Ohjelmaan mukaan aerobinen treeni: 3x1-jakoisesta harvempaan?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja cuie
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Moi,

Olen treenannut jo useamman vudoen 1-jakoisella treenillä. Se tuntuu sopivan täydellisesti omaan jaksamiseen ja mielenkiintoon. En oikein jaksa innostua monijakoisista ohjelmista.

Olen nyt kuitenkin lisäämässä juoksutreeniä 2-3 krt / viikko peruskuntoa nostamaan. Tarkoitus olisi juosta n. 30-60 min. lenkkejä.

Olisiko järkevintä vaihtaa tuo 1-jakoinen ohjelma esim. 2-jakoiseksi vai parempi ottaa osa 1-jakoisen treeneistä vain kevyemmin?
Samoin, kannattaisiko treenata ennemmin samana päivänä sali (aamulle) ja juoksu) ja pitää joka toinen päivä lepoa. Vai treenata joka toinen päivä salia ja joka toinen päivä juoksua ja pitää yksi lepopäivä viikossa?

Yritän välttää turhaa ylirasittumista, enkä myöskään haluaisi menettää liikaa lihoistakaan :)

Itse olen myös yksijakoisiin mieltynyt, ja nyt kevään mittaan olen yrittänyt lisätä juoksemista. 2-3 kertaa viikossa täälläkin. Kannattaa kokeilla miltä treeni-tai välipäivänä juokseminen tuntuu.

Samana päivänä kulutus nousee aika hulppeaksi ja pitää muistaa syödäkin, mutta jos lepopäivinä juoksee niin jalkojen palautuminen voi käydä vaativammaksi, koska niitä lepopäiviä ei saada kuin yksi viikkoon.

2-jakoinen ylä/alakroppa-jako voisi toki toimia, mutta toisaalta se tarkottaisi että puntilla olisi hyvä käydä jo neljä kertaa viikossa ja sekin ottaa palautumiselle, ja sanoitkin jo että 1-jakoinen motivoi sua parhaiten.

Itse sijoittaisin ainakin osan lenkeistä aamujuoksuiksi punttipäiville jotta saadaan perusteellisia lepopäiviä, toki niinä on hyvä käydä vaikkapa kävelyllä tai fillaroida, hyvää palauttavaa liikuntaa. Tietenkään kovin montaa jänistä ei kerralla saada kiinni, ja jos nyt tekisi mieli kohottaa aerobista kuntoa niin puntin voisi toteuttaa vaikka 2 kertaa viikossa tavoitteena voimien ja massan ylläpito.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom