Off-topic 24h

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
keskustelu: asiallisena

minkähänlaista henkilöautoa @MÖYKKYNEN tyyrää nykyään?

enkä onko Herra kelloMiehiä?

tälläistä mietin kuntoilusalilla

saattaa liittyä erääseen viestiin, minkä Herra sittemmin sensuroi, mutta Minä ehtin sen lukea
Lähes kymmenen BMW-vuoden jälkeen siirryin kilpailevaan leiriin ja herrasmiehen valintaan, Mercedes-Benziin. En kuitenkaan vanhemman herrasmiehen valintaan eli MB E220d Avantgarde-packilla vaan pelkästään herrasmiehen valintaan, tosin myös laiskan miehen valintaan työsuhdeautona.

Viimeisin kiinnostus kelloihin on jostain 80-luvun lopulta, kun olin vielä sikiö. Silloin näin Valituissa Paloissa digitaalisen lotto-rannekellon, jolla pystyi arpomaan myös lottonumerot mutta äiti ei suostunut sellaista minulle ostamaan.

Se eräs viesti oli kyllä aivan liian synkkä niin hienoon kesäpäivään mutta kun on saanut nauttia entisen eukon äärimmäisen hurmaavasta seurasta saman katon alla jo viidettä kuukautta putkeen ja pörssit rytisee niin kuin huomista ei olisi, niin jossain vaiheessa saattaa alkaa vähän harmittamaan, hehe. FED:n 0.75% jälkeen tuli muuten pahin rysähdys mitä olen koskaan nähnyt eikä se sieltä ole vieläkään noussut kuin marginaalisesti. EKP:n ilmoituksen jälkeen ei kuitenkaan rysähtänyt ollenkaan mutta ehkäpä markkinat oli jo hinnoitellut sen etukäteen FED:n ilmoituksen jälkeen.

lisää hyviä kysms:ksiä

jokohan mopedi kannattaisi laittaa seisontaan? ajeltua kun ei näköjään tule, juhannuksena kävin syömässäkäymässä ja se on se tämän Suven ajelu

sunnuntaina jo meinasin lähteä, mutta oli pihassa niin kuuma että lähdinkin vain polkupyörällä: ajelulle

juhannuksen ja sunnuntain välillä ei ollut käynyt ajelu mielessäkään

voikohan asia olla niin, että jopa allekirjoittaneen seuraava henkilöauto on täysinsähköinen?

Yours
Mites vanha kunnon

ei osunut Minunkaan arvaus, nimittäin: Mercedes-EQ

olikin vanhanliiton Mercedes-Benz vielä alla
Kävin koeajamassa EQS:n ja olihan se hieno sisältä ja ulkoa mutta noita täyssähkövempaimia ei viitsi edes harkita ennen kuin lataustapahtuma on yhtä nopea ja vaivaton kuin bensavehkeillä ja latauspisteitä on joka huoltoasemalla. Päästöillä ym. vihreillä arvoilla ei ole minulle mitään merkitystä vaan oikeastaan päinvastoin. Olen joskus ihan vakavissani harkinnut hommaavani F-150 Raptorin ihan kiusallani.

M-Nutrition Sports Greens 1, 210 g, Lemon-Lime

Todella tykki viherjauhe

-33%
😍

Katsellut samoja vehkeitä mutta köyhyydestä johtuen vaatisi sen kauan odotetun ja lupaillun bensiiniautojen hinnanromahduksen.
Ootko muuten ajanut tuollaista härveliä koskaan? Itse en ole koskaan päässyt testaamaan ja olen vaan miettinyt, että millainenhan täryjyrä se on hytissä istuessa esim. motarinopeuksissa...

Ootko muuten ajanut tuollaista härveliä koskaan? Itse en ole koskaan päässyt testaamaan ja olen vaan miettinyt, että millainenhan täryjyrä se on hytissä istuessa esim. motarinopeuksissa...
Ainakin pienempi Ranger Raptor on niin pehmeäkyytinen, ettei tarvi paljoa kuopista välittää teillä. Senkus laskee menee vaan, kuvittelen isomman auton olevan vielä asteen smoothimpi.

täyssähkövempaimia ei viitsi edes harkita ennen kuin lataustapahtuma on yhtä nopea ja vaivaton kuin bensavehkeillä

Minulle ei tuo muodostuisi ongelmaki, kun ajan niin vähän

Minulla ollut -Benz nyt vuoden ja ~8000km mittariin

hyvin ehtisi sähköinen auto katoksessa seistessä aina lataantua Minun ajot vaativiin määriin

esimerkiksi jos EQS:n tai E:n rangella ajelisi tapista tappiin niin 16 kertaa vain olisi tarvinnut latata: teoriassa

ehkä valintani olisi cupra born, pitää kattua kun niitä rupeaa kuluneina olla markkinoilla

En. Mutta kai nuo uudehkot hyötyajoneuvotkin on jo ihan kuhtalaisen ok ajettavia.

Veli Möykkyselle sopisi myös TRX.

Tuo väri ehkä turhan pirteä.

Mutta kai nuo uudehkot hyötyajoneuvotkin on jo ihan kuhtalaisen ok ajettavia.
Mikä olisi jahtiautoksi "järkevä" Cruiseri. Tarkoitan noita malleja mitä on. Onko vanhoissa D4D moottoreissa isosti kiusaa.

Kyllä tämä siihen menee, tulevaisuudessa, että maantieajot sähköautolla ja eräjormailuihin joku kunnon maastohirmu läskirenkailla, niin ei montut tunnu.

Edit. Palokuntahommissa tuli ajettua 1983 ja 2001 vuosimallin cruisereilla, tuo uudempi oli jo ihan jees kampe.

Mikä olisi jahtiautoksi "järkevä" Cruiseri. Tarkoitan noita malleja mitä on. Onko vanhoissa D4D moottoreissa isosti kiusaa.

Kyllä tämä siihen menee, tulevaisuudessa, että maantieajot sähköautolla ja eräjormailuihin joku kunnon maastohirmu läskirenkailla, niin ei montut tunnu.

Edit. Palokuntahommissa tuli ajettua 1983 ja 2001 vuosimallin cruisereilla, tuo uudempi oli jo ihan jees kampe.
Käsittääkseni se 3-litran D4D on ainakin aika varma pata. @Lonewolf saattaa tietää paremmin.

Huutokaupasta huusin joskus lähes tosissaan tuollaista lyhyttä LC:tä kz moottorilla, mutta ei rahat riittäneet siihenkään.

Siinä vastaava melko "rapea" yksilö.

Minulle ei tuo muodostuisi ongelmaki, kun ajan niin vähän

Minulla ollut -Benz nyt vuoden ja ~8000km mittariin

hyvin ehtisi sähköinen auto katoksessa seistessä aina lataantua Minun ajot vaativiin määriin

esimerkiksi jos EQS:n tai E:n rangella ajelisi tapista tappiin niin 16 kertaa vain olisi tarvinnut latata: teoriassa

ehkä valintani olisi cupra born, pitää kattua kun niitä rupeaa kuluneina olla markkinoilla
Olen puolivakavissani tässä miettinyt että siirtäisin #torinlaidalla tapahtuvat työhommat OYn kautta tapahtuvaksi ja ottasin autoetuna jonku Taycanin, sillä sais noin 99% ajoista suoritettua pattereilla ja ehtis hyvin latailemaan pihassa.

Täähän on aina niin suhteellista. Mitä sillä jahtiautolla tarkoitetaan? Onko tarkoitus kulkea pitkin kairoja talvitiepohjia, vai ajella soratietä hirviporukan tulipaikalle? Onko varautunut siihen, että oksat saattaa raapia kylkiä, vai pestäänkö ja vahataanko se isin silmäterä joka ilta. Jos a ja a, niin vanhemmalla Subarun Legacyllä menee sinne, minne a ja b orientoitunut uudehkon Cruiserin omistaja ei kehtaa silmäterällään yrittääkään. B ja b, niin siihen riittää vaikka se suosittu käskai, eikä kellekään tarvi edes kertoa että se oli se edullisempi etuvetoversio.

Mutta asiaan. Ei kai ny herranjumala vielä ole vanhoja D4D-moottoreita? Sehän on moderni kone!

Ulkomuistista sivukorvalla kuultuna, ainaki alkupään koneissa tais olla jotain suuttimien tiivisteiden kans, ja sillon nokeaa öljyt. Mutta kun omistaja tiedostaa asian, heti kun käyntiääni muuttuu kiliseväksi, suuttimien tiivisteet vaihtoon. Jotenkin näin.

Jos aihe oikeasti kiinnostaa, niin slck:n palstalta löytynee helposti pitkähkö ketju ko moottorista.

Käsittääkseni se 3-litran D4D on ainakin aika varma pata. @Lonewolf saattaa tietää paremmin.
En mie näistä uusista vehkeistä niin tiiä, ei oo ollu tarvetta eikä kiinnostusta perehtyä.
Huutokaupasta huusin joskus lähes tosissaan tuollaista lyhyttä LC:tä kz moottorilla, mutta ei rahat riittäneet siihenkään.
Olen antanut itseni ymmärtää, että tuo 1kz-te on aika loistava moottori, ja J9 miellyttää korinakin vielä silmää. Ois ihan hyvä käyttöpeli moinen.

Eikös 1kz-t(ehkä e) ollut taannoin sun korisen runnerinki moottorivaihtoehtona, ei toki tietenkään meidän maahantuojan valikoimissa, mutta...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom