Ohjelma 16vuotiaalle

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dmitri
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eli oon 16vuotias jannu ja asun tämmösessä peräkylässä jossa on tommone paska punttis missä ei oo muuta ku penkki, sitte se teline että voi tehä takakyykyn, jalakaprässi, vatsapenkki tms, selkälihaksille semmone teline ja sitte on parit käsipainot ja sit pienempi 7kg.n tanko.
Oon nyt pari kk käyny 3-4kertaa viikossa ja melkee joka kerta oon tehny penkin, vatsat, selkälihasliikkeet, ranskalaisen ja sitte vuorotellu maastavetoo, takakyykkyy ja rinnallevetoa. Oon aina suunillee kerra viikossa tehny kans nuilla käsipainoilla mitä ihmeellisempiä liikkeitä :) Nyt alkaa nuo tekniikat olla jotenkuten hallussa nii ois hyvä jos jonkulaista ohjelmaa alkas tekemään. En sit tiiä että monijakonen ois hyvä ku nii vähä nuita laitteita kumminki..
Mutta jos jollai on ylimäärästä aikaa ja haluaa tehä jonkunlaisen ohjelman nii tarpeeseen tulis. ja sitte kans vois laittaa semmosilla nimillä ne liikkeet että tyhmempikin tajuaa :worship:

Dmitri sanoi:
Eli oon 16vuotias jannu ja asun tämmösessä peräkylässä jossa on tommone paska punttis missä ei oo muuta ku penkki, sitte se teline että voi tehä takakyykyn, jalakaprässi, vatsapenkki tms, selkälihaksille semmone teline ja sitte on parit käsipainot ja sit pienempi 7kg.n tanko.
Oon nyt pari kk käyny 3-4kertaa viikossa ja melkee joka kerta oon tehny penkin, vatsat, selkälihasliikkeet, ranskalaisen ja sitte vuorotellu maastavetoo, takakyykkyy ja rinnallevetoa. Oon aina suunillee kerra viikossa tehny kans nuilla käsipainoilla mitä ihmeellisempiä liikkeitä :) Nyt alkaa nuo tekniikat olla jotenkuten hallussa nii ois hyvä jos jonkulaista ohjelmaa alkas tekemään. En sit tiiä että monijakonen ois hyvä ku nii vähä nuita laitteita kumminki..
Mutta jos jollai on ylimäärästä aikaa ja haluaa tehä jonkunlaisen ohjelman nii tarpeeseen tulis. ja sitte kans vois laittaa semmosilla nimillä ne liikkeet että tyhmempikin tajuaa :worship:
Miotä haluat? voimaa? massaa?
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=32394
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=19860
Lue noi kaks aluks.

Tuli vielä mieleen että jos kiinnostaa niin oma voimaohjelmani:
2x6 leveä kyykky (maanantaisin mave)
2x6 penkki (keskiviikoisin kapea)
2x6 ylätalja
2x6 pystypunnerrus (perjantaisin haba)
2x6 vatsat
(ohjelman olen muokannut peveliuksen ehdottaman ohjelman mukaa, mutta suuri :worship: peveliukselle)
ja tuo 2x6 on miken (weiderin) systeemin lisätietoja löytyy tuosta "Treeniohjelmat lihaksen kasvatukseen ja ruokavalioesimerkkejä" topicista, josta muuten suuri :kippis1: timballe

Ite oon ruukannu tehä vähä isommilla toistomäärillä nuita liikkeitä ja on siinä jonkinlaista kehitystä tapahtunu. Mut ois hyvä jos ois joku esim 3jakone ohjelma jonka pystys suorittamaan nuilla laitteilla ja että harjotus kerta ois aina noin tunnin pituinen. Ite en oikee ossaa valita ainakaa nuista valmiista ohjelmista ku niissä kaikissa on niitä talja liikkeitä ym. joita ei voi tuolla salilla etes tehdä. nii ja en tiiä tuosta 2x6 hommasta, ku jos tekisin tuommosta niin sitte harjotus kerta olis maksimissaan puoli tuntia.

Dmitri sanoi:
Ite oon ruukannu tehä vähä isommilla toistomäärillä nuita liikkeitä ja on siinä jonkinlaista kehitystä tapahtunu. Mut ois hyvä jos ois joku esim 3jakone ohjelma jonka pystys suorittamaan nuilla laitteilla ja että harjotus kerta ois aina noin tunnin pituinen. Ite en oikee ossaa valita ainakaa nuista valmiista ohjelmista ku niissä kaikissa on niitä talja liikkeitä ym. joita ei voi tuolla salilla etes tehdä. nii ja en tiiä tuosta 2x6 hommasta, ku jos tekisin tuommosta niin sitte harjotus kerta olis maksimissaan puoli tuntia.
sarjojen välillä on noin 3-5 min tauko joten 10 sarjaa kertaa kolme min on 30 ja siihe liikkeet päällä, ni on lähemmäs 45min.
Tai tietenkin voit tehä 5x5 esim. mavessa, jalkakyykyssä, penkissä, ranskalaisessa (penkki kapeella otteella ehkä parempi), hauiskääntöö ja leuanvetoi ni tulee varmast tunti tai enemmän, jos tulee liikaa ni tee nuista (tai omista tai ihan mistä vaan) 2 tai 3 jakoinen.
Kannattaa lukea jto:n bulgaria artikkeli pari kertaa ajatuksen kanssa läpi.
Ja taljat voi korvata kulmasoudulla tai leuanvedoilla.

jep jep mut tuol salilla ei oo sitä leuanveto tankookaa :( mut aattelin et sillai vaikka et maanantaina ois kädet, keskiviikkona jalat, perjantaina selkä ja vatsa... ja sitte alkas uudestaa sunnuntaina tai lauantaina. Mutta en oikee keksi niitä liikkeitä ku selälle ja vatsallekkaa ei oikee muuta oo ku selkä ja vatsalihas liikkeitä. Et pitäsköhä pysyä tuommosessa 1jakosessa ohjelmassa, vai yrittää tehä joku vaikka 2 tai 3jakonen?!

Dmitri sanoi:
jep jep mut tuol salilla ei oo sitä leuanveto tankookaa :( mut aattelin et sillai vaikka et maanantaina ois kädet, keskiviikkona jalat, perjantaina selkä ja vatsa... ja sitte alkas uudestaa sunnuntaina tai lauantaina. Mutta en oikee keksi niitä liikkeitä ku selälle ja vatsallekkaa ei oikee muuta oo ku selkä ja vatsalihas liikkeitä. Et pitäsköhä pysyä tuommosessa 1jakosessa ohjelmassa, vai yrittää tehä joku vaikka 2 tai 3jakonen?!
No selälle(latseille, niille jotka tuovat leveyttä selkään) sopii hyvin kulmasoutu http://www.exrx.net/WeightExercises/BackGeneral/BBBentOverRow.html
Ja vatsalihaksiin mukaan joku paino pään taakse sillain et menee n.10-20toistoo. http://www.exrx.net/Lists/Directory.html <- tuolta löytyy aika kattavasti liikkeitä (osa on levytangolla ja käsipainoilla)
Suosittelen ottamaan vaan perusliikkeitä voimakaudelle(+pitkät apuliikkeet nivelien huoltamiseen)
Treenijako kroppa 3 kertaa viikossa ja 3-jakoisella vois olla ma, ke, pe ja maanantain uudestaan.
ja 2.jakoisella ma, ti ja to, pe. Varo ettei ylikunto iske :thumbs:
Ja lukaise http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/forumdisplay.php?f=30
Selaile tuota tunti tai 2 ni pitäisi olla jonkinlainen ohjelman runko kasassa ja siiten postaat sen tuonne niin viisaammat neuvovat tarkemmin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jaa miksihän ei ole vaaraa?
E: Siis eikös se ylikunto voi pukata ihan aloittelijallekin jos ei huolehdi riittävästä ravinnosta ja levosta?

soikkeli sanoi:
Jaa miksihän ei ole vaaraa?
E: Siis eikös se ylikunto voi pukata ihan aloittelijallekin jos ei huolehdi riittävästä ravinnosta ja levosta?
Jep jep. Ylikunto voi yllättää ihan kenet tahansa oli sitten aloittelija tai kokenut salimörkö. Sen takia reenijaot, ohjelmat, ravinnot ja levot on hyvä olla kunnossa ja tarvittaessa voi pitää kevyitä viikkoja.

Dmitri sanoi:
Noni mutta kyllä mää syön niinku hevone ja leppäänki suurimman osan ajasta :) Et siksi ei oo vaaraa
Pistäppä päivän ruokailut esille

No viikolla ku herään nii syön puuron ja sitte pari leipää ja 3-4kananmunaa ja nyt kai pitäs alkaa ottamaa proteiini juomaki ku alotin kreatiinin käytön. Sitte koulussa noin puol 12 syön kouluruokaa ja salaattia PALJON. Ja kun tuun koulusta kotiin niin tonnikalaa/kanamunia ja ruoka tai jos oon menossa salille nii syön vaan vähän ja sitte reenin jälkee syön ruuan. Sitte jos oon ollu salilla nii sen jälkee juon palautusjuoman ja syön ruokaa jonku verran. Illalla ennen ku meen nukkumaan nii syön kans kananmunia tai tonnikalapurkin ja sillai ja kreatiinit aina jonku kanssa alas, esim jugurtin. Viikoloppuna tuo vähä vaihtelee ku herään monestikki johonki 10jälkee nii sitte syön vähä erilailla. Tulikoha tuossa nyt kaikki mutta omasta mielestä syön ainaki tarpeeksi.. :)

Maanantai HAUIS/OJENTAJA/VATSA

2x10 hauiskääntö käsipainoilla
2x10 hauiskääntö tangolla
2x10 ranskalainen punnerrus
2xMAX dippi
3x12 vatsarutistus

Keskiviikko RINTA/HARTIAT/POHKEET

3x10 penkkipunnerrus
2x10 kulmapenkki käsipainoilla
2x10 pystypunnerrus käsipainoilla
2x10 vipunosto seisten käsipainoilla
3x12 pohjeliike istuen

Perjantai SELKÄ/KYYNÄRVARRET/VATSA

3xMAX leuanveto
2x10 T-tanko kulmasoutu
3x12 selkäojennus rullaamalla
2x10 rannekääntö vastaotteella
2x10 rannekääntö myötäotteella
3x12 vatsarutistus

Lauantai JALAT

3x10 jalkakyykky
3x12 pohjeliike seisten
3x12 reisiohjennus
3x12 reisikoukistus

Eli tuommosen löysin täältä foorumilta ja aattelin että jos kokeilis tuota vähän aikaa et mite onnistus.. Kertokaas vielä mitä on noi "pohjeliike seisten, selkäojennus rullaamalla T-tanko kulmasoutu ja kulmapenkki käsipainoilla.. tuossa ensimmäisessä viestissä kerroin mitä laitteita siellä salilla on ja nuo kaikki olisi mahdollista toteuttaa siellä?! Kertokaas viisaammat

Dmitri sanoi:
Eli tuommosen löysin täältä foorumilta ja aattelin että jos kokeilis tuota vähän aikaa et mite onnistus.. Kertokaas vielä mitä on noi "pohjeliike seisten, selkäojennus rullaamalla T-tanko kulmasoutu ja kulmapenkki käsipainoilla.. tuossa ensimmäisessä viestissä kerroin mitä laitteita siellä salilla on ja nuo kaikki olisi mahdollista toteuttaa siellä?! Kertokaas viisaammat
T-tankosoutu
Tai Kulmasoutu tangolla
Pohkeet seisten
Kulmapenkki käsipainoilla tarkoittaa varmaan vinopenkkiä käsipainoilla, luulisin
Tuosta selkärullauksesta en ole varma.

Joo voimaaha sitä aina kaivataan.. Mut mites tuossa penkissä ku yleensä oon tehny pyramidia niin että oon alottanu jostaki 50kilosta ja siitä sitte johonki 70asti ja 50 8 sarjoilla sillai et on varmaa tullu jotai 10x8.. Sit yhistäkääpä joku fiksu tuo ohjelma sillai 2jakoseksi että saa yli tunnin reenin kerralla ku ei kehtais aina lähtee salille jonku puolen tunnin reenin takia.

Back
Ylös Bottom