Off-topic 24h

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Miten sanotaan jotenkin poliittisesti ihmiselle, että nyt turpa kiinni, kysyn jos on epäselvää, ja manspleiningin voi siis lopettaa? :kakka:

Kun juujuujuu, hän ei todellakaan tee sitä pahuuttaan, vaan kuvittelee ilmeisesti, että en tiedä yhtään mistään yhtään mitään ja minulle pitää selittää asioita kuin 14 vuotiaalle. Ja sitten esittelee mut ihmiselle kertomalla, että "hän on controller". En ole. Vuosiin en ole ollut.

+:
-kojelautaan integroitu kaunis mittaristo ja näyttö, ei irto tom-tom lätkiä ja padeja.

Varmaan tästä joutuu tinkimään, ei pemari tee enää kunnollista.

sisältyy äärinmäisen laajaan kriteeriin: komia!

siinähän on mm. vanteet, jousitus, lasien värit et cetera

Vastaa sille, että et kuuntele mitään ohjeita tai sönkötyksiä sellaisilta jotka tienaa alle 100k€ vuodessa.

Se tienaaminen ei ole tässä kynnyskysymys vaan se, että tuolla tavalla aliarvioi ja -arvostaa esittelemänsä henkilön. Kuvittelisin, että vaikkapa hankintajohtajana kokisi vähän inhottavana, jos tulisi esitellyksi ostajana kontekstissa, joka on jossain määrin työelämäsidonnaista.

Se tienaaminen ei ole tässä kynnyskysymys vaan se, että tuolla tavalla aliarvioi ja -arvostaa esittelemänsä henkilön. Kuvittelisin, että vaikkapa hankintajohtajana kokisi vähän inhottavana, jos tulisi esitellyksi ostajana kontekstissa, joka on jossain määrin työelämäsidonnaista.

ball-bust-knee-nuts.gif

En dissaa enkä puutu sinun caseen ja ymmärrän, että tuollainen aliarvostaminen perseestä.

Omalla kohdalla esittelen työelämässä itseni aina kyseisen tehtäväni alimmalla tittelillä :LOL: sen sijaan että directorina tai managerina joka taitaa palkkakuitissa lukea.

Tuossahan toi esittelijä nolaa itsensä, kun muut sitten miettivät, että eikö tuo urpo edes tiedä mitä kollegat tekevät.

En dissaa enkä puutu sinun caseen ja ymmärrän, että tuollainen aliarvostaminen perseestä.

Omalla kohdalla esittelen työelämässä itseni aina kyseisen tehtäväni alimmalla tittelillä :LOL: sen sijaan että directorina tai managerina joka taitaa palkkakuitissa lukea.

Tuossa on se pieni ero, että itse voi toki valita oman esittelykulmansa. Työelämässä pyrin kyllä pitämään häntäni pystyssä, mutta huomaan etenkin suomeksi toimittaessa useammin sanovani, että vastaan ulkoisesta laskennasta ja verotuksesta meidän konsernissa sen sijaan, että käyttäisin itsestäni sanaa johtaja. Ja esim. naapurustossa varmaan ajattelevatkin mun olevan kirjanpitäjä, kun olen tainnut sanoa vaan, että teen taloushallinnon töitä.

Mutta tää henkilö kyllä tietää, että mikä mun työtitteli on, eli sellaisesta sekaannuksesta ei ole kyse hänen kohdallaan. On toki mahdollista, että ei ole ymmärtänyt. :david:

Tuossahan toi esittelijä nolaa itsensä, kun muut sitten miettivät, että eikö tuo urpo edes tiedä mitä kollegat tekevät.

Juuri näin.

Jos omaa toimenkuvaa pitää jossain tilanteessa kuvailla, niin olen kertonut olevani renki & rakastaja.

Mitä taas en kerro ikinä:kenellekkään mitä teen

koska: mitä ''ttua se niille kuuluu? ei tarvi mennä keskustelussa heti hlökohtaisuuksiin

Kyllä. Mutta onko se siis mallia "kiitos ohjeistasi. Olen näissä asioissa ollut ennenkin mukana, joten sopiiko, että kysyn, jos tarvitsen lisätietoa jostain?" vai miten se sanotaan?
Esim vaikka noin, paha sanoa kun ei tunne vastapuolen persoonaa yhtään. Itse en ainakaan tuollaisesta loukkaantuisi.

Back
Ylös Bottom