Ohjelmaan mielipiteitä ja neuvoja

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Orator
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eli kaipaisin parannus ehdotuksia tähän ohjelmaan.

Ti:

Kyykky 3 x 10
Varpaillenousu 3 x 20
Vatsalihasliike 3 x max
Selkälihasliike 3 x max
Vartalonkääntö 2 x max

+Jotain jaloille tai keskivartalolle

To:

Penkki 2 x 6 + 3 sarjassa niin monta kun vaan menee
Vinopenkki 3 x 8
Ranskalainen 3 x 8
Peck-deck 3 x 6
Ylätalja(niskan taakse) 3 x 8
Pystysoutu 3 x 8
Hauiskääntö 3 x 8

Sunnuntaina olisi tarkoitus käydä joko kevyt palauttava treeni vetämässä tai joku aerobinen treeni.

Siis tähän kaipaisin jotain ehdotuksia ja parannuksia, että kertokaa ihmeessä jos jotain tulee mieleen.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Tosta on kyllä paha lähtee rakentamaan (niin mun, kuin kokeneempienkaan). Käytä tota foorumin hakua. Eli tosta nyt pikakatsauksella puuttuu ainakin takareidet kokonaan. Voisit muuten kysyä tuolta aloittelijoiden osastolta, voi herua vähän enemmän neuvoja kuin täältä.

noh...

päivä yksi: Rinta, Ojentajat ja vatsat

päivä kaksi: Hauis ja vatsat

Päivä kolme: Jalat

Päivä neljä: selkä, olkapäät ja vatsat

Päivä viisi: LEPO!

päivä kuusi: Kierto alusta

Kymmenen sarjoilla ei massaa kyllä tule, kyykyissä penkissä ja maastavedoissa voisit alkaa tekemään 5x sarjoja kunnes olet saanut 9-10 kertaa lisäät painoja ja teet samalla tyylillä, lopuksi voit tehdä sellaisen pitkän n.15 toistoa, tämä pätee myös hauikseen ja ojentajaan. Tämä on pudottavaa sarjaa, eli teet 7 pudottavaa sarjaa, ja menet sitten seuraavaan laitteeseen.
5x, 3x, 1x--> 7x-8x, 5x-6x, 3x-4x--> 10x, 8x, 6x-->15x-20x (ja risat kenties)
MAKS tauko olisi n.3min tai 2min.
Vatsoja tekisin niin, että yrität aina niin monta vatsaa kuin jaksat vatsapenkissä niin jyrkällä asetuksella kuin mahdollista, sen jälkeen otat rinnan päälle levyn jolla teet 15-20 toistoa, jos saat 20 teet vielä yhden 15 toistoa samalla levyllä, sitten otat kevyemmän levyn ja teet saman jutun. Kun saat 30 toistoa niin voit ottaa painavamman levyn seuraavalla kerralla.
Näiden jälkeen koitat vielä niin monta vatsaa kuin jaksat. Sitten siirryt rutistaja penkkiin ja teet 7 pudottavaa sarjaa: 20x, 15x, 10x--> 30x, 20x, 10x-15x--> 30x-40x, 20x-30x, 15x-20x.
Ja jos jaksat niin teet vielä alavatsoja, riittää kun teet 6 pudottavaa sarjaa.
Vatsapenkissä pidät kädet niskan takana ja menet aivan alas asti niin, että jää vain noin sentti pääsi kosketuksesta penkkistä.

Maksimeja ei kannata läheskään joka kerta yrittää, koska siinä menee niin paljon energiaa vaikka et saisikaan nostettua, niin et pystyisi tekemään kehittävää sarjaa enää. Teet sarjaa, ja kun saat sen tietyn toistomäärän, lisäät painoa seuraavalla kerralla.

Laitteet mitä teet on makusi mukaan tietysti.

Sitten on kanssa niitä, 4x4, 5x5, 6x6 ohjelmia mitä olen myös tehnyt, mutta uskoisin niistä tulevan parempaa neuvoa, koska en ole varma missä vaiheessa näitä kannattaa tehdä ja onko sillä väliä.

No toivottavasti sait nyt jotenkin selvää :hyper:

jp^- , älä usko ant:tia!
Kuinka usein sulla on mahdollista käydä salilla ja mitkä on sun tavoitteet voima? Massa? kestävyys? Mikä?

Zone-sarja -42%
ant sanoi:
Kymmenen sarjoilla ei massaa kyllä tule,

Mitenkä niin? Mulla ainakin toimii loistavasti 10toiston sarjat nimenomaan massanhankintaan. Itse teen toistot aina väliltä 5-12, riippuen lihaksesta ja/tai lihasryhmästä.

Ant voi perkele :hyper: . 10 toiston sarjoilla ei massaa tule? Jos olet löytänyt jonku 5 toiston sarjat itelles massaa tuoviks ne ei varmasti päde kaikille ja ite en tekis tota antin kiertoa 4 päivää putkeen pitäisin ainakin välissä yhden lepopäivän (ainiin olen kateellinen paskiainen joka ei tahdo muiden kehittyä vai miten se meni ant?). Ok nyt asiaan, ton ohjelman tilalle suosittelisin toista kaks jakoista joka vois mennä esim näin: Eka päivä:Työntävät lihakset toka päivä: vetävät aina välissä yks lepo. Itellä menossa just tää ja hyvin toiminu.

Hä??

päivä yksi: Rinta, Ojentajat ja vatsat

päivä kaksi: Hauis ja vatsat

Päivä kolme: Jalat

Päivä neljä: selkä, olkapäät ja vatsat

Päivä viisi: LEPO!

päivä kuusi: Kierto alusta
Siis mitä? Itse olen ymmärtänyt että jalat ja selkä pitäs olla mahd. kaukana toisistaan ohjelmassa... Vai olenko ihan totaalisen väärässä?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Koitetaas pojjaat auttaa jp:tä eikä ruveta dissaamaan ant:tia. Vaikkakin aika soopaa sieltä tulikin. :)

MiF sanoi:
Siis mitä? Itse olen ymmärtänyt että jalat ja selkä pitäs olla mahd. kaukana toisistaan ohjelmassa... Vai olenko ihan totaalisen väärässä?

Ihan oikeassa olet ja olet ollutkin. Ant vain heittää tavanomaista juttuaan:D

Siis mitä helvettiä sä ant oikein sohlaat. Taas saunaillasta tulossa...? :rolleyes:

edit: Kerroppa ensin, että mitä sä haluat sillä ohjelmalla hakee, kuinka usein ehdit salille ym...

Siirsin tänne, koska tämä threadi ei varmasti ansaitse paikkaa Treeni -osiolla :D

ps. Threadin aloittajalle sen verran, että vaihda kokonaan ohjelma esim. johonkin normaaliin 3 jakoseen äläkä ota mitään antin sanomaa vakavasti.

Antti on ykkönen, kyllähän tuo jp:n ohjelma vähän suht erikoinen on.

Tässä passeli kierto

1. Rinta / olk
2. Selkä
3. Jalat
4. Kädet

Niin ja 10 toistoa on varsin vitun hyvä toistomäärä sarjoissa. Antti on totaalinen turisti nyt, pitää laittaa mies treenikouluun.

Salilla on aikaa käydä 3 kertaa viikossa. Tiistai ja torstai ovat ne päivät joita ei voi muuttaa, mutta kolmannen treenin päivää voi muuttaa. Tähän asti olen käynyt ilman mitään ohjelmaa ja tehnyt sitä sun tätä aina salilla. Kiinnostusta olisi massaa ja voimaa saada. Kunnon jalkatreeniä en voi tehdä kovinkaan usein, koska haluaisin pystyä kävelemään edes muutaman päivän viikossa. Toisin taas kaikki muut lihasryhmät kestää 2 treeniä/vko.

Siis, kenelläkään ideaa mitä sovittaa millekkin päivälle, kun mielelläni tekisin yhden raskaan harjoituksen viikossa / lihas.

btw. Tuo treeniosastolle laittaminen oli huolimattomuutta, kun sitä satuin lukemaan sillä hetkellä.

1. Reidet, pohkeet,
2. Olkapäät, rinta, hauis
3. Selkä, ojentajat

Tuossa 3-jakoinen ohjelma jota itse suoritin hetken aikaa..
-6-15toistoa on varmaankin hyvä haarukka
-Jos maastanostoa teet, niin vähemmän toistoja(4-8) jottei kokonaisuus hajoa.
-Pidä ohjelma "liukuvana", eli teet aina esim. tässä tapauksessa jalkatreenin jälkeen olka/rinta/hauis treenin vaikka jäisikin yksi torstai väliin!
-Liikkeisiin tms. en puutu paljoa..jos lihasryhmät tulee korkeintaan kerran/vk kannattaa tehdä aika loppuun saakka. Ja jokaiselle lihasryhmälle vähintään 2-3liikettä.
-Oletko panostanut ravintoon->ruokailu
-palautumisjuoma myös hyvä ottaa (+vitamiinit ja hivenaineet)

ant sanoi:
...voisit alkaa tekemään 5x sarjoja kunnes olet saanut 9-10 kertaa lisäät painoja ja teet samalla tyylillä, lopuksi voit tehdä sellaisen pitkän n.15 toistoa, tämä pätee myös hauikseen ja ojentajaan. Tämä on pudottavaa sarjaa, eli teet 7 pudottavaa sarjaa, ja menet sitten seuraavaan laitteeseen.
5x, 3x, 1x--> 7x-8x, 5x-6x, 3x-4x--> 10x, 8x, 6x-->15x-20x (ja risat kenties)...

...teet 7 pudottavaa sarjaa: 20x, 15x, 10x--> 30x, 20x, 10x-15x--> 30x-40x, 20x-30x, 15x-20x.
Ja jos jaksat niin teet vielä alavatsoja, riittää kun teet 6 pudottavaa sarjaa...

...Sitten on kanssa niitä, 4x4, 5x5, 6x6 ohjelmia mitä olen myös tehnyt, mutta uskoisin niistä tulevan parempaa neuvoa, koska en ole varma missä vaiheessa näitä kannattaa tehdä ja onko sillä väliä...

Oikeasti! Paras postaus ever! Viikinki_84 ei päässyt edes lähelle! :hyper:
Älkää ikinä bannatko tuota miestä.

Anteeksi. En ole ilkeä ihminen eikä muille saa nauraa.

ps. ant: Nuo quotessa olevat kohdat jäivät aavistuksen verran epäselväksi. Voisitko hiukan vielä antaa lisäinformaatiota noista asioista?

Ant......on legenda... :rolleyes:

Back
Ylös Bottom