Ohjelman parannusehdotuksia

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Heijkki
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
37
Nyt ois tarkotus ruveta käymään salilla ja oon saanu aikaseks jonkinmoisen ohjelman lukemalla täältä näitä keskusteluja. Pituutta on 177cm ja painoo 65. Tarkotus ois saada massaa ja varsinkin yläruumiiseen mikä on aina jäänyt vähän vähemmälle. Jalat on ihan hyvässä kuosissa jalkapallo/ salibandy taustan takia ja nykysin laskettelu antaa myös ihan hyvää harjotusta niille. Uiminenkin pitäisi kanssa alottaa kun punttiksen kortin hintaan kuuluu uinti.

1. Vatsat, rinta, selkä ja olkapäät

vatsarutistukset 3x 25-40
Penkki 3x 6-8
Vinopenkki 3x 8-10
Vipunostot penkillä 2x 10-12
Ylätalja 3x 10
Alatalja 2x 10-15
Selän ojennus 3x 20
Pystypunnerrus 3x 10
vipunostot sivulle 2x15

2. Jalat ja Kädet

Kyykky 3x 10
Reisiojennus ja -koukistus 3x 15
Pohkeet 2x 15
Hauiskääntö tangolla 3x 8-10
Scott 2x 10-15
Ranskalainen 3x10
Ojentajatalja 2x 10-15
Jalkapressi 3x 8-10

Onko sarjojen suuruuksissa jotain hiomista tai kannattasko karsiii jotain? Jotkut sanoo että kannattas vaan perusliikkeillä alottaa jos massaa hamuaa.
Niin ja kolme kertaa kerkeän viikossa käymään salilla.

PRIEST sanoi:
jaa nyt hyvä mies ainakin kolmeen osaan treenisi. mieluiten 4 osaan.

Minkähän takia 2 jakoisella ei saisi reenata? Ite paukutan tuolla samalla jaolla ja toimaa hienosti. Onhan tuolla kuvaosastolla kuvia kovasta kunnosta ja kehityksestä jotka on saatu nimenomaan 2-jakoisella.

Kahdet kyydit per lihasryhmä tulee viikossa ja hyvällä lihashuollolla ehtii mukavasti palautua.

PRIEST sanoi:
jaa nyt hyvä mies ainakin kolmeen osaan treenisi. mieluiten 4 osaan.

Ja tämä perustuu mihin? Ihan järkevää on treenata 2-jakoisella.

Ja nopeesti katsottuna ihan kohtuu järkevältäkin näyttää tuo 2-jakoisesi. Sitä vain ihmettelen, että miksi jalkaprässi on tuolla viimeisenä? Ja muutenkin vaihtaisin sen takareisiliikkeeseen, vaikkapa SJMV:hen ja tekisin sitten kyykyn ja prässin vuorotellen eri treeneissä.

Kyllä tuo minunkin silmääni näyttää varsin hyvältä 2-jakoiselta. Sitä vaan rupesin miettimään, että kannattaisikohan yläselkää rääkätä hieman enemmän kuin tuo 5 sarjaa, varsinkin kun totesit yläkropan olevan hieman jäljessä? Jos vaikka vähentäisi rinnalta pari sarjaa pois ja lisäisi ne selälle (kokonaissarjamäärää tuskin kannattaa enää nostaa, kun on jo nyt reilusti yli 20).

Noh, tämä nyt on jo aika pilkunviilausta, mutta tulipahan todettua... :rolleyes:

Jamahan kanssa samaa mieltä. Yläselälle lisää rasitusta varsinkin jos se on jäjessä. Itse tein rinnalle 4 ja yläselle 6 sarjaa 2-jakoisessa.

Anteeks nyt kun tuppaudun tähän samaan mutta en viitti alottaa uutta taas... Eli jos joku vois vähän auttaa asian kanssa! Ohjelma alla ja lopussa jotain :david: selitystä...

Ma: Rinta, selkä
Penkki 3x10-12
Vinopenkki 2x10-12
Vipunosto 3x10-12
Ylätalja eteen 4x10-12
Kulmasoutu 4x10-12
Maastaveto 3x8
Kohautukset 3x10-12

Ke: Olkapäät, hauis, ojentaja
Vipunosto sivulle 5x12-15
Pystypunnerrus 2x-10-12
Vipunosto taakse 3x10-12
Tomin hauis 4x15-20
Hauis suoralla tangolla 3x-10-12
Keskitetty 2-3x10-12
Ranskalainen 3x10-12
Talja 4x10-12

Pe: Jalat, vatsa
Kyykky 4x10-12
Ojennus 4x10-12
SJMV 3x10-12
Hyvää huomenta 3x10-12
Pohkeet 5x15-20
Vatsoja

Eli oon tässä nyt jonkin aikaa käynyt salilla täältä ottamalla ohjelmalla ja siinä tuli sitten etsittyä sellaisia liikkeitä mitkä tuntu hyvältä ittelle ja sen pohjalta väsäsin vähän ohjelmaa.

Eli tuossa on nyt hauis päivänä se Tomin kirjottaman Hauistreenin ABC:n mukanen tuo 4x15-20
ja sit ihan tavallinen hauistreeni. Ihastuin tuohon hommaan…

Ja olkapäille kanssa oon vähän ottanut Tomin vipunosto ”oppaasta” apua, eli teen tuon viiden sarjan setin tuohon alkuun.

Jalkapäivästä vähän mietin että riittääköhän nuo jaloille?? Takareisille on tuntunut aikas hyvin riittävän tuo kuusi sarjaa mutta mitenköhän noille etureisille??

Paawo sanoi:
Eli oon tässä nyt jonkin aikaa käynyt salilla täältä ottamalla ohjelmalla ja siinä tuli sitten etsittyä sellaisia liikkeitä mitkä tuntu hyvältä ittelle ja sen pohjalta väsäsin vähän ohjelmaa.
Ylätaljan koittaisin korvata leuanvedoilla, jos se vaan onnistuu. Lisäksi ylätaljasta jättäisin ainakin yhden sarjan pois. Kulmasoutua olen kokeillut tehdä hieman lyhyempinä sarjoina. Samoin mavea, ainakin jos alaselässä tuntuu pahalta. Hauiksilta vois varmaan jättää ainakin ton keskitetyn pois. Kyllä ne varmasti kasvaa vähemmälläkin, kun ottavat todennäköisesti selkätreenistäkin vähän nokkiinsa. Toi hyvää huomenta kannattaisi ehkä korvata koukistuksilla, niin saat varsinaista supistustakin niille takareisille. Pohkeille tekisin myös pari lyhyempääkin sarjaa. Ei tähänkään mitään varsinaisia perusteluja, mutta mulla lähti yllättäen kasvuun, kun lyhensin sarjapituuksia välille 6-10.

Joona sanoi:
Ylätaljan koittaisin korvata leuanvedoilla, jos se vaan onnistuu. Lisäksi ylätaljasta jättäisin ainakin yhden sarjan pois. Kulmasoutua olen kokeillut tehdä hieman lyhyempinä sarjoina. Samoin mavea, ainakin jos alaselässä tuntuu pahalta. Hauiksilta vois varmaan jättää ainakin ton keskitetyn pois. Kyllä ne varmasti kasvaa vähemmälläkin, kun ottavat todennäköisesti selkätreenistäkin vähän nokkiinsa. Toi hyvää huomenta kannattaisi ehkä korvata koukistuksilla, niin saat varsinaista supistustakin niille takareisille. Pohkeille tekisin myös pari lyhyempääkin sarjaa. Ei tähänkään mitään varsinaisia perusteluja, mutta mulla lähti yllättäen kasvuun, kun lyhensin sarjapituuksia välille 6-10.

Kiitoksia! Tuossa vastailit aika paljon just sellasiin mitkä askarrutti mieltä. Tuon maven ajattelinkin tehdä lyhyemmillä sarjoilla.
Hauikset tosiaan ottaa tuossa selkäpäivänäkin nokkiinsa eli tuon keskitetyn varmasti jätän pois niin ei tuu liikaa sit tehtyä...

Tuossa takareisissä oon käyttäny noita kahta liikettä ihan siitä syytä että salilla missä käyn ei ole tuota koukistus laitetta :(

Mutta kun ei nyt ihan täysin kuopattu niin jospa sitä kokeilee nyt tuolla ja kattoo miten homma toimii

Back
Ylös Bottom