Ohjelmaa arviointiin+pari kysymystä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Welho
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
No niin tässä on sitten pari kk tullu treenailtua ja tulokset ovat aika mainiot lihasta on tullut ja se näkyy. Tossa kun kattelin tota koko vartalo hypertrophy ohjelmaa innostuin ja en tiedä postaanko tämän nyt oikeaan paikkaan mutta katotaas nyt. Eli siis suunnitellin ittelleni tällaisen ohjelman, mielipiteitä ja haukkuja saa vapaasti postata :) . Tällä ohjelmalla olisi siis tarkoitus treenata sellainen 6 kk jakso 2 viikkoa 15, 2 10 ja 2 5.

Pohkeet istuen/seisten
Jalkaprässi
Jalankoukistus laitteessa
Ylätaljaa rinnalle (olkapäät ei kestä niskan taakse)
Pec bac
Selänojennus koneessa
Vinopenkki käsipainoilla/perinteinen penkki
Ranskalainen punnerrus
Hauiskääntö mutkatangolla/taljassa/myötäote
Sivuvipu
Vatsat

Eli jokaiselta riviltä aina 1 per päivä 1-2 sarjaa tuntuman mukaan ja yritän vaihdella tasaisesti. Haluaisin tietää että kun tuolla sanottiin että on varmaan hyvä aloittelijalle mutta entäs nuorelle? Olen ikävä kyllä kloppi (16v) ja hieman pelottaa toi vedän treeniä oksennukset paidalla jänteet repeytyen ja 100 vuotta olen treenin jälkeen paskana suolet kainalossa kun vähän olisi tässä varressa kasvuvaraa vielä :D . Ja kun vielä haluaisi pitää sellaista pientä dieettiä päällä tämän ajan eli onko liian raskas? Mavea ja kyykkyä ei ole ja jos joku keksisi miten saisin tosta vielä penkin pois ja silti kasvua rintalihaksiin ja etuhartiaan olisi olo mitä kiitollisin. Onko toi ylätalja rinnalle huono selkäliike? Niskan taakse en saa joten siihenkin joku tilalle? Tossa on varmaankin kaikki tärkeimmät lihakset käyty aika tyhjentävästi läpi.

Ja jotta suma olisi täydellinen niin vielä kysyisin että tuleekos tällaisesta pelistä mitään kun koulussa ruoka 10.45 tai 11.45 ja kotona on sellainen tapa että syödään yleensä siinä kolmen maissa se vielä menee että kaksi ateriaa päivässä mutta esim viikonloppuina kotona vain 1 lämmin ateria eikä välipaloja ollenkaan. Mikä neuvoksi? Tutti pois suusta ja omat ateriat tekoon vai jotain poppaskonsteja tai helppoja välipaloja? Kun yleisesti kun searchaillu ihmiset vetänyt päivän mittaan pieniä aterioita paljon ja ymmärtäähän sen.

kommentteja..

Ei ainakaan liian raskas ohjelma minun mielestäni. Ylätalja on hyvä selkäliike ja se kannattaa tehdä eteen, koska se on helpointa tehdä silloin oikein.
Alussa ei kannatakkaan ihan paskaksi itseään treenata, varsinkin jos on vielä kasvu iässä. Kyllä ne kalorit ehtii laskea myöhemminkin, ei kannata tappaa innostusta heti turhalla hifistelyllä.
Ihmettelen miksi et tekisi mavea, joka on minusta paras liike mitä voi salilla tehdä (vaikuttaa moneen lihasryhmään). Toisaalta kuitenkaan sitä ei kannattaisi välttämättä aluksi tehdä, vaan vasta sitten kun selkä on jo vähän vahvistunut, jotta sen oppii tekemään heti oikein.
Mavea tehdessä on myös helppo rikkoa paikat, mutta maltti on valttia, :thumbs: siis minun mielestäni mave ja kyykky ohjelmaan heti kun kroppa vähän vahvistuu, mutta tietysti kohtuullisilla painoilla.

Niin tuohon ruokapuoleen...aina kannattaa syödä kun pystyy ja paljon :D ja joitain poppaskonsteja ja helppoja välipaloja on ja niitä kannattaa käyttää...Tästä ja muusta löytyy paljon tietoa serachilla ja myös faq:sta.

Tuosta voisi olla myös hyvin omaksi ohjelmakseni pienen hieno säädön jälkeen. Olen myös aloittelija, joten teen tällä hetkellä kropan 3 kertaa/viikko, paitsi jaloille yksi kova treeni kerran viikossa (polvet).

Tuolla Pec bac:lla tarkoitat varmaan Pec Deck:iä. Itse jättäisin sen heti pois. En tiedä mikä tuo "sivuvipu" on, mutta sen jättäisin myös pois. Tilalle listaan tulisi pystypunnerrus! :worship:
Ylätaljan jättäisin itseltäni pois ja tekisin selän kuten nytkin, eli 2 sarjaa kulmasoutua ja sama määrä leuanvetoa!
Vatsoja tekisin 2 kertaa viikossa ja koko ohjelmaa 3 kertaa viikossa.

Tätä mun viestiä ei välttämättä kannatta aivan kympillä noteerata, mutta teoria puolta on joulun jälkeen sen verran tullut lueskeltua, että nuo omat muutokset kolahtavat parhaiten päähäni. Ja itsellä tuo kolme kertaa viikossa ohjelma on toiminut aivan älyttömän hyvin, kun teen vain raskaita perusliikkeitä. Tein joulun tienoilla kolmijakoista, mutta se vain pisti vituttamaan. :whip:

Tuo Pec Bac oli tarkoitus olla peck back mutta k bugitti :( . Sivuvivulla tarkoitan siis koneessa tehtävää hartialiikettä. Kyykkyä ja mavea en tee sen takia juuri että pelkään selkäni takia ja kyykky on jotenkin tekniikaltaan sellainen että allekirjoittaneella menee sormi suuhun mutta sittenkun tulee hieman lisää massaa pitää sitäkin alkaa harrastaa. Kaikki liikkeet olen valinnut sen mukaan millä minä (ERITTÄIN rajallisella kokemuksellani) saan parhaan tuntuman. Kulmasoutuun ei oikein saa tuntumaa (taasko tekniikka prkl?). Olisiko jotain linkkiä jollekkin sivulle missä on tekniikat kaikkiin liikkeisiin? Luulen tekeväni oikein mutta tietenkin voi olla myös että en tee sinne päinkään oikein mitään :( . Pystypunnerrusta ajattelin laittaa mutta en tiedä oikein mihin väliin olisi mahtunut... no pitää katsoa sen 6kk jälkeen josko olisi tuloksia tullut ja siihen asti vaan :whip:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom