Ohjelmat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja juhku
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

juhku

Banned
voisko JJJ ja Mike ja muut isot miehet kirjottaa omat ohjelmat tänne ois kiva tietää... pistäkää max painot myös niihin... ois kiva ruveta muokkaan itelle uutta ohjelmaa.. siis kirjottakaa ihan kaikki liikkeet mitä teettä ja sarjat...

Juu mut just selasin ne ennen kirjoitusta läpi enkä löytänyt näiden miesten ohjelmia... Täällä on varmaan muitakin isoja miehiä mut kuvia ei ole... eli jos viitsisittä

En tiedä tiedä kenen määritelmän mukaan olen iso, mutta jokainen voi sen itse tarkastaa tosta signaturen "palstauskottavuutta" linkistä, tarvii kyllä divx ajurit.

no asiaan. Ensinnäkin, sillä treeniohjelmalla ei saa painoa lisää, vaan painoa muutetaan pääasiassa ruokailun määrää muuttamalla. Se ei myöskään ole oleellista, että teet tietyn määrän tietyn mittaisia sarjoja tietyssä järjestyksessa, vaan treenin pitää tuntua oikealla tavalla lihaksessa. Mielestäni bodytreeniohjelmaan ei ole millään tavalla perusteltua kirjoittaa sarjojen määriä eikä pituuksia. Voimanostotreenissä tuo voi olla perusteltua.

Minulla treenikierto on seuraavanlainen(siis kierto on eri asia kuin ohjelma): päivä 1: jalat, päivä 2: työntävät, päivä 3: vetävät. Noita pyrin tekemään siten, että kaksi treenipäivää ja yksi välipäivä.

Sana ohjelma käsittää huomattavasti laajemman kokonaisuuden kuin pelkkä treenikierto. Itse saatan käyttää tuota samaa kiertoa voimanosto-ohjelmissa sekä ihan normaalissa bodytreenissä.

Bodytreenissä en kovin tarkkaan edes ajattele etukäteen mitä teen, vaan teen aika pitkälle tuntuman mukaan. Se on kuitenkin oleellista, että tietää millaista tuntumaa sillä hakee. Perusperiaate minulla on ollut, että ensin tehdään kohtuullisen isoilla painoilla perusliikke(et) ja sen jälkeen eristävillä vedetään lihas pumppiin. Esimerkkinä vaikkapa "työntävät" päivä. Tuohon siis kuuluu kaikki yläkropan lihakset, joilla työnnetään painoja poispäin. Eli siis rinta, olkapäät ja ojentajat. Yleensä aloitan tuollaisen treenin penkkipunnerruksella. Siinä yleensä 2-3 sarjaa ja kaikissa sarjoissa 4-8 toistoa. Mitään sarjaa en tee ihan loppuun, vaan jätän yhden tai kaksi toistoa reserviin. Tissejä ei kannata väsyttää kokonaa, koska niitä tarvitaan vielä olkapää treenissä, joten rinnalle eristäviä liikkeitä ei kannata tehdä ennen kuin on saanut olkapäille tehtyä perusliikkeen. Eli penkin jälkeen jatketaan pystypunnerruksilla ja niitä aika pitkälle samalla teholla kuin penkkiä. Noiden liikkeiden jälkeen voi jo siirtyä eristäviin ja niissä tehdään vähän pitempiä sarjoja lyhyemmillä palautuksilla että lihakset saadaan pumppiin. Olkapäiden jälkeen voi myös ottaa ojentajille jonkun "perusliikkeen", mutta en pidä sitä välttämättömänä, sillä ojentajat saa aika paljon rasitusta jo penkissä ja pystypunnerruksessa.

Noin siis teen suurinpiirtein työntävät treenin. Tiedän kuitenkin, että tuosta kuvauksesta ei saa kovinkaan tarkkaa kuvaa miten teen sen käytännössä ja ennen kaikkea miten jonkun muun pitäisi se tehdä, niin parempi neuvo ehkä on että miltä treenin jälkeen pitäisi tuntua. Siis treenaa pääpiirteittäin noin kuten sanoin, mutta säädä treeniteho sellaiseksi, että seuraavana päivänä lihakset on selvästi kipeät, mutta eivät mitenkään älyttömän kipeät. Silloin on mielestäni tehty liian kovaa, jos kipu haittaa normaalia elämää.

Ja jotta homma ei olisi liian helppoa, niin kehitys pysähtyy/hidastuu aivan varmasti ennen pitkää, jos teet kovin pitkään kuten neuvoin. Kannattaa kuunnella muidenkin neuvoja ja jos joku muu neuvoo päinvastoin, niin kokeile myös siten. Treeniohjelmia kannattaa vaihtaa parin kuukauden välein. Ja nimenomaan treeniOHJELMIA, ei pelkästään treenikiertoja.

Siis treenissä avaintekijöitä ovat: oman kehon kuuntelu, vaihtelu ja perusliikkeet.

Ja kannattaa muistaa, että treeni on vain yksi osa hyvää kehitystä, siihen kuuluu olennaisena osana myös lepo ja ruoka.

Toivottavasti tämä vähän selkeytti :)

siis mä en nyt ole ihan alottelija... eli reeni vuosia takana noin 3,5v.... ja sama ohjelma ollut koko ajan suurin piirtein joten ajattelin kysyä vielä kokeneemmilta niiden ohjelmia...
että semmosta :mad2: Vittu kohta ois yö-vuora ohi ja pääsee nukkuun :kippis1:

eli mun ohjelma
Ma: rinta
Ti: Jalat
ke: olkapäät
To: Selkä
Pe: Ojentajat ja hauberi

Eli mua vaan kiinnostas mitä liikkeitä teettä ja sarjat ja millä painoilla...Eli pitäs tietää myös max painot

Originally posted by juhku

eli mun ohjelma
Ma: rinta
Ti: Jalat
ke: olkapäät
To: Selkä
Pe: Ojentajat ja hauberi

Eli mua vaan kiinnostas mitä liikkeitä teettä ja sarjat ja millä painoilla...Eli pitäs tietää myös max painot

Just kun sain sanottua, että treeniohjelma on hieman laajempi kokonaisuus kuin järjestys missä treenataan.

En nyt ymmärrä mitä iloa treenipainojen tietämisestä voi olla, koska se on niin yksilöllistä. Mutta minulla penkkimaksimi ehkä 180 pinnassa ja normaalitreenissä teen sarjoja 130-140 kilolla. Harvemmin menen tuon yli. Maastavedossa ykkönen ehkä reilu 280 ja siinä sarjapainot normaalisti 200-240... Mutta aika turhia tietoja nämä on treeniohjelman kehittelyn kannalta muille.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom