Off-topic 24h

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Vähän meinas käydä kuivana.

Screenshot_20230219_212051_QuickPic.jpg

Kastelu virkistää kummasti.

Screenshot_20230219_212100_QuickPic.jpg
 
Minullakin jäi eilen raportoimatta

ulostee laskiasipullakup kakella

sanotaanko 2/5


IMG_2245.jpg
 
Minullakin jäi eilen raportoimatta

ulostee laskiasipullakup kakella

sanotaanko 2/5


katso liitettä 250758
#ajankuluksi
Teet nyt kunnon pullat. Eikä tuommosia piperryksiä. Lusikkakin on isompi.
 
Pahoittelen tiedotuskatkoa! Tässä on nyt tapahtunut kaikenlaista.

Sylvi on hengissä, koira turvallisesti kotona ja kissa💛 muuttaa tänään äiskän luo.

Näinhän tässä ei pitänyt missään nimessä käydä, mutta oman jaksamiseni ja hyvinvointini ja kissan turvallisuuden vuoksi näin nyt tehdään.

Koira on kiltti ja varmasti sieltä helpoimmasta päästä mitä rescue-koiriin tulee. Sisäsiisti, ystävällinen, kulkee melko nätisti remmissä, ruoka maistuu, tulee syliin ja antaa koirapusuja. Se on oma-aloteisesti asettunut nukkumaan olohuoneen pedille.
Namien avulla opetin jo istu-komentoa, joka onnistuu hienosti - huom kieliero, koska koiruli on ennen kuullut pelkästään liettuaa.

Ensimmäinen ilta ja yö oli kauhea, koska koira reagoi jokaiseen ääneen, mitä naapureista ja rappukäytävästä kuului. Kukaan ei varmaankaan nukkunut. Vein heippalapun alakertaan ja pahoittelin tilannetta naapureille.

Toinen yö oli ihan erilainen: koira ei reagoinut ääniin kertaakaan. Päivällä meluun riittää tällä hetkellä useimmiten muutama haukku tai murahdus ja tuhahdus.

Ongelma on se, että koira teki kaksi aggressiivista hyökkäystä kissaan. Ne tulivat ilman ennakkovaroitusta kohti paikallaan pötköttelevää mirriä. Tilanne oli nollasta sataan silmänräpäyksessä. Kissa on ennen asunut koirien kanssa, joten se ei ehkä osannut olla varuillaan. Kissa säilyi naarmuitta, mutta minä pelästyin. Ihan valtavasti. Minulla on kaikki traumaperäisen stressireaktion oireet - en syö enkä nuku. Koiran ja kissan tilanne ehkä ajan kanssa rauhoittuisi, mutta minun jaksaminen ei riitä sen odottamiseen. Huoli kissan turvallisuudesta on niin valtaisa. Koiraportti ja suljetut ovet kotona ahdistavat minua - varmaan enemmän kuin kumpaakaan eläintä. Osasin odottaa kyräilyä ja sähinää, mutta en näin selkeää aggressiivisuutta.

Päätös kisulin muutosta voi olla täysin hätiköity. Äiskä on kuitenkin kissalle tuttu ja tiedän kissan saavan täydellistä hoivaa ja rakkautta ympäristössä, missä se voi olla huoletta ja ilman stressiä. Muutos saattaa sille olla helpompi kuin minulle, jolle jää iso haava sydämeen tästä asiasta.

Rescueyhdistyksen mukaan koiran tuloon voi liittyä "Baby Blues": tunnesidettä koiraan ei synny, koira ärsyttää ja vie kaiken ajan ja voimat ja mieleen tulee ajatus, että on tehnyt elämän suurimmat virheen. Yhdistyksen tukihenkilö lohdutti, että ilo, onni ja rentous koiran kanssa elämiseen kyllä tulee aikanaan.

Kunhan muutama viikko on kulunut ja sekä koira että minä ollaan vähän toivuttu muutoksen tuomasta stressistä, me ollaan menossa yksityistunnille koirakouluttajan luo!

Koirun kuvia on kuvaketjussa!
 
Voisin vielä lisätä, että vihreät on perseestä, vasemmisto on ripulipaskaa perseestä, demarit on perseestä, RKP on perseestä, liberaalit on ehkä perseestä, KD on Sarin johdolla ihan Ok
 
Back
Ylös Bottom