- Liittynyt
- 12.3.2006
- Viestejä
- 19 276
Lähinnä ite mietin vaan sitä, että kun isommassa plekussa on enemmän massaa, niin menee helpommin läpi tuollaisesta paksummasta kielestä ja voi olla vähän mukavampi tatsi, kun ei niin tarvii "pakottaa" sitä plektran iskua kitaraplekulla sen kielen läpi.. Soittaa tuollaisella jazz kolmosella joo suunnilleen bassollakin, mutta tarvii ny ainakin testata, miltä ne varsinaiset tuntuu.No joooo kyl sillä isommalla bassoplektralla voimakkaampi ääni lähtee, mutta toisaalta myös korostuu se "raapimisääni" vähän.
Ite jos plektralla soitan nopeempia kappaleita, käytän kyllä jazzi kolomosta, sitä pientä. Sama soittotuntuma kuin kitarallakin, mihin tottunut.
Alussa ajattelin pitkään, että piruako mitään sormitekniikkaa alkaa opettelemaan. Mutta on se vaan aivan eri asia. Kyllä se kannattaa opetella.
Paljon riippuu kappaleesta ja tyylistä mikä sopii paremmin tietysti. Ei mitään oikeeta ja väärää.
Meshuggahin Bleed hitaalla temmolla aika hyvä opetteluun, vaikkahan vaan pelkkää "nollaa" soittais aivokuolleena.
Ja joo, ehdottomasti sorminsoittobiisit sormilla. Samahan se on kitaralla, että jos haluaa sormin soitettua soundia, niin pitää soittaa sormin. Plekun iskusta tuleva attack aina eri kuuloinen ja toki kumpikin tyyli saa myös omat juttunsa luontevammaksi soittaa.
Mut ei kyllä kaduta tuo ostos, hyvä peli soittaa. Pääsis tuosta yhdestä extra telestä vaan ny seuraavaks eroon..
muoks. Metallican for whom the bell tollsia tapailin viimeksi. Metallicoillahan minä kakarana kitaransoitoinkin ekaks opettelin :D eka biisi oli enter sandmanin intro himasta löytyneellä mandoliinilla, ennen ku sain kinutuksi ekan kitaran.