Off-topic 24h

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Varmasti on näitäkin, mutta sit ku oot jossain Kemissä alkukesästä tai syksyllä Imatralla tai vaikka Mikkelissä, niin tuskin siellä on tekemistä tai maisemia/muuta nähtävää ihan siitä edestä, et huvin ja urheilun vuoksi lähtis.
Itse olen laiska matkailemaan.
Elämäni parhaita matkoja olen tehnyt kotimaamme satunnaisiin kaupunkeihin. Pääasiallinen viihdyke on koostunut kavereista poissa kotoa sekä runsaasta määrästä viinaa. Aktiviteettina ja nähtävyytenä paikalliset naiset. Aivan huikeita reissuja. Niitä on ollut kiva muistella, kun viimeisellä reissulla päädyin naimisiin. Hotelli on minustakin tylsä paikka majoittua ja olen vaihtoehtojakin kokeillut. Naisen koti paras, mutta sinne pääsee vain 10% reissuöistä. Moukariverkosta urheilukentälle tehty pesä on kylmä jopa kesällä. Jäädytinlaitteiston ulkoyksikkö Alepan seinässä on lämmin, mutta tosi ahdas. Telttaa ei saa pystyyn kännissä.
Mukavuussyistä hotelli on valikoitunut itselleni mieluiseksi majoitusmuodoksi kotimaanmatkoillani.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Reilut 15 vuotta on tullut työmatkailtua ympäri maailmaa, parhaimpina vuosina ulkomaan reissupäiviä joku 120 + suomen reissupäivät vielä päälle, ja nyt reilu 5 vuotta olen käyttänyt pääasiassa airbnb:tä, koska hotellikuolema on todellinen. Vain kunnon reissuihmiset tämän ymmärtää. Paljon mukavampi on valita isompi kämppä samaan tai yleensä jopa paljon halvempaan hintaan kuin hotellihuone. Olen siinä onnellisessa asemassa, että saan itse varata majoitukseni työnantajan piikkiin. Hotellien tarjoamat palvelut eivät juuri kiinnosta ja suurin osa hotelleista, jopa niistä neljällä ja viidellä tähdellä varustetuista on ihan täyttä kusta ja paskaa. Samaa kaavaa pyrin noudattamaan myös lomareissuillani, eli airbnb > hotelli.

Samaa kaavaa pyrin noudattamaan myös lomareissuillani, eli airbnb > hotelli
Lontoossa oli kyllä osattu ottaa melkoiset promokuvat siihen nähden, millainen pommi oli ite kämppä. Ja mitä lie yli 300€ yö.

Islannissa sama hinta, mutta tosi nasta iso kämppä, missä oltiin nelisen päivää parin frendin kanssa ottamassa siiseliä.

Mut joo, porukalla jos ollaan ja on tarvista viettää aikaakin majoituksessa, niin noi airbnb:t ehkä mukavampia. Ite jos oon matkustanut ja omaan piikkiini, niin ei oo tarvinnu paljon miettiä, kun saanu (nykyään ex-) emännän kautta ässäalet ja hotelliyö jotain mitä lie 70€ ja kunnon aamupalat päälle, mutta jatkossa joutunee miettimään uusiks..

Lontoossa oli kyllä osattu ottaa melkoiset promokuvat siihen nähden, millainen pommi oli ite kämppä. Ja mitä lie yli 300€ yö.

Islannissa sama hinta, mutta tosi nasta iso kämppä, missä oltiin nelisen päivää parin frendin kanssa ottamassa siiseliä.

Mut joo, porukalla jos ollaan ja on tarvista viettää aikaakin majoituksessa, niin noi airbnb:t ehkä mukavampia. Ite jos oon matkustanut ja omaan piikkiini, niin ei oo tarvinnu paljon miettiä, kun saanu (nykyään ex-) emännän kautta ässäalet ja hotelliyö jotain mitä lie 70€ ja kunnon aamupalat päälle, mutta jatkossa joutunee miettimään uusiks..

Englanti on Englanti, olen joutunut itsekin kerran pettymään :D
Itsellä airbnb apista äkkivilkaisulla yöpymisiä yli 100:sta eri kohteesta ympäri palloa ja kokemukset olleet lähes poikkeuksetta hyviä, kun on vain valinnut niitä riittävän hyviä arvosteluita saaneita paikkoja, eli siis käytännössä yli 4,5 tähteä ja joissa useampia arvosteluita. Toki muutamia vähän kämäisempiäkin on joukkoon sattunut. Kokonaisuutena olen kuitenkin ollut airbnb:en erittäin tyytyväinen ja suosittelen toki muillekin.

Isommalla porukalla majoittuessa airbnb:t tarjoaa kyllä vieläkin enemmän, kun siellä on tarjolla ihan oikeasti monella makkarilla varustettuja kohteita kaikkine mukavuuksineen.

Reilut 15 vuotta on tullut työmatkailtua ympäri maailmaa, parhaimpina vuosina ulkomaan reissupäiviä joku 120 + suomen reissupäivät vielä päälle, ja nyt reilu 5 vuotta olen käyttänyt pääasiassa airbnb:tä, koska hotellikuolema on todellinen. Vain kunnon reissuihmiset tämän ymmärtää. Paljon mukavampi on valita isompi kämppä samaan tai yleensä jopa paljon halvempaan hintaan kuin hotellihuone. Olen siinä onnellisessa asemassa, että saan itse varata majoitukseni työnantajan piikkiin. Hotellien tarjoamat palvelut eivät juuri kiinnosta ja suurin osa hotelleista, jopa niistä neljällä ja viidellä tähdellä varustetuista on ihan täyttä kusta ja paskaa. Samaa kaavaa pyrin noudattamaan myös lomareissuillani, eli airbnb > hotelli.
Anteeksi, olen urpo ja tosi vahva ikänäkö vaivaa, niin saisiko näihin tarinoihin jonkinlaista kappalejakoa.

Ei tollasenaan kykene lukea.

Anteeksi, olen urpo ja tosi vahva ikänäkö vaivaa, niin saisiko näihin tarinoihin jonkinlaista kappalejakoa.

Ei tollasenaan kykene lukea.

Erittäin vahva kyllä ja ei, koska tässä vaiheessa humalatilaa tuollaisen viestin kirjoittaminen vastaa jo itsessään lähes maratonijuoksua. Eli ei siinä ehdi tahi jaksa paljon muuta pohtia kuin painaa vaan menemään.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom