Off-topic 24h

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Tämä, kun taannoin innostuin trap barilla tekemään touch n go vähän enempi ja käännös lähellä vaakatasoa, niin käy vissiin polviin kaikkein eniten. Lämppäripainolla erehdyin tekemään taas, niin heti vihlas. Dead lift, ei jojoilua, niin ei juurikaan kipuile.
Mun pitäis kokeilla trap barilla
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kesäkumeissa vastapaistetut, uusinta & omaan autoon parhaiten sopivaa mallia olevat misukat on aika pomminvarma valinta. Mulla on ollut useammat primacyt, viimeisin ostos tänäkesänä primacy 4+ (auto iso ja painava 4x4 farkku).

Talvikumeja ollut myös misukalta nastoilla ja ilman. Yhdet testeissä keskinkertaisesti pärjänneet misukan kitkat ostin aikanaan sen vuoksi, että ne olivat testien perusteella jäykkärunkoisimmat ja kestivät parhaiten vauhtia. Verrattuna aikalaisiin nokian kitkoihin hävisivät pidossa selvästi, mutta nokialaiset olivat niin letkut, että niiden vuoksi autossa mahdollisesti olevat ajo-ominaisuudet hävisivät. Heikompi pito piti muistaa, mutta loppujen lopuksi oikeasti liukkaita kelejä on vähän.

Continentaleja ollut myös useammat sekä kesällä että talvella ja lähtökohtaisesti ne ovat aina hyviä. Etenkin talvikumeissa olivat vuosia varma valinta, jos/kun ei halunnut koskea nokialaisiin pitkällä tikullakaan.

Rengastestejä moni muukin varmasti lukee omanväriset lasit päässä, eli pelkän yleisarvosanan/lopputulosten sijaan kannattaa katsella yksittäisten kokeiden tuloksia. Eri lehdet painottavat eri asioita ja eri kertoimilla, joten omaan käyttöön paras ei välttämättä voita testiä, koska testeissä painotetaan usein sellaisia asioita, että saadaan ”oikea” voittaja.
Mullakin pari tonnia painava 4x4 niin oishan se kiva olla hyvät ajo-ominaisuudet ja yksi tärkeä itselle äänenvoimakkuus eli mitä hiljaisempi niin sen parempi.
Viime talvena ostin GoodYearin nastarenkaat eikä ole mitään huonoa sanottavaa, en muista edes onko Continentaleja edes mulla ollut ja muutenkin noihin peruskinnereihin tullut ostettua sieltä edullisesta päästä renkaat mutta nyt ominaisuudet edellä.
 
Meinas jo vihlasta polvesta, mutta meni ohi. Jänteet aika hyvät. Onko se nyt vaan sopeuduttava siihen että parasta ennen päiväys menny ja käyttöikä melko lailla ummessa, että jumppaillaan minkä pystyy.😐 Kotisaleilu: jatkuu.

Ei. Venyttele etureidet niin kipu loppuu. Ja ass to grass
+ venyttele myös pohkeet kunnolla. Jumissa oleva pohje johtaa virheasentoihin. Huomaa viimeistään sitten, kun polvi alkaa oireilla. Todennäköisemmin tulee vastaan juoksussa ja pyöräilyssä, mutta pohje voi olla polvivaivojen syy myös salijumppailussa.
 
Kesärenkaissa taitaa olla se ja sama et mitkä renkaat ostaa, kunhan sen aivan halvimman kiinalaisen karsii jatkosta. Talvirenkaissa sit joutuu viel harkintaa/vertailua tekemään.
Monessa muussakin hommassa on hyvä nyrkkisääntö jättää kallein ja halvin pois.
 
20231014_164806.jpg

Sillai niinku hienosti.
 
Monessa muussakin hommassa on hyvä nyrkkisääntö jättää kallein ja halvin pois.
Totta tämäkin. Mutta ei noissa nyky kesärenkaissa oikeasti suomen teillä ja nopeusrajotuksilla ole muulla kuin kulutuspinnalla tekoa, joku saattaa olla desibelin tai kaks toista hiljasempi, mutta muuten ei ajossa merkitystä. Vielä kun kiinalaiset halppikset oppisivat tekemään muutakin kuin runkovikaisia renkaita, niin ei niitä premium merkkejä asennettaisi kuin uusiin autoihin.
 
Tägätään tykänneet @Saatana @Heatseeker @punaniska , toki muutkin saa vastata.

Ostaisko 2 kpl valkoisia led-etuäärivaloja turhine heijastimineen hintaan 8 euroa kpl ja peittäis niillä nuo aukot, vai 5 m lämpimän valkoista katkaistavaa 12 V ledinauhaa, mukana myös muuntaja, kahella kympillä, ja liimais siitä puolen metrin pätkät tuosta aukosta ylöspäin?
Tökkää vaan ledi kiinni. 12v.
Hinta 0,40€.
1697294605550.jpeg
 
Totta tämäkin. Mutta ei noissa nyky kesärenkaissa oikeasti suomen teillä ja nopeusrajotuksilla ole muulla kuin kulutuspinnalla tekoa, joku saattaa olla desibelin tai kaks toista hiljasempi, mutta muuten ei ajossa merkitystä. Vielä kun kiinalaiset halppikset oppisivat tekemään muutakin kuin runkovikaisia renkaita, niin ei niitä premium merkkejä asennettaisi kuin uusiin autoihin.
Joskus 90-luvun alussa ostin halvimmat mahdolliset talvirenkaat autoon, oli Virossa ja pinnoitetut renkaat.
Oli kyllä ihme renkaat kun ei kulunut niin sitten mihinkään ja samassa autossa kesärenkaat piti paremmin

Peruskinneri jos ois itellä ja kuten yleensä aina ollut niin ostaisin niitä edullisia renkaita edelleen, ei kuitenkaan viitsi pilata auton ajo-ominaisuuksia paskoilla renkailla nykyään.
Lisäksi kun olen allerginen ylimääräisille äänille niin uskon hinnan olevan suorassa suhteessa rengasmeluunkin.
 
Joskus 90-luvun alussa ostin halvimmat mahdolliset talvirenkaat autoon, oli Virossa ja pinnoitetut renkaat.
Oli kyllä ihme renkaat kun ei kulunut niin sitten mihinkään ja samassa autossa kesärenkaat piti paremmin:cautious:
Talvirattaissa on se huono puoli, että ovat kuitenkin lopulta pienen menekin tuotteita, että ei niihin kiinalaisetkaan viiti liikoja panostaa. Varsinkin nastarenkaat on muutaman sadantuhannen autoilija valinta vuositasolla ja eipä noita taideta paljolti muualla myydä kuin Suomi, Ruotsi, Norja? ja Venäjä akselilla, ehkä muutama hassu kpl tyyliin Kanadaan.
 
Joskus 90-luvun alussa ostin halvimmat mahdolliset talvirenkaat autoon, oli Virossa ja pinnoitetut renkaat.
Oli kyllä ihme renkaat kun ei kulunut niin sitten mihinkään ja samassa autossa kesärenkaat piti paremmin

Peruskinneri jos ois itellä ja kuten yleensä aina ollut niin ostaisin niitä edullisia renkaita edelleen, ei kuitenkaan viitsi pilata auton ajo-ominaisuuksia paskoilla renkailla nykyään.
Lisäksi kun olen allerginen ylimääräisille äänille niin uskon hinnan olevan suorassa suhteessa rengasmeluunkin.
Tuossa taannoin hallintaani päätyneessä, nyt taas liikennekäytöstä poistoon päässeessä autossa oli aikanaan talvirenkaina "perinteiset jenkkirenkaat", eli Kellyt.

No, ei ollu elokuvarenkaat, eli eivät vinkuneet lumella eivätkä soralla, eivät myöskään asfaltilla.

Pintaa oli viis milliä, pitoa jotenki. Ajelin useamman talven, sen jälkeen pintaa oli viis milliä ja pitoa jotenki...
 
Tuossa taannoin hallintaani päätyneessä, nyt taas liikennekäytöstä poistoon päässeessä autossa oli aikanaan talvirenkaina "perinteiset jenkkirenkaat", eli Kellyt.

No, ei ollu elokuvarenkaat, eli eivät vinkuneet lumella eivätkä soralla, eivät myöskään asfaltilla.

Pintaa oli viis milliä, pitoa jotenki. Ajelin useamman talven, sen jälkeen pintaa oli viis milliä ja pitoa jotenki...
Taisi vanhat BF Goodrich A/T-renkaat olla sellaisia että niillähän pääsi lähes 100tkm ennen kuin kulutuspinta oli loppu.
 
Taisi vanhat BF Goodrich A/T-renkaat olla sellaisia että niillähän pääsi lähes 100tkm ennen kuin kulutuspinta oli loppu.
Hitto kun en muista mikä raskaankaluston pinta oli mutta alussa piti ihan hiton hyvin talvella mutta loppu ei kulunut sitten niin millään, nuukana ei tietenkään voinut laittaa pinnaukseen ennenkuin finaalissa.
Kerran laittoivat Vianorilla telivedottomaan trippeliin oikein pitokuvio renkaat, sillä kun vedettiin jatkuvasti täysillä painoilla kärryä ja paljon kilsoja niin 2kk ja sileänä.
 
Hitto kun en muista mikä raskaankaluston pinta oli mutta alussa piti ihan hiton hyvin talvella mutta loppu ei kulunut sitten niin millään, nuukana ei tietenkään voinut laittaa pinnaukseen ennenkuin finaalissa.
Kerran laittoivat Vianorilla telivedottomaan trippeliin oikein pitokuvio renkaat, sillä kun vedettiin jatkuvasti ylipainoilla kärryä ja paljon kilsoja niin 2kk ja sileänä.
Korjattu.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom