Off-topic 24h

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Itse mennyt sinne aina istumaan iltaa ja puhumaan paskaa työ"kavereiden" kanssa.

Minä taas istumaan yksin ja kuuntelemaan mitä naapurinpöydissä keskustellaan

siitä matka jatkuu usein joko a)rytmikorjaamolle tai b)kellariin heavymetalGAYkalle
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Useana yönä nyt nähnyt unta kisuista, pitäisköhän hommata.

Minä näin äsken kissimirrin suolet pihalla, oli iso katoin kauempaa että onko koira

ehkä omistajakin oppii, että kissa ei kuulu Isänmaamme luontoon, tapaa huvikseen pikkulintuja ja voi jäädä auton alle
 
#paikkakunnan uusin nähtävyys

olen nähnyt päältä, testiin en ole vielä ottanut
perjantaiehtoon ollessa kauneimmillaan siinä vieressä kun keskioluen nautin niin jatkuvasti näytti asiakkaita piisaavan


 
Minä näin äsken kissimirrin suolet pihalla, oli iso katoin kauempaa että onko koira

ehkä omistajakin oppii, että kissa ei kuulu Isänmaamme luontoon, tapaa huvikseen pikkulintuja ja voi jäädä auton alle
curiositykilledthecat-5105596.jpg
 
#paikkakunnan uusin nähtävyys

olen nähnyt päältä, testiin en ole vielä ottanut
perjantaiehtoon ollessa kauneimmillaan siinä vieressä kun keskioluen nautin niin jatkuvasti näytti asiakkaita piisaavan


"Joka kuukaudelle on oma nimikkopitsansa. Nyt siinä on muun muassa tilliä, maustekurkkua, perunaa ja muikkuja"

Ei herranjumala.
 
#mainos







Kulmabaari kuin olohuone


Seinäjoen jalkapallostadionilla on alkamassa ottelu SJK–VPS. Kivenheiton päässä tapahtuma-areenalta sijaitsevan Huhta Pubin sisätilat ja terassi pullistelevat väkeä hyvissä ajoin ennen pelin käynnistymistä. Paikan baarimestari Tuomo Kuusisto kertoo, että läheisellä stadionilla olevat tapahtumat heijastuvat myös Huhtalan ”olohuoneeseen”, mikä tuo uusia asiakkaita tupaan.

Huhta-Pub-Tuomo-Kuusisto-1024x683.jpg
Baarimestari Tuomo Kuusisto kertoo, että Huhta Pubin pianoa on käynyt soittamassa myös moni julkisuudesta tuttu artisti.
Huhta Pubilla on takanaan pitkä historia. Tulevana vuonna baari on ollut osa seinäjokista katukuvaa jo 30 vuoden ajan. Kansainvälisiltä vierailta on tullut myös kehuja paikan aidosta ilmeestä.


– Britit ja irkut ovat tykänneet olla täällä. Tätä pubia ei ole yritetty väkisin rakentaa, vaan sisustus kerääntynyt vuosikymmenten aikana pääasiassa asiakkaiden toimesta. Se on täynnä historiaa ja tarinoita, Kuusisto luonnehtii työympäristönsä interiööriä.


Paikan nykyinen omistaja on Joona Jussila, jonka isä Jouni otti pubin haltuunsa jo sen elinkaaren ensimmäisinä vuosina, sukupolven vaihdoksesta tuli syksyllä kuluneeksi seitsemän vuotta.


– Alkuperäisen perustajan aikaan tässä oli vielä grilli, joka kuitenkin jäi pian pois. Nyt ruokaa saa tuosta naapurista, baarimestari viittaa kulmantakaiseen ravintolaan.

Huhta-Pub-ovenripa-683x1024.jpg
Säästöpankin logo ovenrivassa muistuttaa siitä, että takavuosikymmeninä pankkikonttoreita oli vielä keskustan ulkopuolellakin.
Pubin tiloissa on harjoitettu takavuosina myös toisenlaista bisnestä, sillä ovenripa muistuttaa Säästöpankin hyödyntäneen aikanaan samoja neliöitä. Liiketilan nykyiset asiakkaat kulkevat maallisen mammonan sijaan pikemminkin sosiaalisen pääoman ja hyvän juoman perässä. Musisointiinkin heille on annettu mahdollisuus.


– Kitara on yleensä vireessä, mutta silti kaikki haluavat sitä virittää. Pianossa on niin sanottu pubiviritys, mutta se kuuluu asiaan. Tänne saa tulla ja soittaa näitä, kun vaan kysyy asiasta ensin, Kuusisto kertoo.


Huhta Pubin seinällä on Darts-taulu, joten säännölliset tikkakisat kuuluvat kuvioon. HuTi eli Huhtalan Tikkakerho ottaa mielellään uusia jäseniä vastaan. Tietovisatkin ovat pelaamassa koronatauon jälkeen taas viikko-ohjelmaan.


– Meillä on myös kattava valikoima erilaisia pelejä. Uuno-kortit, Trivial Pursuit ja Kimble ovat varmasti kuluneet eniten asiakkaiden käytössä.

Huhta-Pub-sisustus-1024x682.jpg
Pubin seinillä näkyy historian kerrostumaa.
Suurin osa baarin asiakaskunnasta tulee arkena Huhtalasta ja sen lähiympäristöstä, mutta viikonloppuisin paikalle riennetään myös kauempaa. Työntekijät ovat ammattitaitoisia ja omistautuneita touhulle, mistä kertoo muun muassa perehtyneisyys erilaisten drinkkien valmistukseen.


– Jos haluat tietyn juoman, niin tämä on se paikka, jossa se osataan tehdä varmasti oikein, Kuusisto vakuuttaa.


Huhta Pub


  • Perustettu: 1993
  • Kaupunginosa: Huhtala
  • Asiakaspaikkoja: 30+20 (terassi)
  • Ruokailumahdollisuus: Sipsejä ja pähkinöitä löytyy
  • Paikan erikoisuus: Cocktail- ja juomasekoitukset
 
"Nyt siinä on muun muassa tilliä, maustekurkkua, perunaa ja muikkuja"
Roskiin.

Noin muuten ihan mielenkiintoinen konsepti.

Enkä ois osannu arvata, että Huhtapub ois niinku cocktail-baari. Nimi viittaa mun päässäni enemmän semmoiseen alan harrastajamestaan, että tiskinvieruspöydässä Matti ja Pertti sadatta viidettä kymmenettä kolmatta päivää liikenteessä, Martilta meni haima kaks viikkoa sitten, ja menekkituote keskiolut ja koskenkorva.

Mut tuolla pitää kyllä päästä piipahtamaan.
 
Toki ite en hirveästi välitä siitä, että mukissa on sademetsä, mutta jos olut- ja siiderivalikoima on jotain muutakin kuin nuo Koffin hanat, niin varmasti löytää juotavaa.
 
En tiijä mutta on kyllä melkoinen voittoputki.
Aamusta heti sähköpostissa isoa tilausta, toisesta asiasta tuli vähän ristiriitaisia tunteita kun hottisäiti toi aamusta koululaisen täksi viikoksi työharjoitteluun ja minä sille "saisinko sun puhelinnumeron" joo ja en siis omaan käyttöön mutta kuitenkin :X3:
 
Toki ite en hirveästi välitä siitä, että mukissa on sademetsä, mutta jos olut- ja siiderivalikoima on jotain muutakin kuin nuo Koffin hanat, niin varmasti löytää juotavaa.

Minusta kyllä karhu maistuu sielä aina hirvittävän hyvältä

ehkä kaksi kertaa olen ottanut jotain muuta
 
Minusta kyllä karhu maistuu sielä aina hirvittävän hyvältä
Joo, tavara kun liikkuu ja letkut pestään säännöllisesti, niin se hanatuote maistuu hyvälle. Tuohan on jo yks hyvän baarin merkki.

Mut enemmän tosiaan menee itellä tuonne erikoisolut- tai ulkolainen siideri -linjalle, kun kapakassa käy juomassa. Kakarana Karhua oli jotenkin hieno juoda, kun oli vielä litran lasipullojakin, mutta ehkä se vähän nykyään jää Sandelsin jalkoihin, jos valita pitäs.
 

hanassa onely kultainen kulaus #paikkakunnalla #muistaakseni

ja sen hanojen huoltoa voin epäillä, huhtassa aivan varmasti kunnossa, samoin kuin kosken panoravintolassa
 
Ei ainakaan toistaiseksi tarvitse allekirjoittaa muuten pätevää sääntöä, että kun ikää tulee, niin krapulapäivät on laskettavissa iän ekalla numerolla. Näyttää pahasti siltä että selvisi yhdellä, tai no... ihan vähän viel tärisyttää ni pistetään 1½ päivällä. Kauhulla odotin et alkaa menee jo puol viikkoa toipumiseen.
 
Back
Ylös Bottom