Off-topic 24h

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Mä tykkään käyttää kunnollista liukast.. rasvaa, helpoin laittaa kuumaan uuniin, sitten vaan kun on jäähtynyt niin pyyhitään liiat liukast... Rasvat pois
Tää on ihan hyvä tapa.

Ja jos pannuun saa poltettua jotain tosissaan kiinni tai muuten "pilattua" sen, niin "paistelee" siinä kovalla lämmöllä aikansa reilun kerroksen karkeaa merisuolaa, niinku jauhelihaa paistais, ja sitte huuhtasun jälkeen uus rasvapoltto.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ja aina käytön jälkeen heti pesu kuumalla vedellä ja levylle jälkilämpöön kuivumaan. Kuivumisessahan ei tuossa montaa sekuntia mene, niin pienen pieni nokare voita, ja sen voisulan sitte levittää talouspaperitollolla pannulle.
Niinköhän kannattaa kauheasti voilla käsitellä? Tai jos käsittelee niin kannattaa pitää huoli ettei seuraavilla käyttökerroilla kovin kuumana pannua käytä ettei voi pääse palamaan..
 
Anteeksi kaikille spesialisteille mutta kyllä nä paistinpannu ongelmat vaikuttaa aivan helvetin naurettavilta.
Joo, ja en vittuile vaan olen huvittunut ihan sivusta seuraajana.
Vaikka nyt meninkin aiheeseen kommentoimaan niin vähän olen samaa mieltä. Kommentoin vaikka pannua ei olekaan.

Joskus vuosia (eli oikeasti varmaan vuosikymmen) sitten näitä juttuja oli hirveesti enemmän, kun pannujen aktiivinen markkinointi oli käynnissä. Joka some oli täynnä niitä mitä lie hiiliteräspannu mainoksia ja joka foorumilla ja somessa niistä puhuttiin samaan sävyyn..
 
-1°
Tuntuu kuin -6°


iu
 
On ihastuttava etuoikeus kamppailla paistinpannuongelman tai kellovalinnan kanssa. Itsehän olen miettinyt, mitä oikeastaan haluaisin kampaajan tekevän tiistaina hiuksilleni ja kuinka lajiharjoittelun käy nyt, kun illat pimenevät ja väsymys alkaa. Nämä on sellaisia pieniä elämää rikastuttavia asioita, joita ei jaksa pähkäillä silloin, kun elämässä on jotain suurta ja kamalaa ongelmaa, mikä oikeasti uhkaa terveyttä ja elämää.

Joka tapauksessa vappu on tulossa: Piporadiossa soi Kansainvälinen. Välittömästi alkoi tehdä mieli:
Screenshot_20241007-070706_Samsung Internet.webp
 
Anteeksi kaikille spesialisteille mutta kyllä nä paistinpannu ongelmat vaikuttaa aivan helvetin naurettavilta.
Joo, ja en vittuile vaan olen huvittunut ihan sivusta seuraajana.
Niin mikä on helvetin naurettavaa? Että on erilaisia paistinpannuja, joilla on käytännössä ihan erilainen paistella ja ne voi vaatia vähän erilaista käyttöönottoa tai huolenpitoa?

Saahan niitä tefloneita sun muita pinnoitettuja ostaa, mutta tostakin edellisestä män se pinnoite paskaks ja ei tuommoisilla kauhean kummoista pihviä esim. tunnuta paisteltavan. Tosi lyhkäinen kokemus, mutta toi hiiliteräspannu myös lämpenee tosi paljon nopeammin jostain syystä tossa keraamisella liedellä..
 
Mulla on parit merkkipannut ja parit ikeat. Ihan yhtälailla mulla perus sapuska paistuu kaikissa niistä. Mä jo sillon vuosia sitten kun alkoi toi hifistely noiden kanssa, naureskelin että muistaako jengi kun jossain vaiheessa oli ne raakafarkut muotia? Eli sun piti pitää "raakafarkkuja" vuoden jalassa pesemättä niitä, ja ne oli ihan helvetin väärän kokoiset yms kun ekassa pesussa kutistui jonkun 20%, ja sit ku oot vuoden kulkenut pellehousuissa ni saat vihdoin ehkä ekan pesun jälkeen itelles käyttöfarkut tai sit ne menee pilalle, you never know. Mut onneksi se ei ole multa pois jos joku hifistelee, eikä kenenkään ole pakko hifistellä. Varmasti joku repis loputtomat huumorit siitä kun mä alan vaikka kasaa uutta tietokonetta ja otan tunti tolkulla selvää osista ja luen arvosteluja, kun hei... Sen koneenhan saa Gigantistakin alta 5min.

Muoks viel : Mulla oli kans kerran joku jupiterin timanteilla päällystetty/pinnoitettu pannu kun piti olla ihan maailman paras. Ei helvetti ku jauhelihatkin paloi kiinni. Ikea, 9,90€ eikä koskaan ongelmaa, ja tohon hintaan vaikka ei eko teko olekkaan, ostaa sen uuden joka toinen vuos (jos siihen tarvetta)
 
Lisää kellokysymyksiä @orsilla1

Onko käytetyn hankkiminen kaamea virhe?
Esim https://www.pirkankello.fi/product/rolex-submariner-114060-v/

Joissain käytetyissä maininta "huollettu"
Kuinka usein noita on tarve huoltaa?
Kuka huoltaa? Missä? Ja mitä kustantaa?

Saa toki muutkin kellokonossöörit (Doc, Max ym) vastata.
Paljoa muuta et tule saamaan kuin käytettyjä, jonot jälleenmyyjillä noissa subeissa on luokkaa vuosia.

Huollettu tarkoittaa sitä mitä tarkoitaa, huollettu. R suosittaa ~10v välein, käytännössä kello puretaan muttereiksi, pestään, rasvataan, kiillotetaan, kasataan, säädetään ja varmistetaan käynti. Maksoi viime kesänä 850e (Hovisepät) jonka jälkeen kello näytti uudelta. Lindroos (Helsinki) ja Vaasan Hovisepät ainakin huoltaa virallisista huoltopaikoista, Lahdessa on myös jälleenmyyjä, en tiedä onko siellä huoltoa, epävirallisia huoltajia on joitain kai suomessa, itse suosin marmoria, 2v takuu huollon jälkeen.

Muita käytettyjen hankkimispaikkoja Ranneaika (olen ostanut 2), Sepän viisari (1), Kellokonttori, Kronometri, Longitudi yms. Monella on myös "käytettyjä" joissa on vielä muovit päällä. Esim https://ranneaika.com/tuote/rolex-submariner-date-41-126610ln-ra40805/ (päivyrillä)
 
Mulla on parit merkkipannut ja parit ikeat. Ihan yhtälailla mulla perus sapuska paistuu kaikissa niistä.
Totta kai paistuu, mutta ei tässä siitä ole, ainakaan minulla, kyse, etteikö safkaa vois paistaa pinnoitetulla pannulla, vaan siitä, että noi teräs- tai valurautapannut käyttäytyy vähän eri tavalla ja niillä voi tulla vähän erilaista paistojälkeä, kun ne lämpenee eri tavalla, niin teki mieli kokeilla. Voit mennä kysymään vaikka ihan ammattikokeilta, jos joku hiiliteräspannu tuntuu kauhean ihmeelliseltä hifistelyltä.

Voihan kahvitkin ostaa jauhettuna pirkka-kahvina ja keittää jollain parin kympin Claes Ohlson -keittimellä. Kyllä siitä kahvia tulee niinkin, mutta se vaan maistuu paskalle :D Kahviin mulla toki onkin paljon enemmän hifistelysuhde kuin paistamiseen.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom