Off-topic 24h

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
20250226_143412.webp
Tuntuu jotenkin siltä, että minua tarkkaillaan...

@punaniska

Sylvi taisi sittenkin olla ihan oikeassa... Oli tuossa neiti A:n kanssa keskustelua viikonlopun aikatauluista ja kysäisin siinä samalla että mites se hamsteri.

Hää vastasi siihen notta "Mä sulle hamsterin näytän"

Tulkitsisin tämän niin että sellainen on kai sitten hankittu.

entä jos siirtyisi nykyaikaan na näppäilisit atk:lla #sus

katselin muuten aamulla vähän silläsilmällä idkolmosta
Olin jo eilen puuttumassa asiaan kun katselitte Relluja, mutta nyt on jo täysin pakko. Te olette sairas mies. Pahasti. Kukaan terve ei siirry Mercedeksestä volkkariin, ei varsinkaan tuollaiseen hirvitykseen jonka pelkkä näkeminenkin nostaa oksennusta kurkkuun. En saata edes ajatella mitä tapahtuisi jos tuollaisella joutuisi ajamaan. Onneksi kyseinen tilanne on puhtaasti teoreettinen, en siihen tilanteeseen tule ikinä joutumaan.

Meillä on kehityskeskustelu 2x vuoteen, ja siinä ihan iso ja olennainen osa on vuositavoitteiden asetanta, seuranta ja loppuarviointi. Siis pakko kinostaa, kun näiden arvioinnista on kiinni bonusarvioinnissa 60 % (loppu 40 % virman tulos).

Lisäksi käydään viikottain 30 min puhelu esihenkilön kanssa, että miten menee, mikä kiireisintä ja jne. Erittäin hyödyllistä, kun tähän kaikkeen niin asennoituu.
Joo no meilläkin nyt tavoitekeskustelut menossa, mutta kutsun niitäkin päässäni kehareiksi.

Parhaimmillaan vuosikello menee:

- edellisen vuoden tavoitteiden tulosten läpikäynti
- kuluvan vuoden tavoitteiden asetanta
- palkantarkatusten läpikäynti
- kehityskeskustelu (ilman rahallisia tavoitteita)
- sitten joidenkin ulkomailla asuvien tiimiläisten paikallisia HR sadetansseja yms.

Ton kun vetää kertaa 15, niin on puuhaa.

Tänä vuonna onnistui kohtien 1 ja 2 yhdistäminen, ettei tarttenut 30 palaveria varata helmi-maaliskuulle.

Mun oma kokemus kehareista on turhuus. Olen itseohjautuva suupaltti, joten en kaipaa maksettua huomiota esimieheltä, jonka valta riittää pääntaputteluun. Tilanne olisi eri jos pääsisin pitchaamaan itseäni suoraan Trumpille tai jollekin vastaavalle tyypille. Elämän kovuutta tykkään itse itkeä alastoman naisen sylissä. Luultavasti on parempi, ettei se nainen ei ole mun pomo.

Nähdäkseni keharista on hyötyä tilanteessa, jossa esimies on autismiin saakka tehtäväkeskeinen tai muuten pelkää alaisiaan ja alainen kaipaa kuollakseen huomiota, mutta ei itse uskalla lähestyä etäistä esihahmoa. Tällöin kehariprosessi pakottaa edes jonkinlaiseen vuorovaikutukseen, joka on parempi kuin ei mitään. Alainen saa kaipaamaansa huomion ja vaikutelman, että esihenkilö välittää edes vähäsen.

Jos johtajat olisivat tyydyttävästi ihmiskeskeisiä ja heillä olisi välttävästi resurssia johtamiseen sekä palleja käyttää valtaa, että sydäntä välittää alaisistaan niin mielestäni kehariprosessia ei pitäisi tarvita. Käytännössä ehkä kuitenkin tarvitaan, koska hyvä pomo näyttää olevan myyttinen hirvitys ajalta jolloin valta ei vielä ollut toksista.

Mun oma kokemus kehareista on turhuus. Olen itseohjautuva suupaltti, joten en kaipaa maksettua huomiota esimieheltä, jonka valta riittää pääntaputteluun. Tilanne olisi eri jos pääsisin pitchaamaan itseäni suoraan Trumpille tai jollekin vastaavalle tyypille. Elämän kovuutta tykkään itse itkeä alastoman naisen sylissä. Luultavasti on parempi, ettei se nainen ei ole mun pomo.

Nähdäkseni keharista on hyötyä tilanteessa, jossa esimies on autismiin saakka tehtäväkeskeinen tai muuten pelkää alaisiaan ja alainen kaipaa kuollakseen huomiota, mutta ei itse uskalla lähestyä etäistä esihahmoa. Tällöin kehariprosessi pakottaa edes jonkinlaiseen vuorovaikutukseen, joka on parempi kuin ei mitään. Alainen saa kaipaamaansa huomion ja vaikutelman, että esihenkilö välittää edes vähäsen.

Jos johtajat olisivat tyydyttävästi ihmiskeskeisiä ja heillä olisi välttävästi resurssia johtamiseen sekä palleja käyttää valtaa, että sydäntä välittää alaisistaan niin mielestäni kehariprosessia ei pitäisi tarvita. Käytännössä ehkä kuitenkin tarvitaan, koska hyvä pomo näyttää olevan myyttinen hirvitys ajalta jolloin valta ei vielä ollut toksista.
Olet siinä mielessä erittäin väärässä, että näytät kuvittelevan näiden HR kuvioiden syntyvän esihenkilöiden toiveesta ja iloksi:LOL:

Kyllä se todellinen oleellinen keskustelu jne käydään ihan eri tilanteissa.

Kaikki kurssit suoritettu.
Oppari sovittu kaikkien suhteen.

Vielä kun saisi aloitettua sen perkeleen opparin. No kesään mennessä väännän niin kestoksi 1½ vuotta.
Tuo on kyllä aika hyvä setti töiden ohessa suorittaa. Minä suoritin joskus 10v sitten. Silloin oli koulutusohjelma Industrial Management.

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
Olin jo eilen puuttumassa asiaan kun katselitte Relluja, mutta nyt on jo täysin pakko. Te olette sairas mies. Pahasti. Kukaan terve ei siirry Mercedeksestä volkkariin, ei varsinkaan tuollaiseen hirvitykseen jonka pelkkä näkeminenkin nostaa oksennusta kurkkuun. En saata edes ajatella mitä tapahtuisi jos tuollaisella joutuisi ajamaan. Onneksi kyseinen tilanne on puhtaasti teoreettinen, en siihen tilanteeseen tule ikinä joutumaan.
Mietin tätä samaa jo eilen, pakko siinä sjoen vedessä on jotain olla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom