Off-topic 24h

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
wärtsilä, vähennä
fiskars, lisää

#hyvääbisnespäivää
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Rahasto. Osta. Älä koskaan myy.

Minä syksyllä myin, ja osakkeita tilalle

e. ai niin, myinhän toissiviikollakin, vai viimekö se oli

ee. rahastoja myymällä ostin myös merssun

osakkeita myymällä en ole tainnut ostaa kun toisia osakkeita tilalle, muistaakseni
 
Tai no, onhan nuo jossain vaiheessa myytävä ettei mene valtiolle perintönä. Mutta siihen asti nautitaan kyseisen ETF:n jakamista osingoista (aamu-unisuuttani kirjoitin vahingossa rahasto).
 
Jonnet ei vaan muista.

20230116_105744.jpg
 
Msft, amd, apd. Suomalainen firma hyytyy kun amerikkalainen kasvaa. Onko esmes upm tai edes neste lv paljoakaan yli mitä oli 10v sitten? Mielikuva ja vihreä hössötys jotain ihan muuta. Ei riitä massi, lihas ja cojones muailmalla. Näyttäs quuttikin hyytyvän. Varmimmin kehittyy kotimaan it-palvelusektori mihin meidän kommunismi rahamme laittaa. Toki saatu niillä rahoilla ihan törkeen hyvin toimivat toiminnanohjaukset terveydenhuoltoon yms:david:
 
Muistakin vieläkin useamman lapsuudenkaverin lankanumeron ulkoa. Samaten toki kotinumeron.

Nykyään hyvä kun muistan emännän numeron.. älyluurit pilannu aivot monellakin tapaa.

Minulla enää lapsuuden kotinumero muistissa. Siitä on näppärä kehitellä erilaisiin juttuihin tarvittavia tunnuslukuja.
 
Tämä on osakekurssi johon lyöty vihreä ja uusiutuva ja kannattavuusparannusta, mutta ei liikevaihto. Vetäydyn odottelemaan graafia liikevaihdon kehityksestä.

Minua kiinnostaa yrityksissä vain:

1) osinko
2) kurssi
3) saanko hallituspaikan
 
älyluurit pilannu aivot monellakin tapaa.

Minä en ainakaan osaa enää edes kirjottaa, käsin

toista se oli ennen, kun JokaJumalan pankkikortti ostoksesta piti/sai kirjottaa kuittiin nimmarin
 
Msft, amd, apd. Suomalainen firma hyytyy kun amerikkalainen kasvaa. Onko esmes upm tai edes neste lv paljoakaan yli mitä oli 10v sitten? Mielikuva ja vihreä hössötys jotain ihan muuta. Ei riitä massi, lihas ja cojones muailmalla. Näyttäs quuttikin hyytyvän. Varmimmin kehittyy kotimaan it-palvelusektori mihin meidän kommunismi rahamme laittaa. Toki saatu niillä rahoilla ihan törkeen hyvin toimivat toiminnanohjaukset terveydenhuoltoon yms:david:
Kannattaa nyt ensin ainakin keskittyä vertailemaan saman alan yrityksiä, eikä omenoita käpyihin. Eipä kovin kummosia ole Nesteen vastineet, UPM:n osalta en tiedä, oisko International Paper vai mikä hyvä verrokki, mutta sama laulu.

Enemmän taitaa olla kyse siitä, miten toimialat jakautuu ja keskittyy. Sekä tietty toimialalla 100 yrityksen (USA) joukosta todennäköisemmin 1 nousee mielettömästi kuin parin kolmen (Suomi) joukosta. Tietty myös rahoituksen saaminen jne. helpompaa tai ainakin laajemmat mahdollisuudet isommassa kotimarkkinassa.
 
Back
Ylös Bottom