämättä eroteltaisi esim. selkää ja käsiä? On kyllä sekava teksti mutta toivottavasti joku ny ymmärtää pointin... On kaivellu jonku aikaa tämä asia... :(

varmaanki yksinkertaisesti sen takia että voidaan keskittyä enemmän lihasryhmään mitä treenataan. Osalla varmasti myös loppuvat paukut jos tehdään koko kroppa kerralla. Viimeisiä sarjoja ei ehkä jakseta painaa täysillä.

Myös se että ei tarvii koko iltaa notkua salilla kun jos on vaikka muutakin menoa. Koko kropan treenaaminen vie aikaa.

ZweCCo sanoi:
Myös se että ei tarvii koko iltaa notkua salilla kun jos on vaikka muutakin menoa. Koko kropan treenaaminen vie aikaa.

Lähinnä nyt meinaan tuota lihaskasvun osutta... :rolleyes:

ZweCCo sanoi:

No ei se välttämättä sen enempää aikaa vie kuin mikään muukaan... Vedetäänhän HST:ssä koko kroppa kolmesti viikossa, ja treenit on ihan normi pituisia... :jahas:

Aiheeseen liittyen: Treenatako 1-,2-,3-,4-,5-,6- vai n-jakoisella? Kas siinä pulma.

Ikuisuuskysymys, johon on yhtä monta vastausta kuin on urheilijoitakin...

Ei siinä tosiaan kauaa mene, koska sarjoja lihasryhmää kohden ei yleensä tehdä kovin montaa. Ja siinähän voi tehdä niitä lihasryhmiä ikään kuin lomitellen. Eli kyykkysarjojen välissä tekee olkapäille sarjan ja siihen tyyliin.

Minusta koko kropan treenit ovat erittäin hyviä ja tehokkaita. 2-jakoinenkin on hyvä (itse pidän ehkä eniten siitä jaosta). Molemmissa lihasryhmät saavat rasitusta tarpeeksi usein ja tavallaan ne pakottavat keskittymään muutamiin tehokkaisiin liikkeisiin, koska muuten aika tai energia loppuu kesken.

Tahvo Tohveli sanoi:
Ei siinä tosiaan kauaa mene, koska sarjoja lihasryhmää kohden ei yleensä tehdä kovin montaa. Ja siinähän voi tehdä niitä lihasryhmiä ikään kuin lomitellen. Eli kyykkysarjojen välissä tekee olkapäille sarjan ja siihen tyyliin.

Minusta koko kropan treenit ovat erittäin hyviä ja tehokkaita. 2-jakoinenkin on hyvä (itse pidän ehkä eniten siitä jaosta). Molemmissa lihasryhmät saavat rasitusta tarpeeksi usein ja tavallaan ne pakottavat keskittymään muutamiin tehokkaisiin liikkeisiin, koska muuten aika tai energia loppuu kesken.

Niin eli eihän tuo nyt niin huono oo tehdä koko kroppaa kerralla. Noita ohjelmia vaan mun mielestä painotetaan jotenki niin paljon... Pitää vaan vissiin siitä palautumisesta huolehtia tosi hyvin... Ja vaihdella sitte vaan liikkeiden järjestystä... Vai?!

JinX sanoi:

Voit toki tehdä koko kropan kerralla jos se sinun mielestäsi parhaalta tuntuu. Varmasti oikein toteutettuna kasvaa ihan yhtä hyvin kuin n-jakoisellakin. Itse ainakin tulee tehtyä 2,4,5-jakosilla, eli vaihtelua peliin ja sitä omaa juttua hakien.

Ja sama rasitus saadaan aikaan eri ohjelmilla, eli sensuhteen on "ihan sama" millä jaolla sitä tekee. Mielipidejuttuja nämä on hyvin pitkälle.

Timba79 sanoi:
Voit toki tehdä koko kropan kerralla jos se sinun mielestäsi parhaalta tuntuu. Varmasti oikein toteutettuna kasvaa ihan yhtä hyvin kuin n-jakoisellakin. Itse ainakin tulee tehtyä 2,4,5-jakosilla, eli vaihtelua peliin ja sitä omaa juttua hakien.

Ja sama rasitus saadaan aikaan eri ohjelmilla, eli sensuhteen on "ihan sama" millä jaolla sitä tekee. Mielipidejuttuja nämä on hyvin pitkälle.

No hyvä ettei oo ihan mettää menty sitte :) Jatketaan samaa rataa siis jonkun aikaa ja vaihdetaan sitten tohon 2-jakoseen jos/kun siltä tuntuu.

JinX sanoi:
No hyvä ettei oo ihan mettää menty sitte :) Jatketaan samaa rataa siis jonkun aikaa ja vaihdetaan sitten tohon 2-jakoseen jos/kun siltä tuntuu.

Eipä sitä turhaan kannata vaihdella jos kehitystä tulee ja homma tuntuu mielekkäältä. Jossakin vaiheessa varmasti rupeaa "maistumaan puulta" ja sitten kannattaakin olla jo se vaihtoehtoinen ohjelma valmiina.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Laitetaas nyt samaan threadiin tää ohjelma:
3 - 4x viikossa: Sarjat 3-4: Toistoja 5-12

Ylä- ja altalja
Penkki
Vipunosto
Talja ojentajille
hauiskääntö seisten
Kyykky (n. joka toinen kerta)

Ps. Tulipa lyhyt lista :eek: Korjattavaa?

4x viikossa samat? miksi ei ylikuntoa / ylitreenausta saisi ottaa huomioon? sehän tuosta räpsähtää ja tulokset on kaikkea muuta kuin toivottuja.

mun juttu on samoin kaksijakonen tosin 2 kertaa viikossa eli treenikertoja tulee tuo 4 / viikko.

nevahood sanoi:
4x viikossa samat? miksi ei ylikuntoa / ylitreenausta saisi ottaa huomioon? sehän tuosta räpsähtää ja tulokset on kaikkea muuta kuin toivottuja.

mun juttu on samoin kaksijakonen tosin 2 kertaa viikossa eli treenikertoja tulee tuo 4 / viikko.

Tota 4 x viikos tulee tehtyä about kerran kuussa... :) Lähinnä silloon kun ei olla radalla. Mut eipä tosta mitään ylikunnon oireita kun kerran tai parikertaa ole tullu... Ja silloon tehtiin about samaa ohjelmaa olikohan ny 3-5kk...

ZweCCo sanoi:

Ei vie, vie yleensä vähemmän kuin monijakoiset ohjelmat. On myös käyttäjä ystävällisempää, kun ei tartte varata salin ainoata kyykkypaikkaa itselleen 5 sarjaan ja 5 minsa palautuksiin, vaan tekee koko kroppa treenissä pari sarjaa nopeilla palautuksilla ja siirtyy jo toiseen liikkeeseen.

Itte reenasin 3 kertaa viikossa ropan läpi. Sitten kun rupes tuntumaan että tekis mieli reenata kovempaa muttei vaan jaksa, jos tekee koko kropan läpi, niin vaihdoin 3-jakoseen.

Itse olen n. 3 kk salilla käyny ja koko kroppaa olen reenannu 2 kertaa viikossa(ma ja pe). Olisko alottelijalle 3 kertaa viikossa liian kova tahti? Olisko kehityksen kannalta 2- tai 3-jakonen parempi vai voiko sitä niin yksiselitteisesti sanoa?

JinX sanoi:
Laitetaas nyt samaan threadiin tää ohjelma:
3 - 4x viikossa: Sarjat 3-4: Toistoja 5-12

Ylä- ja altalja
Penkki
Vipunosto
Talja ojentajille
hauiskääntö seisten
Kyykky (n. joka toinen kerta)

Ps. Tulipa lyhyt lista :eek: Korjattavaa?
siis teet hauikset, mutta jalat jäävät joka toinen kerta pois? pohkeet ja takareidet jäävät lähes huomiotta. vatsat ja alaselkä jää pois.

Back
Ylös Bottom