Off-topic 24h

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
miksi siis etes pitää kompuraa päällä jos ei tarve viilentää?

Minähän siis etelleen kytken sen päälle vain silloin kun kaipaan viilennystä, sillon kun en, se ei ole turhaan päällä
Ettei tartte painella turhaan nappeja. Nehän kuluu 😉 Eikä se kompura koko aikaa siellä käy.

Toisekseen, jotta ilmastoinnin voiteluaineet kiertäisi, tarttee kompuran käydä. Pysyy härveli parempana. Samaten saattaa olla hyväksi, että kondenssikanavat pysyy auki, kun käytetään säännöllisesti ja vesi virtaa.

Mutta siis edelleen, en ota kantaa, miten kenenkin kannattaa käyttää, mutta homehtumisen pelosta ei kannata jättää käyttämättä.

Vähän provo jatkokysymys; mitens jääkaapin kanssa asunnossa, onko se päällä koko ajan ja haiseeko home?
 
Vähän provo jatkokysymys; mitens jääkaapin kanssa asunnossa, onko se päällä koko ajan ja haiseeko home?

eihän se henkilöautossakaan homehtuisi jos se olisi kokoajan kylmä, siinähän se alkaa muhimaan kun kompura sammuu ja kenno lämpenee ja siihen lämpimään kosteuteen alkaa itiöt ja bakteerit muhia

siksi kompuraa käytäessä sammutankin sen hyvissä ajoin ennen auton sammuttamista, että lämpenevästä kennosta virtaa ilma läpi ja se kuivuu huomattavalla nopeudella noeammin kun jos se kompura sammuisi samalla kun auto ja kaikki kosteus jäisi sinne hitaasti hautumaan
 
Se öljynvaihto

IMG_5730.jpeg
 
Happamat kamppeet on sitten vielä kovempia. Limeä, piimää, sitruunaa, viiniä tms. sopivasti mukaan. Ei liikaa. Kiivi kai on kanssa hyvä, en oo koklannut.

Itse asiassa ananaksen bromelaiini on kovempaa kamaa kuin hapot.

Itsehän en edes voi syödä tuoretta ananasta kun suupielet aukeaa.
 
eihän se henkilöautossakaan homehtuisi jos se olisi kokoajan kylmä, siinähän se alkaa muhimaan kun kompura sammuu ja kenno lämpenee ja siihen lämpimään kosteuteen alkaa itiöt ja bakteerit muhia

siksi kompuraa käytäessä sammutankin sen hyvissä ajoin ennen auton sammuttamista, että lämpenevästä kennosta virtaa ilma läpi ja se kuivuu huomattavalla nopeudella noeammin kun jos se kompura sammuisi samalla kun auto ja kaikki kosteus jäisi sinne hitaasti hautumaan
Kysyn edelleen, montako pilalle homehtuneen kennon omistajaa tunnet ja onko sinulla siis joskus näin modernissa autossa käynyt? Itse tunnen 0, eikä omissakaan autoissa pätkäajosta huolimatta ongelmia. Ainoat ongelmat, mitkä tiedän johtuu käyttämättömästä kompurasta ja vaihtamattomista raitisilmasuotimista.

No ei se jääkaappikaan koko aikaa käy, eikä siellä ole edes puhallinta kuivaamassa mitään.
 
Kysyn edelleen, montako pilalle homehtuneen kennon omistajaa tunnet ja onko sinulla siis joskus näin modernissa autossa käynyt?

Eiköhän ne ole vanhemmissa autoissa kaikki, joita on käytetty. Koitappa omassa joskus sammuttaa se kesken ajon, haiseeko?
ja sitten kun kytken sen uudelleen päälle kun kenno on varmasti kuiva ja lämmin, haiseeko?

Minun Joka Jumalan kulunut, ilmastoitu, henkilöatuo on haissut noissa vaiheissa: villasukalle
 
Eiköhän ne ole vanhemmissa autoissa kaikki, joita on käytetty. Koitappa omassa joskus sammuttaa se kesken ajon, haiseeko?
ja sitten kun kytken sen uudelleen päälle kun kenno on varmasti kuiva ja lämmin, haiseeko?

Minun Joka Jumalan kulunut, ilmastoitu, henkilöatuo on haissut noissa vaiheissa: villasukalle
Modernilla tarkoitan tämän vuosituhannen värkkejä.

Siis miksi sammuttaa kesken ajon? Eikös se ole sama asia, kun lähden vaikka kaupasta takaisin liikkeelle eikä mitään hajua ole?

Onko sulla RI-suodatin varmasti vaihdettu riittävän usein? Tuleeko vettä reilusti alta, kun kun päällä (kondenssikanavat auki)?
 
Mikä on tämä maailman turhin keskustelu auton ilmastoinnista?

Auto ostetaan, automaaginen ilmastointi säädetään 21 asteeseen (tai muuhun itseään miellyttävään lämpötilaan) ja autolla ajetaan kunnes se vaihdetaan seuraavaan.
Hyvin kiteytetty, lopetan osaltani nyt ratakiskon vääntämisen.
 
Back
Ylös Bottom