Off-topic 24h

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
En. Päinvastoin, mun kokemuksen mukaan naiselta odotetaan paljon pehmeämpää lähestymistä ja viestintää kuin mieheltä, ja jos lähden liian terävästi liikkeelle, niin pelkästään ammun itseäni polveen. Ja että menisi soppa kunnolla sekaisin, niin tuntuu erityisesti naiset odottavan pehmeämpää habitusta ja viestintää toiselta naiselta. Minä olen työympäristössä hyvinkin joustava enkä koe tarvetta mihinkään hyökkäys on paras puolustus -tyyppiseen lähestymistapaan. Sitä paitsi myös mun kollegat on kovia ammattilaisia, ja yleensä kannattaa kuunnella heidän sanottavansa. :giggle:

Meillä viime vuonna parin naisen porukka yritti hakea taustatukea ajatukselleen, että firmassa jotenkin sorrettaisiin ja aliarvioitaisiin naisia, ei maksettaisi reilua palkkaa jne. Eivät sitten sen isompaa tukea ja joukkoa tainneet saada ajatuksilleen, eivätkä pystyneet tarjoamaan mitään konkretiaa siihen, että millä perusteella näin olettavat. Siinä sitä vähän olikin enemmän sellaista ihmeellistä nenäkästä uhmaa, että "minä en saa sitä tai tätä, koska olen nainen". Ei, sinä et saa palkankorotusta, kun sille ei ole perustetta (jo vuosi töissä ei ole peruste) tai sinä et saa raportointipäivää joustovapaaksi, vaikka markkinoinnista silloin voidaankin olla poissa. Ei liity sukupuoleen.
Kiitos.

Mulla tosiaan työkokemus pikkufirmoista kuten Nokia, ABB ja tää nykyinen nostamiseen liittyvä yritys. Eli aika lailla tuota koneteollisuutta tavallaan.

Kyse on siis vain yksilöiden käyttäytymisestä (kuten aina tietty), eikä siitä, että naiset kokevat olevansa uhattuina urallaan.

En oikeasti ole koskaan kysynyt tästä aiheesta keltään kolleegalta, eli arvostan tällaista keskustelua.

Onko tässä vaiheessa ajankohtaista jo kysellä, kuinka Offarin "uusi vuosi, uusi minä" -projekti on sujunut tammikuun ensimmäisten innostusviikkojen jälkeen?

Tulosta syntynyt?
vuottahan on vielä jäljellä-jopa kesään vähän matkaa, mutta suunta on oikea

IMG-2830.jpg

Nimiä mainitsematta, erittäin suuri työnantaja Suomessa. Ja unohtui korostaa että tuo "määkiminen" tapahtuu miesvaltaisella työpaikalla sieltä alhaalta päin. Kaikki ylempänä olevat kyllä kohtelee hyvin ja tietää mitä tekee työkseen.
Toi miesvaltaisilla aloilla naisten dissaaminen on kyllä todella väsynyttä.

Menisivät äijät kouluun, niin ei tarttisi kitistä.

Nimiä mainitsematta, erittäin suuri työnantaja Suomessa. Ja unohtui korostaa että tuo "määkiminen" tapahtuu miesvaltaisella työpaikalla sieltä alhaalta päin. Kaikki ylempänä olevat kyllä kohtelee hyvin ja tietää mitä tekee työkseen.

Tuo on inhottavaa, mutta ihan oikeasti siihen on aivan turha tuhlata omaa energiaansa. Siis sen murehtimiseen tai siitä stressaamiseen. Säälin saa, kateus pitää ansaita. Eteenpäin vaan, kun itse tietää mitä on tekemässä. Urakehityksen kannalta olennaista on se, että ylöspäin kuva on oikea ja että sun oma esihenkilö on sun puolella ja tukena.

Ja siis henk.koht. surullisinta on ollut se, että isoin ulina alhaalta päin on aina lähtenyt muista naisista. Oon aina ollut vähän liikaa. Liian kunnianhimoinen. Liian suora. Liian aktiivinen. En ole koskaan saanut näitä kommentteja miespuolisilta kollegoilta.

Kiitos.

Mulla tosiaan työkokemus pikkufirmoista kuten Nokia, ABB ja tää nykyinen nostamiseen liittyvä yritys. Eli aika lailla tuota koneteollisuutta tavallaan.

Kyse on siis vain yksilöiden käyttäytymisestä (kuten aina tietty), eikä siitä, että naiset kokevat olevansa uhattuina urallaan.

En oikeasti ole koskaan kysynyt tästä aiheesta keltään kolleegalta, eli arvostan tällaista keskustelua.

Hehe, jos teidän logossa on norsu tai muuten kuuluu tähän yritysryppääseen, niin asiakasrajapinta löytyy.

Kyllä onneksi taipuisin sanomaan, että se hyökkäävyys on enemmän yksilön oma malli ja ehkä jonkunlaista oman epävarmuuden peittelyä. Tai kuten tuon mainitun henkilön tapauksessa, niin hän tuntui kokevan, että kaikki muut ovat jotenkin mystisesti vaan ilmaiseksi saaneet sen, mitä työelämässä ovat saavuttaneet. Että kun häntä pari vuotta nuorempi kundi on organisaatiossa ylempänä ja repii vähän parempaa palkkaa, niin pakko johtua palleista eikä suinkaan siitä työmäärästä, jonka tyyppi on sitä varten tehnyt. Minä olen tietysti nahkahameella tämän oman asemani saavuttanut, en sitkeällä työllä ja viikonloppuiltana aukeavalla läppärillä. En tiedä, että onko siinä sitten kyse jo jostain sukupolvierosta, jossa nämä nuoremmat tulevat kokoajan tasapäistetymmästä koulumaailmasta, jossa ei saa kilpailla, kun joku siinä aina häviää.

Tuo on inhottavaa, mutta ihan oikeasti siihen on aivan turha tuhlata omaa energiaansa. Siis sen murehtimiseen tai siitä stressaamiseen. Säälin saa, kateus pitää ansaita. Eteenpäin vaan, kun itse tietää mitä on tekemässä. Urakehityksen kannalta olennaista on se, että ylöspäin kuva on oikea ja että sun oma esihenkilö on sun puolella ja tukena.

Ja siis henk.koht. surullisinta on ollut se, että isoin ulina alhaalta päin on aina lähtenyt muista naisista. Oon aina ollut vähän liikaa. Liian kunnianhimoinen. Liian suora. Liian aktiivinen. En ole koskaan saanut näitä kommentteja miespuolisilta kollegoilta.

Hehe, jos teidän logossa on norsu tai muuten kuuluu tähän yritysryppääseen, niin asiakasrajapinta löytyy.

Kyllä onneksi taipuisin sanomaan, että se hyökkäävyys on enemmän yksilön oma malli ja ehkä jonkunlaista oman epävarmuuden peittelyä. Tai kuten tuon mainitun henkilön tapauksessa, niin hän tuntui kokevan, että kaikki muut ovat jotenkin mystisesti vaan ilmaiseksi saaneet sen, mitä työelämässä ovat saavuttaneet. Että kun häntä pari vuotta nuorempi kundi on organisaatiossa ylempänä ja repii vähän parempaa palkkaa, niin pakko johtua palleista eikä suinkaan siitä työmäärästä, jonka tyyppi on sitä varten tehnyt. Minä olen tietysti nahkahameella tämän oman asemani saavuttanut, en sitkeällä työllä ja viikonloppuiltana aukeavalla läppärillä. En tiedä, että onko siinä sitten kyse jo jostain sukupolvierosta, jossa nämä nuoremmat tulevat kokoajan tasapäistetymmästä koulumaailmasta, jossa ei saa kilpailla, kun joku siinä aina häviää.
Kun tarttet hyvää IT (pääpaino SAP) manageria, niin pistä viestiä.

Viihdyn nykyisessä, mutta kuulostat A-ryhmän johtajalta.

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
Ai hitto, Hesulista palattu ja helwetin kiva taas olla kotona. Sikarikin tuli poltettua ja olut juotua ilman kuvia. Syvimmät pahoitteluni, ootte kuitenkin odotelleet täällä kuin kuuta nousevaa. Ehkä huomenna sitten.

Asialliseen 😮 keskusteluun liittyen, meillä johtoryhmästä 3/6 naisia. Hyvä me!

Suositut

Back
Ylös Bottom