Off-topic 24h

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Instagramissa tuli vastaan ranskanbulldog nimeltä Tuukka, joka asuu Bostonissa. Tiedustelin mahdollista yhteyttä Suomeen. Tuukka on nimetty Tuukka Raskin mukaan.

Kuinkahan jenkit lausuvat nimen?

Ammattikirjallisuus ja -materiaali ylipäätään on monessa tapauksessa sähköisenä ja jos painettuja teoksia on, niin niiden saaminen käsiinsä saattaa mennä kuukausien päähän kun tarve on mielellään eilen.
Joo, nää on asia erikseen, aattelin lähinnä kevyttä kertomakirjallisuutta edellä. En minäkään näitä ammattidokkareita muuten kuin sähköisenä lukis, että näihin saa tehtyä kaikenlaisia hakuja tehokkaasti ja tarvittaessa kopsattua olennaista kamaa toisaalle.

En myöskään aatellu, että äänikirjatkin laskettiin mukaan, mutta kai niillekin on kuulijakuntansa.. mitä oon koittanu, niin a) etenee ihan liian hitaasti ja b) joku puuduttavan monotoninen lukijan ääni, niin nou tänks. Musat siis kuunnellen ja kirjat lukien.

1712229544477.png

tarakkaharakoita, joita ei ehkä kyytiinsä kaipaisi.

Minä en ylipäänsä halua ketään kyytiin, aivan liikaa vastuuta allekirjoittanneelle

riskejä voin ottaa henkilökohtaisesti, mutta vastuuta kartan viimeiseen saakka

ajelen muutenkin yksin sinne minne juuri Minä haluan, en ole ajanut parvessa yli 15vuoteen

Yours

a) etenee ihan liian hitaasti

Minulla taas tämä ongelma analogisen kirjan kanssa

äänikirjanhan kuuntelee viikossa/kahdessa, mutta analogista saa loppuun äärinmäisen harvoin edes kuukaudessa

etellinen kuukauden lainassa ollut jonka juuri palautin: olin päässyt sivulle 35, en katsonut mistä numerosta numerointi alkoi

pitäisi taas alottaa harrastus kaljaa ja kirjaa, eli kapakkaan lukemaan: se on ainoa paikka missä pystyn keskittymään siihen, kaikkialla muualla on liikaa muita ärsykkeitä

tuossa se suuri miinus, että reppu selässä on niin pannahisen tympeä polkupyöräillä! ja missäs muualla sitä kirjaa kuljettaisin?

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
Tai hyvään brittipupiin syömään, missä sellainen on, kuus guinnessia, kahdeksan viskiä ja siinä seassa se irkkukahvikin jälkkärinä.

Sit perinteinen "ei tuossa kunnossa" tanssiravintolan ovelta ja helvetin kyytiä himaan pötköttään.

mitä oon koittanu, niin a) etenee ihan liian hitaasti ja b) joku puuduttavan monotoninen lukijan ääni, niin nou tänks.
Lukijalla on tosi iso merkitys. Joskus pitää jättää kesken, kun lukija on huono. Ja useimmiten kirjailijan ei kannata lukea omaa kirjaansa, mieluiten ammattilukija. Mutta pitää sanoa, että tykkäsin tosi paljon Stephen Kingin lukemana hänen kirjastaan kirjoittamisesta; On Writing: A Memoir Of The Craft. Nyt kun taas tekee mieli kirjoittaa itse, niin voisin kuunnella uudelleenkin, oli kiva yhdistelmä hänen elämänkertaa ja sitten tosiaan siitä kirjoittamisesta prosessina itsessään.

Äänikirjoissa on se hyvä puoli, että niitä voi nopeuttaa. Joskus kuuntelen huokailevaa lukijatyyppiä 1.5-2 kertaisella nopeudella. Joskus taas olen joutunut hidastamaan, kun lukija on ollut tosi epäselvä (varmaan kirjailija itse), enkä ole meinannut saada selvää.
Hyvä lukija tekee paljon. Joskus oikein odottaa, että pääsee ajamaan matkaa kun on hyvä äänikirja kesken. :)

Sellainen että rankan viikon jälkeen saa istahtaa sohvalle Irish coffee kädessä ja hengähtää

kuten Herra seuraavana totesi riippuu hyvin mille sohvalle istahtaa, kotisohva se ei ole, eikä #paikkakunnalla muutenkaan ole oikein viihtyisiä sohvakapakoita kuin #pupi

Minulla siis ei ole paikkaa mihin istua ja tuntea noin

Suositut

Back
Ylös Bottom