Off-topic 24h

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Tekis mieli tilata sixpäkki tsamppaa suoraan tuottajalta, mutta en tiiä viittiikö jos tarttee alkaa jonku tullin kanssa säätämään.
Jossain vaiheessa oli se, että jos myyjä järkkää kyydin, niin sitten verot heidän vastuullaan ja tulli alkoi ottamaan yhteyttä, niin lähettäjät loppuivat.
Sitten piti itse hommata kyyti ja en nyt muista miksi siitä piti tulla jotain seuraamuksia, jos omia viinojaan pyysi siirtämään eu’n sisällä. Kai Suomella oli vielä joku erikoislaki.
Viimeisimpiä lakipykäliä en tunne, ei ole tullut vuosiin tilailtua.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO

"Suomi nousi eurooppalaisen lihavuustilaston kärkisijoille​

Terveys|Suomessa ylipainoisia on 59,5 prosenttia ja lihavia 26,8 prosenttia yli 16-vuotiaista, Eurostatin tilasto kertoo." HS.fi

Plösöys ja lihavaolo lisääntyy!!!
62de46ad.webp

Nappasin randomilla nakkeja naposteltavaksi hotlalle.

Nyt meni vikaan.

Liitteet

• 20241204_203442.webp
    20241204_203442.webp
    72,2 KB · Katsottu: 24
Minä otin vaan kalkkunasubin. Puolikkaan. Toki majoneeseja oli vitusti ja tuplajuusto, että tuhat miljoonaa kaloria silti.

Hyvä yhdistelmä oli southwest + valkosipuli.

Ja nyt on vähän toisenlainen huonekin, oikeasti nasta, verrattuna viimekertaiseen itsemurhayksiöön, jossa mahtunu kääntymäänkään.

Ilmoitin tuossa kotitalousvähennyksen ilmalämpöpumpun töistä plus vähän kirjaa ja koulutusta tulonhankkimiskuluina hakemalla siis uuden verokortin vielä tälle vuodelle, kun toi kotitalousvähennys pienenee ens vuonna, niin meneekin sit nollaprosentilla vika tili. Ts. paska housuun känni uutena vuotena sit niillä rahoilla.

Lähinnä jäin miettimään pitäskö toi työhuonevähennys ilmoittaa vielä erikseen, kun hakee uutta verokorttia vai ei, kun se lienee ollu kyllä mulla jo defaulttina siinä verohallinnolta tulleessa kortissa tälle vuodelle..

Mut ihan sama loppuviimein.. jos män vituiks, niin maksetaan sit taas ens vuonna mätkyjä.

Kotitalousvähennys ensi vuonna tehdystä työstä vähenee. Tänä vuonna tehdyn työn maksimi tai omavastuu ei muutu, kunhan hakee sen ajallaan, olikohan 5 vuoden sisällä.

Mullakin tuli pienempi prosentti marras-joulukuille kotitalousvähennyksistä, kun tuputtivat uutta korttia, muuten olisi saanut olla sisässä.

Miksi yhteiskunnassa Jarin caseen reagoidaan välittömästi ja voimakkaasti, kun Nikon tapauksessa ilmeisesti ei ole mitään tehtävissä?
Eikä reagoida, valitettavasti. Ihmiset voi yhdistää alkoholin ja työnteon varsin sutjakkaasti vuosikausia ilman, että työnantaja alkaa hommaa tai työkuntoa kyseenalaistamaan. Kaikenlaista vuosia kestävää rallia nähnyt työuran aikana. Nykyäänhän toimistoilla on kylmäkaapitkin täynnä firman maksamaa velliä ja se on ihan hyväksyttyä tinata niitä sieltä pitkin päivää.

Tänä päivänä kaikkiin vaikeuksiin ja ongelmiin on tapana aina sanoa, että menisit terapiaan, se auttaa. Samaan aikaan on kuitenkin ihan ok vedellä viikoittain peltiä kiinni. Aina ei saa ihan juonen päästä kiinni, mutta tokkopa mun tarvitseekaan :giggle:

Viimeksi muokattu:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom