Off-topic 24h

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
Minä ostin ensimmäistä kertaa ikinä vaippoja!
9Y83hld.png

En juuri asioi tuossa mystisessä hyllyvälissä mutta paikalliseen ässään on ilmestynyt kärry, johon voi lahjoittaa ostoksia paikkakunnalla oleville Ukrainasta tulleille pakolaisille. Kärryssä on lappu, jossa pyydetään tiettyjen kokojen vaippoja, säilyvää ruokaa ja hygieniatarvikkeita. Ostin vaippoja, jotain lasten puhdistuspyyhkeitä (ensimmäinen kerta kun ostin näitäkin!), deon, shampoota ja hoitoainetta, kaurahiutaleita ja hernekeittoa.

Kotimatkalla tajusin, että hitto, terveyssiteitä tai tamponeita tarvitaan varmaan myös; Päätin heti, että ostan seuraavalla kauppareissulla tuplasti; omiin tarpeisiin ja ko. kärryyn.
Sodan alettua lahjoitin toki rahaa myös Lääkärit Ilman Rajoja -järjestölle mutta tämä oli paljon konkreettisempi tapa auttaa (vaikka varmasti järjestökin tarvitsee lahjoituksia). Helppo toteuttaa oman kauppareissun yhteydessä ja ostaa juuri sitä mille on tarvetta.

PS. Enemmän kuin hyvesignalointia niin tämä on haaste: Vastaavaan kärryyn törmätessänne ihan jokaiselta liikenee varmasti ainakin 30 senttiä makaronipussin ostamiseen ja lahjoittamiseen.

Olitko pukenut aamulla pikkarit alle vai menitkö mulkkusiltaan?

Kamalan ikävää: viime viikolla kuoli kaverilta kissa ja nyt on toisen tuttavan koira jouduttu lopettamaan 😭

Jotain positiivista:

Meille tuli hoitokoira 3 viikoksi ja ensimmäisenä iltana kaivo jostain makaronipussin ja söi koko pussillisen kuivana. 2 Mattoa pesuun, koira aamu neljältä ulos ja kahden ripulikasan siivous lattioilta. Saatoin kehua naista joka asuu samassa ositteessa että josko tästä eteenpäin ostokset menee suoraan omille paikoilleen.

Edit. Positiivista tässä on varmaan se että koira on tosi symppis eikä vanhempi kissa ole vielä tappanut sitä.

Joku varmaan tietää...

Minulle on 2016 annettu persoonallisuushäiriödiagnoosi, jonka oikeellisuuden kyseenalaistin heti alussa ja josta olen aina huomauttanut psykiatrin kanssa asioidessani. (Tällöin lääkäri on varmasti joka kerta merkannut minut "vaikeaksi potilaaksi" 🙄).

Kiitos Piporadion minulle tehtiin nyt kevättalvella laajat ja perusteelliset psykologiset testit, joiden perusteella mitään persoonallisuushäiriötä ei ole. Nykyinen psykologi pitää ko diagnoosia täysin virheellisenä päätelmänä ja ylitulkintana ja ihmettelee, miksi "palikkatestiin" edes ryhdyttiin ECT-hoidon jälkeen, kun en silloin mistään mitään muistanut pariin kuukauteen.
Minulle olisi voitu tuolloin diagnosoida myös dementia.

Huomautin asiasta viimeisellä tsykiatrikäynnillä ja pyysin asian korjaamista potilastiedoista, sillä koen ko diagnoosin hyvin leimaavana. Nyt kun katsoin, niin mitään mainintaa diagnoosin virheellisyydestä ei ole vaan se pomppaa heti silmille.

Mitä seuraavaksi? Yhteys potilasasiamieheen? Kirjallinen korjauspyyntö?

Olen ylpeä piporadiolainen ja ikuinen masentuja, mutta persoonani on kyllä ihan terve ja tasapainoinen 😃

Suositut

Back
Ylös Bottom