Off-topic 24h

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Minä olen kalastanut paljon elämäni aikana. Ja hoitanut kaloja ihan työkseni monta vuotta. Kalaa en kauheasti syö mutta niitä on kiva pyytää.
 
Mä olen aina nätisti 😇 on muuten hassu sana tuo kalan pyynti 🤨
Kaverin kuvaama Karppi. Nää lienee varsin harvinainen näky. Ite olin äimänkäkenä :d. Screenshot_20230719_204242_Video Player.jpg
 
Mä olen aina nätisti 😇 on muuten hassu sana tuo kalan pyynti 🤨

Kun metsästetään ja kalastetaan, mennään haltijoiden alueille. Luontoon ei mennä niin vaan ottamaan, vaan pitää ensin lepytellä metsänhenget ja ukko ylijumala ja pyytää nätisti saalista. Ehkä varminta on vetää vähän viinaakin.

Sitten vanha pyyntikulttuuri yhdistyy kristinuskoon eli pyhään Andreakseen ja pyhään Pietariin, jotka kalastivat Genesaretin järvellä. Anna Antti ahvenia, Pekka pieniä kaloja, Jussi (Johannes Kastaja) julman isoja!
 
Muistin kyllä ite. Sarja oli ykkösjaksoa lukuun ottamatta vhs:llä ja tuli katottua läpi n kertaa.
Joo, kyllä noita oli mullakin nauhalla, mutta todennäköisesti ei vaan just kuin muutama jakso sieltä täältä, kun ei oo sattunu oleen kotona nauhoittamassa.

Muistatko muuten tai muistaako jengi sarjaa Rude Awakening? En muista millä nimellä se oli suomennettu. Tuli sunnuntai-iltana ja Sherilyn Fenn esitti semmoista vähän enemmän viinaan menevää leidiä, jolle aina sattui ja tapahtui. Toi kuulu aina nuoruuden sunnuntain darrarutiineihin. Tota varmaan esitettiin joskus ainakin sinne päin samoihin aikoihin kuin Lihaksia ja Luoteja.
 
Viimeksi muokattu:
Tässä kun on nyt muutaman päivän täällä lapissa pyörinyt, niin kieltämättä käynyt mielessä ajatus, jotta miten ois jos kiellettäisiin porojen kasvatus noin niinku elinkeinona. On meinaa vähän vitusti noita kiven älykkyydellä varustettuja sarvipäitä tien päällä.
Ei ole haitannut kyllä yhtään!

Sijainti: Kilpisjärvi
Huomenna nukahdetaan koiran kanssa Norjassa.
 
Joo, kyllä noita oli mullakin nauhalla, mutta todennäköisesti ei vaan just kuin muutama jakso sieltä täältä, kun ei oo sattunu oleen kotona nauhoittamassa.

Muistatko muuten tai muistaako jengi sarjaa Rude Awakening? En muista millä nimellä se oli suomennettu. Tuli sunnuntai-iltana ja Sherilyn Fenn esitti semmoista vähän enemmän viinaan menevää leidiä, jolle aina sattui ja tapahtui. Toi kuulu aina nuoruuden sunnuntain darrarutiineihin. Tota varmaan esitettiin joskus ainakin sinne päin samoihin aikoihin kuin Lihaksia ja Luoteja.
Ei mitään hajua

Vapaailta, rynnäkkökänni
 
Muistatko muuten tai muistaako jengi sarjaa Rude Awakening? En muista millä nimellä se oli suomennettu. Tuli sunnuntai-iltana ja Sherilyn Fenn esitti semmoista vähän enemmän viinaan menevää leidiä, jolle aina sattui ja tapahtui. Toi kuulu aina nuoruuden sunnuntain darrarutiineihin.
Tuttu sarja. Meillä oli etkorutiini, jossa katsottiin Peep Showta. Mahtava brittikomedia, jossa on todella noloja käänteitä. Aina ennen baariin lähtöä katsottiin jakso tai pari. Silmiä ei saanut sulkea, vaikka tapahtumat olisi miten kiusallisia. Tämän rutiinin jälkeen pystyi helpommin ylittämään itsensä radalla. Erityisesti sarjan Super Hans toimi erinomaisena esikuvana ujolle nuorukaiselle.
 
Rupeekohan tässä nyt olemaan kohta oikeasti (fyysisesti) jo ihan kondiksessa. Hyvän matkaa toista viikkoa menty, kun ei oo tarvinnu rouhia ainuttakaan tulehduskipulääkettä ja eilen ja tänään kesti käydä heittämässä kiekkoakin. Ts. uskaltaa jo vähän varatakin ton oikean nilkan päälle plus tallustaa maastossa.

Tänään oli vielä ton nilkan tietokonetomografia lasaretissa ja vähän arveluttaa, että noinko ne enää löytää tuolta mitään, kun kesti tänne asti saada toi kuvausaika, mutta onpahan käyty. Oli kyllä hienoin härveli, joihin on sairaalassa päässyt ja noita ei kuulemma montaa ole Suomessa. 25 eurolla saa tilattua kuvat itelleen, kun kysäisin ja pakko varmaan tilata puhtaasta mielenkiinnosta, että millaista kuvaa tuollainen härveli tuottaa.
 
Back
Ylös Bottom