Ohjelmaa ja muuta kyselisin.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tsunam1
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
35
Eli olen nyt keväällä aloittanut salilla käynnin kunnolla (syksyllä tuli käytyä melkein kaks kuukautta, mutta sitten se lopahti, kun oli liian kylmät kelit mopoilla).
Syksyllä ja alkukeväästä pyrin siihen, että teen joka sarjassa 15 toistoa, mutta nyt oon alkanut tekemään sellaisia 8-12 toiston sarjoja.
Ohjelmani näyttää tältä:

Penkki: 1 lämmittelysarja + 3x8 (joskus teen penkin käsipainoilla vaihtelun vuoksi tai jos tangot on muussa käytössä)

Pystypunnerrus käsipainoilla: 1 lämmittely sarja + 3x8

Vipunostot sivuille: 4x8

Leuanveto: teen yleensä 2 sarjaa kapealla otteella ja 3 normaalilla. Joka sarjassa niin monta toistoa kuin menee.

Jalkaprässi: 4x12. Joskus lisään vielä kympin kiekon viimeiseen sarjaan ja teen sillä niin monta kuin menee.

Takareidet: oon tehny yleensä reisipenkissä, mutta se on nykyään rikki ja haluaisinkin tietää mitä liikettä alkaisin tehdä reisipenkin tilalla? Mavea oon ajatellu, mutta oon kuullut, että se saattaa vaikuttaa pituuskasvuun, joten olisiko mitään muita ehdotuksia?

Vatsalihakset ja selänojennukset 3-4x20

Siinä mun ohjelma. Mitä mieltä olette? Jos on ylimääräistä aikaa, teen ojentajat ylätaljassa vipunostojen jälkeen ja hauikset käsipainoilla leuanvetojen jälkeen. Teen tuon ohjelman läpi kaksi kertaa viikossa, yleensä maanantaisin ja keskiviikkoisin.
Mitä tohon pitäisi lisätä ja mitä muuttaa? En ehdi käydä salilla kahta kertaa enempää viikossa.
Palautusjuomana käytän Fastin Muscle+:aa.
Käyn salin lisäksi kaksi kertaa viikossa kamppailulajitreeneissä ja yritän käydä edes kahtena päivänä viikossa lenkillä. Kokeilin tänä aamuna HIITtiä ja se tuntui ihan hyvältä. Yleensä olen aamuisin kauhean väsynyt, mutta HIITin jälkeen tuntui päivä lähtevän paremmin käyntiin. Kuinka monena päivänä viikossa sitä kannattaa tehdä?
Niin ja ikää mulla siis on 15v (24. päivä tätä kuuta 16v :)), painan n. 51kg ja pituutta löytyy huimat n.165cm.

Unohtu tuosta, että pohkeet teen joka toinen kerta. Teen niitä sellaisen laatikon päällä seisten ja tuen itseni leuanveto telineeseen. Niitä teen yleensä 3x15.

Olen itsekkin aloittelija, mutta yritetään. Mikä sulla on tavoitteena? Massan/voiman kasvu vai mikä? Millä lailla syöt? Ikää sulla ei ole vielä kovin paljoa, niin ettei varmaan kannata vielä ihan täysillä rykiä, panosta enemmin tekniikkaan, ja siihen, että liike tuntuu siellä missä on tarkoituskin. Rasvaa sulla noilla mitoilla ei voi kauheesti olla, joten voit syödä huoletta paljon.

Liikkeistä kannattaa ottaa mukaan ylätalja, ja mave pienillä painoilla, tekniikkaan panostaen. Myös syväkyykkyä kannattaa harkita, mutta tee varovasti. Ei vielä
ns. isojen miesten rautoja. Toivottavasti tästä nyt saa ees jotain irti.

Yritäppäs ahtaa jonnekin väliin jotain selkäohjelmaa, muutoin tulee ryhtiongelmia. Meikäläiselle kävi juurikin niin ja kyllä nyt kaduttaa. Koska pituuskasvusi on viellä kesken en uskalla nimetä mitään erityisiä tekniikoita - mutta esimerkkeinä mave, kulmasoutu, selkäojennus, ristitalja, olankohautus, ...

Olderman, tavoitteena olisi lähinnä lihasmassan kasvu. Syön aamupalan (monesti jotain mikroruokaa, vaikkei mikään paras vaihtoehto olekaan), koulussa ruokaa, kotona välipala (yleensä joku sämpylä), äidin tekemä ruoka ja sitten illalla syön jotain leipää esim.
Eikös se ole selkälihaksia rasittava liike, kun ylätaljaa vedetään tohon rinnalle samalla kun istutaan sellaisella penkillä? Ja noissa leuanvedoissahan tulee selkää jonkun verran.

Niin voisko joku vastata noihin mun kysymyksiin?

M.U. sanoi:
Niin voisko joku vastata noihin mun kysymyksiin?

Jos tota ylätaljakysymystä tarkoitit niin vastaus on kyllä, selkäliikkeitä ne juuri ovat. Lisäksi kannattaa selälle tehdä kulmasoutua ja alataljaa. Noilla "eväillä" saa selän jo kasvamaan komeasti. Tosin selän treenaus on aika vaiketa, eli opettele pienemmillä painoilla liikuttamaan lapojasi ja tekemään työn selkälihaksilla. Palstalla on selkätreenistä todella paljon hyvää juttua.

Timba79 sanoi:
Jos tota ylätaljakysymystä tarkoitit niin vastaus on kyllä, selkäliikkeitä ne juuri ovat. Lisäksi kannattaa selälle tehdä kulmasoutua ja alataljaa. Noilla "eväillä" saa selän jo kasvamaan komeasti. Tosin selän treenaus on aika vaiketa, eli opettele pienemmillä painoilla liikuttamaan lapojasi ja tekemään työn selkälihaksilla. Palstalla on selkätreenistä todella paljon hyvää juttua.
Selvä. Kiitos tiedosta!

Back
Ylös Bottom