Off-topic 24h

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
En kait minä voi ainoa olla, joka näistä numeroista ressaa pitkänkin parodiahorisontin salkulla, 6-10v?

ei ressaa, mutta sen olen huomannut että tässä kun kiikutaan tuossa ykkösen ja kakkosen rajamailla niin ykkösellä kun alkaa niin aina vähä tulee paha mieli

parhaimmilaan koko salkku ollut yli satarosenttia lussalla

E5445279-CBC8-49B0-AE4C-24BFA67801E5.jpeg
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Voi persereikä ja taas meni indeksien pohjalukemat uusiksi. Kyllä nyt menee päin vittua kaikki. Mikä siinä on, ettei pysty olemaan katsomatta noita numeroita, kun aina pitää vähän vilkaista. En kait minä voi ainoa olla, joka näistä numeroista ressaa pitkänkin parodiahorisontin salkulla, 6-10v? Hommat suoraan perseestä. Kyllä nuo rahanprinttaajakommunistit saisi raiskata.
Ei kannata vielä ressata, se kunnon kyykky on profetoitu vasta ens vuoden puolelle.
Tämä nyt on tietysti sama kuin tuuleen huutaisi.
 
Voi persereikä ja taas meni indeksien pohjalukemat uusiksi. Kyllä nyt menee päin vittua kaikki. Mikä siinä on, ettei pysty olemaan katsomatta noita numeroita, kun aina pitää vähän vilkaista. En kait minä voi ainoa olla, joka näistä numeroista ressaa pitkänkin parodiahorisontin salkulla, 6-10v? Hommat suoraan perseestä. Kyllä nuo rahanprinttaajakommunistit saisi raiskata.

Ei kai sentään ihan kaikki? Olen ymmärtäny että muna ei menis? Ei ainakaan loiseen?
 
Niin, en tiiä mitä järkeä niitä indeksejä on nyt toljottaa, jos sitä rahaa ei akuutisti tarvii ja puhutaan jostain pitkän aikavälin sijoituksista. Paskat on ajat, mutta ei ne indeksit siitä kattomalla yhtään enempää nouse ja vituttaa sit vaan.

Sama juttu, jos joka päivä googlaa joka hemmetin sotauutisen ja märehtii niitä päivät pitkät, vaikkei yksittäinen kansalainen täällä suomenmaalla voi asialle yhtään mitään. Paska fiilis tulee vaan tuostakin.

Että siinä nää iltapäivälehtien psykologit (ja muutkin psykologit) on ihan oikeassa, että kannattas mieluummin keskittyä siihen omaan arkeensa ja juttuihin, joista tulee ennemmin hyvä fiilis. Pysyis ehkä arki vähän paremmin tasapainossa tai ainakin hiukka helpompana.
 
Voi persereikä ja taas meni indeksien pohjalukemat uusiksi. Kyllä nyt menee päin vittua kaikki. Mikä siinä on, ettei pysty olemaan katsomatta noita numeroita, kun aina pitää vähän vilkaista. En kait minä voi ainoa olla, joka näistä numeroista ressaa pitkänkin parodiahorisontin salkulla, 6-10v? Hommat suoraan perseestä. Kyllä nuo rahanprinttaajakommunistit saisi raiskata.
Oikeastaan ei kyllä kiinnosta katsella. Joten ei kyllä stressaakaan.

Kuukausittain jotain ostelen. Mukavahan se, kun nythän niitä saa vaan halvemmalla. Senkus laskevat vaikka lisää. Minä kiitän.
 
En tajua miten mahdollista. Itellä loppuu aina kesken.
No kun pyrin muutenkin tekemään mahdollisimman vähän töitä, silleen max 5-6 h per päivä työaikaa - kun jumpat ja koiran ulkoilutukset ihan rauhassa keskellä päivää, niin en ole oikein kokenut tarvitsevani enempää lomaa. Ja pidin kyllä nyt kesällä 1+3 viikkoa mutta ne olikin ilmeisesti vuoden 2020 ja 2021 pitämättömiä lomia.

On vähän ollut silleen, että mitä sillä lomalla tekisin?
Ja toisaalta, oman työn tavoiteorientaatio pakottaa myös miettimään, että "missä välissä ehdin muka lomailla?"

Tosin, voisi kyllä suunnitella jotain matkaa Britteihin ystävän luo, ennen kuin British Museumista palautetaan liikaa historia-aareita niiden oikeille omistajille. Tälleen turistin näkökulmasta on kivasti varastettu niin paljon saman katon alle.
 
Niin, en tiiä mitä järkeä niitä indeksejä on nyt toljottaa, jos sitä rahaa ei akuutisti tarvii ja puhutaan jostain pitkän aikavälin sijoituksista. Paskat on ajat, mutta ei ne indeksit siitä kattomalla yhtään enempää nouse ja vituttaa sit vaan.

Sama juttu, jos joka päivä googlaa joka hemmetin sotauutisen ja märehtii niitä päivät pitkät, vaikkei yksittäinen kansalainen täällä suomenmaalla voi asialle yhtään mitään. Paska fiilis tulee vaan tuostakin.

Että siinä nää iltapäivälehtien psykologit (ja muutkin psykologit) on ihan oikeassa, että kannattas mieluummin keskittyä siihen omaan arkeensa ja juttuihin, joista tulee ennemmin hyvä fiilis. Pysyis ehkä arki vähän paremmin tasapainossa tai ainakin hiukka helpompana.
Täysin totta jokainen sana mutta omalla kohdallani on jo liian myöhäistä. Onneksi sentään täällä arjessa on aamusta iltaan hyvää seuraa joka sanoo niin kuin asiat on. Tai jos ei tiedä miten asiat on niin kysyy suoraan, esim. että onko minusta tullut homo tai impotentti. Herkkähän se on joka tuollaisesta vilpittömästä kysymyksestä hermostuisi.
 
No kun pyrin muutenkin tekemään mahdollisimman vähän töitä, silleen max 5-6 h per päivä työaikaa - kun jumpat ja koiran ulkoilutukset ihan rauhassa keskellä päivää, niin en ole oikein kokenut tarvitsevani enempää lomaa. Ja pidin kyllä nyt kesällä 1+3 viikkoa mutta ne olikin ilmeisesti vuoden 2020 ja 2021 pitämättömiä lomia.
5-6h/pv 😳

Oma todellinen aktiivinen työaika on yleensä luokkaa 2-3h/pv, toki johtuen siitä että olen a) sairaan nopee ja b) minun osuuteni kokonaisuudesta on aika pieni osa. Pyrinkin siis lyhyiden aktiivisten työjaksojen kompensoimiseksi minimoimaan myös työpäivät -> kaikki lomat käytetään, mielellään moneen kertaan ja toki palkattomia vapaita tarpeen mukaan torinlaidalla hommia varten.

On vähän ollut silleen, että mitä sillä lomalla tekisin?


voisi kyllä suunnitella jotain matkaa Britteihin ystävän luo, ennen kuin British Museumista palautetaan liikaa historia-aareita niiden oikeille omistajille. Tälleen turistin näkökulmasta on kivasti varastettu niin paljon saman katon alle.
BM on kyllä kova paikka, nyt olis joku hieroglyfierikoisnäyttely, tekis melkein mieli käydä #ajankuluksi.
 
5-6h/pv 😳

Oma todellinen aktiivinen työaika on yleensä luokkaa 2-3h/pv
On se joskus tuota minullakin. Siis etänä tietysti, niin ei tarvitse minnekään edes lähteä ja tuhlata aikaa matkustamiseen.

Ideaaliviikkoina
-aloitan maanantaina töihin virittäytymisen muutamalla tunnilla (tänään 2h mutta ajoin myös toimistolle ja jouduin seurustelemaan työkavereiden kanssa niin pitkähkö päivä, lähdin heti lounaan jälkeen),
-teen töitä sen 5-6 h ti-to (pari-kolme tuntia aamulla, sitten keskellä päivää n. tunnin jumppa/lenkki, ja sitten pari-kolme tuntia)
-ja perjantaina laskeudun viikonloppuun tehden.. en juuri mitään, paitsi kuuntelen Teamseja tai ehkä pidän "kävelypalaverin" työkaverin kanssa -saatetaan sivuta myös työasioita.

Mutta minulla on myös tulospaineet, niin jotenkin ei vaan osaa maksimoida niitä lomia. Tai sitten pitäisi olla jotain mukavaa puuhaa, eikä sellaista kotona olemista mitä valtaosa "normaalityöajasta" on.

e. Minähän teen siis hirveästi töitä, kun ei tarvitse lorvia kustannuspaikalla ja tuhlata aikaa seurusteluun, eli oikeasti saan lyhyessäkin ajassa tehtyä tehokkaasti enemmän kuin moni kollega.

BM on kyllä kova paikka, nyt olis joku hieroglyfierikoisnäyttely, tekis melkein mieli käydä #ajankuluksi.
Tuota minäkin katsoin. Louvressa vietin joskus 2 päivää muisenaisen Egyptin osastolla, niin kiinnostaisi kyllä tuo erikoisnäyttelykin.
 
Mutta minulla on myös tulospaineet, niin jotenkin ei vaan osaa maksimoida niitä lomia. Tai sitten pitäisi olla jotain mukavaa puuhaa, eikä sellaista kotona olemista mitä valtaosa "normaalityöajasta" on.
Minulla ei ole sinänsä tulospaineita, olispa, tekisin suhteellisen hyvää tulosta, koska #sairaannopee. No toisaalta torinlaidalla ei ole muuta kuin tulospaineita, mitä enemmän tekee, sitä enemmän, mutta ei sillonkaan yli puolenpäivän jaksa olla. Ei passaa siis jättää kokonaan kuntatyönantajaa, pelkästään torinlaidalla jokainen vapaapäivä maksais useamman satasen...sohva jää yksinäiseksi.

Tuota minäkin katsoin. Louvressa vietin joskus 2 päivää muisenaisen Egyptin osastolla, niin kiinnostaisi kyllä tuo erikoisnäyttelykin.
Louvressa käytiin Leo da Vintsi näytellyä tiiraamassa, se oli kyllä komia. tuo BM houkuttais kans, mutta ei varmaankaan realisoidu...no on siellä pari kertaa muuten käyty ja varmaan käydään taas kun seuraavan kerran lontooseen päädytään.
 
Viimeksi muokattu:
Joskus on tullut käytyä Louvressa ja Versaillen tiluksilla. Kyllähän noissa paikoissa sai aikaa menemään. Niin ja hitommoiset rakot kantapäihin, kun oli uudet kengät, mtkä hiersivät melkomoisesti :LOL:
 
Versaillesissakin olen käynyt mutta syksyllä. Mietin silloin, että olisi pitänyt mennä kesällä: olisin voinut soudella soutuveneellä niin kuin entisaikojen aristokraatit.
-Tosin ei kyllä silloin varmaan yksikään Versaillesin tiluksilla asunut nainen soutanut itse, ei varmaan edes palvelusväki. :LOL:


e. Versaillesin puutarhassa olevat patsaat olivat minusta pelottavia, koska synkkä mielikuvitus: Parista tuli mieleen jokin satu/tarina/elokuva, en tiedä, ehkä vain oman pääni tuotos, että ihan oikeat ihmiset, lapset, on jotenkin vain kesken leikin jähmetetty patsaiksi niille sijoilleen ja sen ajatuksen jälkeen näin ne kaikki patsaat niin. 🙀
 
Viimeksi muokattu:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom