Off-topic 24h

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Olipahan hieno leffa toi Punainen vyö, varmaan YLE Areenassa nähtävissä jälkikäteenkin.

20220801_045137.jpg
#Passissa

Arki koitti. Vanhalla kaavalla: herätyskello soimaan 6:45, 7:00 ja 7:15. Kaks ekaa löi kiinni ja viimeisen kohdalla oli pakko alkaa venytellä kun ei ollu myöhempää herätyskelloa. Pienen venyttelyn ja örinän jälkeen ylos, puuro tulille, santalootan tyhjäys, roskien vienti ja paperilehden haku. Sitten nautittiin aamupuuro ja lehden luku ja 8:05 työ maalla. Täällä oli pöly laskeutunu ja piti alottaa pintojen pyyhkimine ja mattojen/lattian imurointi. Läppiskin oli niin tööt että latas pitkän aikaa ennenku antoi käynnistää.

Anekdoottina todettakoon että tasan kuukauteen ei tullut koskettua tieto koneeseen. Heinäkuu puhelimella onely.

Nyt pitäis järkeillä mitäköhän vittua tekis ja missä järjestyksessä.

Ensimmäistä kertaa ikinä tuli tuijoteltua sähkön hintoja, laskun maksaminen herätti uteliaisuuden.
Onpas tuo spot hintakin nyt melko korkealla, hetken kävi mielessä sellaseen vaihtaa. Nykyinen diili kannattaa ainakin vielä jonkun aikaa.

Viherpiiperöt varmaan iloisia kun ihmiset alkaa kattoon kulutustaan.

M-Nutrition Sports Greens 1, 210 g, Lemon-Lime

Todella tykki viherjauhe

-33%
Pari viikkoa kun vielä sutii, niin saa pari viikkoa vielä huilata tälle kesälle. Samaisen pari viikkoa ja useammat päiväunet näköjään otti, että toipui muutaman viikon takaisesta useamman viikonlopun raikuliputkesta.

Aamun kahvina joku mikä lie Tallinnasta tuotu spesiaalijauhatus. Pidän vaaleammista, mutta tää alkaa olemaan jo turhankin kesy.

Ensimmäistä kertaa ikinä tuli tuijoteltua sähkön hintoja, laskun maksaminen herätti uteliaisuuden.
Onpas tuo spot hintakin nyt melko korkealla, hetken kävi mielessä sellaseen vaihtaa. Nykyinen diili kannattaa ainakin vielä jonkun aikaa.

Rehellisesti voin sanoa, että mitä enemmän siirrytään kuluttamaan aidon tarpeen mukaan, eikä mielihalujen mukaan, sitä iloisempi mä ainakin olen.

Vuoden 2023 alkukesään asti mulla 4snt/kwh. 200m2 pidetään kunnolla lämpimänä +23. Pitkiä suihkuja ja kaikki koneet hyrrää koko ajan. Suoralla sähköllä lämpee. Menee sen 21000kwh. Ihan kohtuullisesti silti, uudehko energiatehokas talo.

Jos ens keväänä sähkönhinta on nykyisellään 27snt/kwh tai siellä 40snt mihin negatiivisimmat on maalannu niin varmaan alkaa järkeillä kulutusta. Aika helposti sais dropattua kulutusta jos laskis huonelämpötiltaa 2-3 astetta ja lämmittäis talven takkaa lähes päivittäin.

Alkaa olla aurinkopaneelit kannattavia mikäli niiden hinta ei witusti nouse.

Vuoden 2023 alkukesään asti mulla 4snt/kwh. 200m2 pidetään kunnolla lämpimänä +23. Pitkiä suihkuja ja kaikki koneet hyrrää koko ajan. Suoralla sähköllä lämpee. Menee sen 21000kwh. Ihan kohtuullisesti silti, uudehko energiatehokas talo.

Jos ens keväänä sähkönhinta on nykyisellään 27snt/kwh tai siellä 40snt mihin negatiivisimmat on maalannu niin varmaan alkaa järkeillä kulutusta. Aika helposti sais dropattua kulutusta jos laskis huonelämpötiltaa 2-3 astetta ja lämmittäis talven takkaa lähes päivittäin.

Alkaa olla aurinkopaneelit kannattavia mikäli niiden hinta ei witusti nouse.
Saas kattoa meneekö pienempiä toimijoita nurin, niille tulee karmeat tappiot tollasista pitkistä soppareista. Saadaanko talven huipuissa jo euron raja rikki:cry:

Saas kattoa meneekö pienempiä toimijoita nurin, niille tulee karmeat tappiot tollasista pitkistä soppareista. Saadaanko talven huipuissa jo euron raja rikki:cry:

Tai isompia. Eihän Lumo ollu mikää pieni?

Uskon vahvasti että itse pääsen kuivin jaloin. Olkiluoto 3 alkaa porista (vaikka onkin eurajoella), tuulivoimaa tulee jatkuvalla syötöllä, kaasua saadaan natokumppani jenkeiltä, sekä kansa että markkinat hyväksyy lopullisen ryssästä irtautumisen ja alkaa luottaa tulevaisuuteen ja sähkön hinta on taas kohtuuden nimissä ens keväänä ja minä voin jatkaa kulutusjuhlia.

Suositut

Back
Ylös Bottom