Off-topic 24h

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Minulla on sellainen käsitys, että nämä eri tuotteiden terveysväittämät ovat rankkoja yksinkertaistuksia asioista, joihin todellisuudessa vaikuttavat monet eri tekijät.
 
Pitäisiköhän sitä sosialisoitua jossain vaiheessa hiukan. Taitaa olla pari kuukautta kun olen työpaikan seinien ulkopuolella puhunut jollekkin, jonka nimen tiedän. Nekin oli vanhemmat. Tuntemattomille puhuminen tarkoittaa 'kiitos' kassahenkilölle.
 
Ai että oikeesti saisin kehoni pH:ta matalammaksi jos joisin reippaasti sitruunamehua? Antakaa mun kaikki kestää :D
 
Ny rillataan.
ny rillataan.PNG
 
Milläs sitte? Jos ei kehoon laitetuilla aineilla?
Ai että oikeesti saisin kehoni pH:ta matalammaksi jos joisin reippaasti sitruunamehua? Antakaa mun kaikki kestää :D
Käytännössä ainoa konsti TERVEEN ihmisen muuttaa omaa pHta on poistaa happoa aktiivisesti, yksinkertaisimmillaan hyperventiloimalla, mutta vaikutus on tietenkin melko lyhyt aikainen. Huomaat(te) sen kun paikkoja (yleensä kai huulia ensin) alkaa kihelmöimään kun ph nousee, hiilidioksidia, eli veren puskurisysteemistä käytänössä hiilihappoa poistuu liikaa. Nyt JOS muistan oikein (20+ vuotta sitten luettuja asioita) ensimäinen vaikutus tällä on johonkin tiettyyn Kalsium ionin toimintaan/sitoutumiseen ja käytännössä tämä johtaa ensimmäinsenä hermoston toiminnan häiriöihin jonka huomaa yleensä tuntohäiriöinä.

Käytännössä sillä mitä syö/juo ei ole mitään merkitystä elimistön pHn kannalta, sen verran hyvin ja tarkkaan säädelty järjestelmä on kyseessä. (paitsi ehkä jäsen Xtremen ehdottamalla tavalla saa ainakin mahahappojaan vähennettyä)

Toki jos katsotaan mitä nämä pH ruokavaliohihhu...höpönassut ehdottaa syömään on pääsääntöisesti helposti tulkittavissa yleisesti terveelliseksi ruokavalioksi, joten samakai se on jos sitä haluaa pH ruokavalioksi kutsua. Ei sitä vain kannata ehkä hirveästi markkinoida koska osoittaa lähinnä ettei tiedä juuri mitään ihmisapinan fysiologiasta.
 
Back
Ylös Bottom