Off-topic 24h

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
0% Happy Joe, ihan uskottavan näköinen ja makuinen.

20241009_175124.webp


#SäänSuojassa
#AinaSataa
 
Ehditkö jo ajatella jäsen Laardia kyseisessä puvussa? :unsure:

...Minä ehdin.

........Myös orsilla saattoi kävästä mielessä.
Jos muhun tuolla viittaat, niin fuck you, too.

Ota ihan ittestäs vaan kuva ja laita esille, jos kiinnostaa ihmisten ulkonäkö.

Ei huvita lainkaan tommonen paskan puhuminen.
 
Sanokaapa nyt mihin nuo rolexien arvonnousut perustuu? Kysyntää enemmän kuin ehditään valmistaa uusia? Näissä puheissa on arvonnousuprosentit sellasia että osakkeiden sijaan kaikkien kannattas vaan ostaa ja myydä rolexeja.
 
Sanokaapa nyt mihin nuo rolexien arvonnousut perustuu? Kysyntää enemmän kuin ehditään valmistaa uusia? Näissä puheissa on arvonnousuprosentit sellasia että osakkeiden sijaan kaikkien kannattas vaan ostaa ja myydä rolexeja.
Rolex tarkoituksellisesti valmistaa kysyntää vähemmän.

Lisäksi tietty nousukausien hype jne. Ja esim. Subin ja Daytonan näyttävät esiintymiset legendaarisissa elokuvissa.

Historia ei näissäkään ole tae tulevasta. Kellokonttorilla esim. jo aikamoinen varasto subeja, joten ei omaansa heille saa myytyä enää kovin ihmeellisillä hinnoilla.

Omani tosiaan viidessä vuodessa ostohinta > mitä sai vaihdossa, +36%. Ja ihan päivittäisenä käyttökellona oli.

Jos saa uuden subin (no date) tiskiltä nykyisen hintalapun mukaiseen 9900 hintaan, niin tolla saa ehkä tehtyä nopsan parin tonnin voiton itse myymällä. Noita vaan ei ihan joka kaupasta löydy.
 
Kävin ohjatulla lihaskuntotunnilla. Ei sillä ehkä hirveästi lihaskuntoa kehitetä. Jospa sen tähtäimessä on enempi "polttaa rasvaa" koska tuollainen on naisväestön suosiossa. Täysin hakuammuntaa varata sopivia painoja, kun liikkeiden toistomäärät on tolkuttomat. Lisäksi sellaisia yhdistelmiä, että tehdään ns yhdellä kertaa kaksi liikettä esim maastaveto ja kulmasoutu, joissa se sama paino ei toiminut ollenkaan. Tolkuttomien toistomäärien vuoksi TOS-kipu aktivoitui hienosti, mitä kuntosalilla ei ole koskaan tapahtunut. No, tuli testattua, ei tarvitse mennä uudestaan. Eikä nuo ryhmäliikuntajutut oikein muutenkaan ole mun juttu. Alkaa vaan vituttamaan.
Tän takia en käy näillä tunneilla. Ihan järjetöntä tehdä kymmeniä jos ei satoja toistoja jollain parilla kilolla.
6-10 toistot on mukavempia
 
Sanokaapa nyt mihin nuo rolexien arvonnousut perustuu? Kysyntää enemmän kuin ehditään valmistaa uusia? Näissä puheissa on arvonnousuprosentit sellasia että osakkeiden sijaan kaikkien kannattas vaan ostaa ja myydä rolexeja.
Noh. Pohjimmiltaan tietenkin siihen että tarjontaa on vähemmän kuin kysyntää. Jos katsotaan netistä löytyviä lukuja niin varmaan yleisintä päiväyssubi mallia on tehty noin 10v aikana noin 400000kpl. Jälleenmyyjiä maailman laajuisesti oli guuglen mukaan reilu 1800. Ts yksi jälleenmyyjä sai sitä yleisintä ja kai suosituinta subimalliaan myyntiin pari kuukaudessa jos ne jakaantuis tasaisesti..

Näitä raakasti arvoaan nostavia malleja on yhden - max kahden käden sormilla laskettava määrä, käytännössä kaikki teräs-sporttikelloja, toisinsanoen halpismallit. Subi, GMT, Daytona, DJ ehkä jossain määrin. Ei umpikultaiset tai platinakellojen hinnat nouse samaan malliin, niitä "käytettynä" alle ovh:n (poislukien muutamat spessumallit esim valkokultainen GMT Pepsi meteoriitti).

Tämä hinnannousutrendihän ei ole ollut pitkään. 2018 ostin sen GMT masterin "käytettynä" eli 3 vuotta vanhana, muutamat muovit oli vielä kiinni ja maksoin käytännössä OVH:n (vajaa 9te), nyt vastaavasta huudetaan vajaa 15te. Varsinkin (muistaakseni) 2020-21 hinnat oli vielä hullummat mutta hype on jonkin verran laantunut.

Mutta mitä on tapahtunut noin 2015-2018-> että "halpisluksuskellomerkin" halpismallit on äkisti hirveän haluttuja? Keskituloiset haluaa esittää paremmin pärjäävää? "Köyhiä rikkaita" on enemmän? Muistetaan kumminkin että oikeat luksuskellot on vielä erikseen.
 

Liitteet

  • Screenshot 2024-10-10 063221.webp
    Screenshot 2024-10-10 063221.webp
    92,3 KB · Katsottu: 36
Tuossa aiemmassa Patrick Boylen videossa oli hyvin kuvailtu tuota luksustuotteiden psykologiaa miten toimii. Juutubesta löytyy. Iso merkitys myös sillä kun muutama sata miljoona kiinalaista on ylempi keskiluokkaistunut tässä hiljattain ja alkanut kiinnostumaan brändi/luksus tuotteista. Nykyään Kiina taitaa olla suurin markkina monille tutuille ”luksus” brändeille esim pemarille, mersulle ja käsilaukkufirmoille ja taitaa olla luksuskellojenkin ykkösmarkkina jo.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom