Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
toolate sanoi:Aivan hyödytöntä tollainen ohjelmien vaihtelu säännöllisen tiheään. Mielestäni ohjelmaa tulisi pitää samanlaisena (jako, intensiteetti) vähintään se 6 kk, että edes näkee tuleeko ohjelmalla tulosta. Puhun nyt kehonrakennus puolesta, noista voima ohjelmista kun en tajua yhtään mitään. Jos jokin tappaa kehityksen niin tuo ohjelmien vaihtelu.
Jos ei sen verran pitkäjänteisyyttä löydy, että pystyy yhtä ohjelmaa pitämään yli pari kuukautta, niin kai sitä on sitten vaihdeltava. Uskon, että sullakin pitkällä tarkasteluvälillä tulee kehitystä enemmän jos pitäydyt yhdessä treeniohjelmassa pidemmän aikaa ja pyrit pitämään progressiivisuutta yllä.niklas86 sanoi:En nyt ihan hyödyttömäksi kutsuisi. Mulle ainakin on sopinut tähän asti, kun olen treenannut yleensä kolmijakoisella. Kyllä se on todettu juttu, että vaihtelulla saadaan lihakset kasvamaan, varsinkin, jos on tullu tasanne vastaan.
Mielipide asioista _ei_ voi kinastella, mutta sen sanon, että mulla on tullu jokaisen ohjelmauudistuksen alussa kasvupiikki. Mä en tosin vaihdakaan muuta, kuin apuliikkeet ja volyymin.
toolate sanoi:Jos ei sen verran pitkäjänteisyyttä löydy, että pystyy yhtä ohjelmaa pitämään yli pari kuukautta, niin kai sitä on sitten vaihdeltava. Uskon, että sullakin pitkällä tarkasteluvälillä tulee kehitystä enemmän jos pitäydyt yhdessä treeniohjelmassa pidemmän aikaa ja pyrit pitämään progressiivisuutta yllä.
Kun ihmiset switchailee ohjelmaa tasasin väliajoin niin usein sitä huomataankin, että sarjapainot on ihan samaa luokkaa kun vuosi sitten. Ohjelman toimivuutta/toimimattomuutta tuossa parissa kuukaudessa ei kyllä saa todistettua.
Kiitoksia kommentista. Itseänikin hieman arvelutti toisaalta se, että onko tuo 4 sarjaa hauiksille +2 forkuille liikaa, mutta kuitenkin tällä hetkellä teen kolmijakoisella ohjelmalla hauiksille 5 sarjaa ja forkuille 2 ja ojentajille 5. Eli siinä suhteessa sopiva??? Mutta ilmeisesti hermosto rasittuu enemmän kun samaa lihasta rasitetaan kolmesti viikkoon, vaikkakin määrällisesti vähemmän.Timba79 sanoi:Tuossa on se epäsuhta, että isoille lihasryhmille on sama sarjamäärä mitä pienillekin. Että itse tiputtaisin piniltä liharyhmiltä, kuten hauikset, ojentajat, pohkeet, forkut ja epäkkäät yhden sarjan pois ja harkiten ottaisin jaloilla ehkä sarjat enemmän.
Ja tuossa kakkospäivänä kun ei ole mavea mukana, voisi selälle ehkä antaa vähän enemmän rasitusta.
En tiedä oliko näistä ideoista mitään hyötyä, kun ei itelläkään näistä koko kropan ohjelmista paljon kokemusta ole.