Off-topic 24h

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Anteeksi aiheeseen kuulumaton kysymys, mutta jos jalkoihin tarvitsee sekä lisää voimaa että myös kestävyyttä sen voiman tuottamiseen, niin pitäisikö tehdä lyhyitä ja raskaita vaiko pidempiä ja kevyempiä sarjoja. Vai vaihdellen molempia 🤔 Huomioiden että naispuolinen kysyjä on jo ylittänyt rajapyykin 50.

Inhottava kynsivallin tulehdus sormessa. Taidan tökätä neulalla mätäpaisetta.
 
20240815_093029.webp
😮🤩


Screenshot_20240815-093104_Samsung Internet.webp
Konsertti 🙋‍♀️
Vinkuna 😮😡

Mielestäni tässä otsikoinnissa annettiin vääränlaista toivoa.
 
Anteeksi aiheeseen kuulumaton kysymys, mutta jos jalkoihin tarvitsee sekä lisää voimaa että myös kestävyyttä sen voiman tuottamiseen, niin pitäisikö tehdä lyhyitä ja raskaita vaiko pidempiä ja kevyempiä sarjoja. Vai vaihdellen molempia 🤔 Huomioiden että naispuolinen kysyjä on jo ylittänyt rajapyykin 50.
Varmaan jotain ihan perusvoimatreeniä kun tekee, niin tullee tuohon tarpeeseen sitä kestävyyttä sekä voimaa. Jotain 60-80% maksimista sarjapainot, kannattaa jotenkin yrittää arvioida se oma ykkösmaksimi, järkevä toistoalue varmaan tyyliin 8-12. Työsarjoja 3-4 (parit nousut lämmittelyiksi). Semmoiset painot, että nuo sarjat menee suht kevyesti ennen kuin rupeaa nostamaan kuormaa. Sen verran palautusta, että sykkeet on kunnolla laskenu ja ei hapota koivissa.

Tällai hatusta nopsaan.

muoks. tyyliin 5min lämpö jollain kuntofillarilla tai matolla varmaan hyvä ennen jalkareeniä. Reiden koukistus- ja ojennuskoneissa voi kanssa pumppailla vähän verta paikkoihin, ennen kuin menee mihinkään prässeihin tai kyykkäämään.
 
Eilen oli auto korjaamolla kun ei mennyt katsastuksesta läpi iskarin heikon vasteen takia. Arvioitiin että 500€ uudet iskarit ja takapään jarruremontti samalla kun siellä hääritään... Kuin voi olla että mulla on just tälläinen tuuri että kun auto oli tunnin ollut sisällä, korjaamolta soitetaan ja pyydetään istumaan alas. Tarkistetaan että istunhan nyt alhaalla. Volvossani onkin joku mystinen Nivomat iskari ja uusi kustantaa 800€ kpl ja kuukauden toimitusaika. Ei muuta mutta ehtii leima mennä umpeen ja auton remppahinta muuttui juuri 500->1900€.
Eikös tuon nivomaticin voi korvata tavallisilla iskareilla/jousilla? Ainakin vanhempiin volvoihin on myynnissä muutos-sarjoja moiseen.
 
Tulin oikein toimistolle toimistolle kun tarvii lipastaa toimistotarviketta ja tulostaa. 8:00-9:00 oli joku höpöttämässä mun pisteellä kehitysasioita kunnes sain sanottua että pitää tehä töitä. Paitsi tuli kaffetauko niin lähdin hakemaan teetä. Siellä meni 50min kun ei päässy irtautuun höpötyksestä. Kello on 10 enkä oo saanu koneesta avattua etes mitään ohjelmistoa. Meen lounaan jäälkeen himatoimistolle koska on töitäki. Ja pysyn loppuvuoden siellä.
 
Anteeksi aiheeseen kuulumaton kysymys, mutta jos jalkoihin tarvitsee sekä lisää voimaa että myös kestävyyttä sen voiman tuottamiseen, niin pitäisikö tehdä lyhyitä ja raskaita vaiko pidempiä ja kevyempiä sarjoja. Vai vaihdellen molempia 🤔 Huomioiden että naispuolinen kysyjä on jo ylittänyt rajapyykin 50.
En keksi kauhean montaa tilannetta jossa molempien tekeminen olisi huono vaihto_ehto, mutta optimaalinen se tuskin on mihinkään. Joten emt.
 
Minulla on jotenkin superhelposti kipeytyvät etureidet. Tämän vuoksi on hankala taiteilla viikkoon kaksi kuntosaliharjoittelua ja kolme tatamikertaa. Aina on jalat häiritsevän tönkköinä. Kyllä huomaa, miten postmenopausaalisuus vaikuttaa. Mieli kyllä tekisi, mutta keho haraa vastaan. Pään toiminnasta puhumattakaan.
 
En keksi kauhean montaa tilannetta jossa molempien tekeminen olisi huono vaihto_ehto, mutta optimaalinen se tuskin on mihinkään. Joten emt.
No, mitä isompiin painoihin mennään, niin sitä enemmän kasvaa aina riski, että jotain hajoo. En tuollaisen Sylverön tyyppisen tapauksen kohdalla ite näe hirveetä tarvetta mennä alle kasin tai ihan max kutosen.

Aika pitkälle sitä voimaa tulee kuitenkin ihan sillä, kun tekee vaan noita sarjoja ja koittaa pyrkiä pieneen progressioon sarjapainoissa.

Minulla on jotenkin superhelposti kipeytyvät etureidet. Tämän vuoksi on hankala taiteilla viikkoon kaksi kuntosaliharjoittelua ja kolme tatamikertaa. Aina on jalat häiritsevän tönkköinä. Kyllä huomaa, miten postmenopausaalisuus vaikuttaa. Mieli kyllä tekisi, mutta keho haraa vastaan. Pään toiminnasta puhumattakaan.
Minusta kerta viikkoon riittää punttia ihan hyvin - ainakin noille jaloille. Kannattanee koittaa sijoittaa niin, että jäis mahdollisimman paljon väliä paineihin.

Ja ylipäänsä painien kanssahan puntti pitäs pitää aika kevyenä ja sellaisena, ettei oo paikat tukossa, kun pitäs pystyä painimaan.

Melkein tuo fillarointi vois olla toimivampaakin jaloille, jos pitää pystyä tatamilla touhuamaan useampi kerta viikkoon, kuin käydä vetään itteensä salilla tukkoon / tönköksi.
 
Viimeksi muokattu:
No, mitä isompiin painoihin mennään, niin sitä enemmän kasvaa aina riski, että jotain hajoo. En tuollaisen Sylverön tyyppisen tapauksen kohdalla ite näe hirveetä tarvetta mennä alle kasin tai ihan max kutosen.
No en minäkään nyt odottanut sylvin alkavan sinänsä ykköstä kehittämään jollain 2-3 sarjoilla vaan juurikin enemmän kysymyksenä 6 vai 15-20 toistoa jolloin näkisin että tuskin haittaa tehdä vaikka sekä ja että.
 
kun tekee vaan noita sarjoja ja koittaa pyrkiä pieneen progressioon sarjapainoissa.

Tässä on nimittäin tuntunut jo usean kuukauden ajan, etteivät nuo sarjapainot nouse mihinkään 😕 Etenkin jos illalla on ollut tatamilla ja sitten seuraavana aamupäivänä kuntosalille, niin ei taida oikeastaan juuri hyödyttää, kun jalat ovat jo valmiiksi niin käytetyn oloiset.
 
Eikös tuon nivomaticin voi korvata tavallisilla iskareilla/jousilla? Ainakin vanhempiin volvoihin on myynnissä muutos-sarjoja moiseen.
Joo tä on tällä hetkellä todennäköisin vaihtoehto, paja arvioi että töineen 600€ on ihan maksimi hinta vaihtaa. Sen verran selvisi myös että ilmeisesti 800€ on hinta molemmille nivomateille, ei kpl. Siinä työn osuus olisi huomattavasti pienempi kuin muuntosarjan laitossa.

Kova pohdinta käynnissä mihin kallistuu
 
Ei se varmaankaan syntiä ole näin kirkollisesta mielestä, mutta mikään mikä voi vaarantaa huomion keskittymistä liikenteeeen ei ole suositeltavaa. Vaikka sitä tekisivät myös henkilöt x, y ja z. Toki ihmiset on varmasti myös erilaisia sen suhteen, miten nopeasti huomion saa siirrettyä toisaalle tai miten yleensäkään pystyy hahmottamaan montaa asiaa ympäristössään.

Itselläni on paha taipumus tuntea erityisen suurta kiinnostusta aloittaa käsipeli miellyttävän kuskin vieressä istuessa, mutta siinä voisi päätyä penkkaan. No, joskus olen liikennevaloissa hieman hiplannut, kun onhan se kohde siinä niin tyrkyllä eikä kaikkea kiusausta pysty vastustamaan.

Niin ei kait se videokameraan vilkaisu paljoa eroa nopeusmittariin vilkaisusta, eli en näe vaaraa. Ja höpöttäminen lienee normaalia liikenteessä. Sen sijaan ihmettelen kyllä näitä nykyautomobiilien kosketusnäyttöjä, niihin kumartuneena etitään jostain valikon uumenista mistä saadaan perusjuttuja päälle/säädettyä mitä ajaessa tarvii, niin sehän vie huomion pois ja on oikeasti vaarallista. Tietty kait sitä videota tehdessäkin voi alkaa sekoilemaan säätämään mikkiä tai kameraa tms. Ja myöskään Sylvin ei pidä kyllä alkaa koskettelemaan kuskin mikkiä, on ehtottomasti vaaran paikka!
 
Tosta puhelimesta ja ajamisesta. Rallissahan siinä vieressä istuu tyyppi ja länkyttää jatkuvasti, hetkeäkään ei ole turpa rullalla ja jos kuski ei kuuntele ni ollaan ojassa. Ja F1 kisoissa mennään kolmattasataa samalla ku joku insinööri selittää ajokissa olevia vikoja ja jotain pitäs säätää että päästään lujempaa!

Se vika taitaa olla huolimattomissa kuskeissa enemmän.
 
Tässä on nimittäin tuntunut jo usean kuukauden ajan, etteivät nuo sarjapainot nouse mihinkään 😕 Etenkin jos illalla on ollut tatamilla ja sitten seuraavana aamupäivänä kuntosalille, niin ei taida oikeastaan juuri hyödyttää, kun jalat ovat jo valmiiksi niin käytetyn oloiset.
En oo varma oliko sulla judoa vai mitä mitä reenasit, mutta joo, omina BJJ / lukkopainiaikoina noi ite painireenit oli jo sen verran kuormittavia, että alaselkä oli aina sen verran tukossa noiden jälkeen, ettei kannattanu hirveesti mitään raskaita kyykkyjä tai maveja repiä päälle, jos meinas yhtään palautua seuraaviin reeneihin.

Että tosiaan noiden painien kanssa voi oikeasti olla parempi vaikka käydä kevyehkösti pyöräilemässä lisäksi tai sit pitää vaan kevyenä se puntti ja sillai, että kerkeää palautumaan. Sit jos paineissa tulee taukoa tai on kevyempää, niin ottaa sit kovempaa punttia.

No en minäkään nyt odottanut sylvin alkavan sinänsä ykköstä kehittämään jollain 2-3 sarjoilla vaan juurikin enemmän kysymyksenä 6 vai 15-20 toistoa jolloin näkisin että tuskin haittaa tehdä vaikka sekä ja että.
No, en tiedä onko varsinaisesti hyötyä vitkutella mitään 20 toiston höntsäsarjojakaan tuon 8-12 toistoalueen tilalla.

Mutta kyllä, joku pieni jaksotus ja toistoalueiden vaihtelu on kyllä tiedetysti ihan hyvästä. Vaatii vaan sitten pykälän enemmän ajatusta kuin tuommonen suht yksinkertainen sapluuna varsinkin, jos tuo puntti ei kuitenkaan oo se ykkösjuttu.
 
Back
Ylös Bottom