Off-topic 24h

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Mites on? Löytyykö offarilaisten elämästä tärkeitä isähahmoja - siis muita kuin oma biologinen isä?

Itselläni sellainen on ollut tietysti ukki 💛
Äidin isää en ehtinyt tavata ja isän isä jäi aika kaukaiseksi, mutta pari enoa oli vahvasti läsnä ja varsinkin toinen oli kyllä hyvä miehen ja isän malli.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hmmmm, isovanhemmat pakenivat Karjalasta, 10 lasta kasvattivat ihan kunnon kansalaisiksi maatilaa pyöritellen. Pappa sotikin siinä jossain välissä.

Toki nykymaailmassa kiire on kova ja arki rasittaa 😀

Tämä ei siis Poppikselle mitään pottuilua, vaan havainto elämästä.

Hyvää isänpäivää meille isille.
Itse koitan varoa asettamasta eri sukupolvia toisia parempaan asemaan, sillä ajat ovat olleet erilaiset.

Ylläoleva teksti voisi olla omasta kynästäni. Siihen voisin lisätä, että noiden kunnon kansalaisten ja veronmaksajien kantamat traumat ja niiden siirtäminen jälkipolville päättyy onneksi kun tämä sukupolvi taitaa hiffata terapian tarpeen joka on syntynyt aikoja sitten.

Siksi minusta on aidosti vaarallista mitätöidä nykyihmisten riittämättömyyden ja kiireen tunnetta. Ne syntyvät osana yhteiskuntaa, jonka osana yksilöt elävät. Kyllä muuten varmasti tuntuu kurjalta, jos ei ole edes sotaa kokenut ja sydäntä kalvaa paha olo.

Jokainen sukupolvi tekee parhaansa ja tässä ajassa se tarkoittaa lanttumaakareita. Noin niinkun esimerkiksi.
 
Varmaan paljon muuttujia tässä ja aikansa kun veivaa niin saa näyttämään vaikka millaiselta kun laitetaan erilaisia muuttujia.
Jostain syystä itsellä jäänyt käsitys että nimenomaan ne matalatuloiset sikiää enemmän kun taas parempituloiset keskittyy uraan ja tekee ehkä sen yhden pakollisen lapsen, vai onko tämä enemmän muun maailman ilmiö?
Jos lasketaan pelkkää palkkatuloa niin olisin taipuvainen uskomaan äidin jäävän kotiin jos paljon lapsia, mikä vähän vääristää tilastoa koska enempikin seurausta eikä syy.
Taitaa olla syntyvyys laskussa niin hyvätuloisilla kuin myös pienituloisilla. Ensimmäinen lapsikin tehdään nykyään myös huomattavasti vanhemmalla iällä.

Mutta ennenkaikkea olisi hyvä, ettei lapsia vain hankittaisi vaan myös että niitä haluttaisiin.
 
Screenshot_20231112_113408_QuickPic.jpg

Tilanne on pa...lihava.
 
Hmmmm, isovanhemmat pakenivat Karjalasta, 10 lasta kasvattivat ihan kunnon kansalaisiksi maatilaa pyöritellen. Pappa sotikin siinä jossain välissä.

Toki nykymaailmassa kiire on kova ja arki rasittaa 😀

Tämä ei siis Poppikselle mitään pottuilua, vaan havainto elämästä.

Hyvää isänpäivää meille isille.
Veikkaan että isovanhemmilla oli aivan yhtä kiire jos ei enemmänkin kuin meillä nyt.
Nykyajan kiire on vaan erilaista kuin silloin
 
Itse koitan varoa asettamasta eri sukupolvia toisia parempaan asemaan, sillä ajat ovat olleet erilaiset.

Siksi minusta on aidosti vaarallista mitätöidä nykyihmisten riittämättömyyden ja kiireen tunnetta.
Todellakaan ei ollut tarkoitus vähätellä tai mitätöidä kenenkään tuntemuksia.

Välillä vain tulee mieleen, että nykyajan kiire on monesti aika itse tuotettua. Onko elämä ”parempaa” jos on koko ajan kiire jonnekin?

Suorituskeskeisyys vaikuttaa varmasti nyky-yhteiskunnan henkiseen ja fyysiseen hyvinvointiin. Eikä pelkästään positiivisesti.
 
Todellakaan ei ollut tarkoitus vähätellä tai mitätöidä kenenkään tuntemuksia.

Välillä vain tulee mieleen, että nykyajan kiire on monesti aika itse tuotettua. Onko elämä ”parempaa” jos on koko ajan kiire jonnekin?

Suorituskeskeisyys vaikuttaa varmasti nyky-yhteiskunnan henkiseen ja fyysiseen hyvinvointiin. Eikä pelkästään positiivisesti.
Se on jonkinlainen jäänne protestanttisesta "kärsimyksestä kirkkain kruunu" ajatusmallista, missä pitää olla kokoajan tuottava ja levätä voi sitten haudassa.
Toinen on nyky some ja jos et tee mitään niin olet tylsä, ellei muuta niin sinne päivitellään "hirvee kiire, miten ehdin kun sitä ja tätä" postauksia vain näyttääkseen sosiaalisesti aktiiviselta.
Minäkin tein joskus sitä, nyttemmin ei kiinnosta vittuakaan mitä muut musta ajattelee ja ikinä ei oo kiire mihinkään.
Jos on useampi harrastava muksu ja oikeasti tekee omassa firmassa pitkää päivää niin varmasti on kalenterissa ohjelmaa, silti se kiire on kuitenkin itse aiheutettua usein.
 
Kyllä se kiire on parempi. Nyt kun oon neljä päivää vaan ollut ja sairastanut niin ihan kauhean huono omatunto kun oon vaan laiskotellut enkä oo tehnyt mitään.
 
Kyllä se kiire on parempi. Nyt kun oon neljä päivää vaan ollut ja sairastanut niin ihan kauhean huono omatunto kun oon vaan laiskotellut enkä oo tehnyt mitään.

Kauheaa. Ethän sinä ole laiskotellut vaan sairastanut. Se on eri asia, koska sairastumista ei voi valita ja sairastaminen on yleensä epämiellyttävää.

Onneksi laiskottelun voi valita silloin kun haluaa 💙

Oleminen on yhtä tärkeää/tärkeämpää kuin tekeminen!
 
Ovatko offarilaiset antaneet suostumuksen biopankkiin?

Biopankkisuostumuksen annettuasi biopankkiverinäytteet voidaan ottaa seuraavan hoitoosi liittyvän näytteenoton yhteydessä. Biopankkiverinäytteiden antamiseen ei tarvitse varata erillistä näytteenottoaikaa.
 
Ovatko offarilaiset antaneet suostumuksen biopankkiin?

Biopankkisuostumuksen annettuasi biopankkiverinäytteet voidaan ottaa seuraavan hoitoosi liittyvän näytteenoton yhteydessä. Biopankkiverinäytteiden antamiseen ei tarvitse varata erillistä näytteenottoaikaa.
En, kun ei ole pyydetty.

E: en ole näytteitäkään antanut sitten noin 10 vuotta sitten annetun siemennesteen
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom