Off-topic 24h

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Olipa hyvä postaus YLE Akuutilta - asioista, joiden johdosta olen (täälläkin) pohtinut omaa pukeutumista.

Olen teini-iästä asti kohdannut kaikenlaista asiatonta. Ei vain pelkkää huutelua vaan myös iholle tulevaa ja jopa pelottavaa käytöstä. -Jonka miehet vain jostain helvtin syystä kokevat oikeudekseen. (ja harhaisimmat kuvittelevat naisten nauttivan siitä)

Olin vajaa 10-vuotias kun joku aikuinen humalainen mies laittoi kädet takaapäin lanteilleni minua hyväillen ja en todellakaan tiennyt mitä siinä tilanteessa olisi pitänyt tehdä. Olin lapsi! Katsoin lähellä olevaa aikuista, enoani ja kummisetääni, apua hakien mutta hän vain katsoi tilannetta puuttumatta siihen mitenkään. Hetken kauhunsekaisen lamaantumisen jälkeen pakenin sisarusten ja serkun luo "majaan", enkä uskaltanut tulla ulos ennen kuin aikuiset olivat lähteneet.

Ja tietysti, kun alkoi jo 14-vuotiaana käydä festareilla, tulivat tutuiksi kaikki ihmispaljoudessa taakse ilmestyvät miehet, jotka vain yhtäkkiä alkavat käpälöimään ja jopa tunkemaan käsiään housuihin. Opin, että kovat iskut kyynärpäällä taaksepäin ja kovakärkiset maiharit potkimiseen ovat hyvä ase ja varustus.

Puhuttamakaan niistä lukuisista kerroista, kun on huudeltu perään (sillonkin, kun olin mielestäni hyvin asiallisesti pukeutunut), yksin kulkiessani on ajettu autolla viereen ja pyydelty avoimesta ikkunasta kyytiin ja ajettu rinnalla niin kauan, ennen kuin olen päässyt kääntymään sellaiselle reitille, minne ei pääse autolla jne.

Viimeisin ikävä kokemus on vuodelta vajaan kymmenen vuoden takaa. Se tuli aivan yllättäen, olin jo luullut päässeeni tuosta kaikesta eroon. Silloisen työpaikan illanvietossa tuli "ryhmähalitilanne" -jossa yksi mies aivan totaalisen yllättäen ja "salaa" käytti tilaisuuden hyväkseen ja suuteli koko sen ajan kaulaani. Hyi saatana.

Se mikä tässä kaikessa on surullista on, että kokemukseni eivät ole millään tavalla erikoisia - valtaosa ikäisistäni naisista on kohdannut jotain samaa.
Se mikä taas on raivostuttavaa, ovat aikuiset miehet, jotka kommentoivat näiden asioiden esillä oloa mediassa negatiivisesti ("kaikesta ne naiset valittavat") - mutta se koira älähtää johon kalikka kalahtaa? (Toivottavasti näillä miehillä ei ole tyttölapsia!)

Voi kun voisin tykätä enemmän, kuin yhden kerran.

Ihana JA TARPEELLINEN postaus :heart:

Lisäksi olen pahoillani Fea, että olet joutunut epäasiallisen käytöksen kohteeksi elämässäsi.

nyt näytti voima pääsevän väärästä välistä ulos..

eiku lähti vain laturin, eiku ahtimen remmi irti

Timppa tuumas, että nykyisillä polttoaineen hinnoilla pelkät ne kustannukset on yli tonnin veto

#hehe

Haapanen sensijaan päästeli urku auki maaliin asti ja likemmäs viissataa vauhtia

onnekis on pyhävatteet

muitskaa pyhittää lepopäivä

CB6C8FCC-BEDA-4AAC-B3A3-018EAE745A91.jpeg

Tämä nyt vallitseva tilanne kertoo hyvin sen, että metsäsijoittaminen ei ole laiskojen tai lonkkavikaisten hommaa. Vaatii todella paljon puuhastelua omalla ajalla. Lisäksi on kaikenlaista uusien teiden tekoa ja vanhojen teiden lanaamista, ojien perkaamista, myrskypuiden korjaamista ynnä muuta.
Ja jos metsä on nyt ns pöheikkövaiheessa, kestää kuhtalaisen kauan ennenkö sieltä alkaa tiliä tulla.
Pitäisi melkein olla perikuntaa joka sitten aikanaan pääsee nauttimaan tuloista.

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
Voi kun voisin tykätä enemmän, kuin yhden kerran.

Ihana JA TARPEELLINEN postaus :heart:

Lisäksi olen pahoillani Fea, että olet joutunut epäasiallisen käytöksen kohteeksi elämässäsi.
Onneksi mikään ei ole jättänyt mitään muuta jälkeä kuin sen, että joskus mietin pukeutumista (olen epävarma asuni "sopivuudesta") ja että työtilanteissa olen korostetun ammatillinen. En ole esim. ahdistunut seksuaalisuuden suhteen, melkein päinvastoin olen hyvinkin seksuaalinen ja avoin mutten kiellä, ettenkö tunnistaisi tietynlaiset tilanteet potentiaalisesti uhkaavina.
Esim. Jos töissä joudun asiakastapaamiseen minulle vieraaseen tilaan ja tapaan miesasiakkaan yksin, olen hyvin ammatillinen ja jopa maskuliinisesti pukeutunut. Juhannuksen matkailuautoreissulla kävin yhdellä ABC:llä unisex-suihkussa ja suihkukoppien ovissa lukot havaitessani mietin, että "nämä on tehty turvallisiksi tiloiksi."

HjAvnDP.png

-Kirjaan toimittaja on koonnut viiden suomalaisen vapaaehtoisesti ja harkiten seksipalveluja myyvän naisen kokemuksia ja ajatuksia alasta.
(Suosittelen kaikille ko. palveluita käyttäville!)

Minulla pisti silmään se, että jotkut ovat kokeneet seksityön tuoneen voimaantumista ja vallan "takaisin ottamista" esim. koulukiusaamisen jälkeen tai muuten vain kokevat työn kautta vahvaa itsemäärämisoikeutta ja vahvistunutta itsetuntoa.
Eräs naisista kyllä tunnisti senkin, että nämä asiat liittyvät varmasti myös yleiseen henkiseen kasvamiseen ja omien rajojen tunnistamiseen jne., mitä nyt tapahtuu väistämättä kilometrien karttuessa, ihan jokaiselle.

Mietin, että itse olen kokenut jotain samaa paitsi luonnollisen henkisen kasvun kautta niin myös saliharrastuksen kautta; En tiedä johtuuko tämä enemmän siitä, että koen itseni fyysisesti "teiniminääni" voimakkaammaksi vai siitä, että saliharjoittelun kautta lisääntynyt testosteroni on nostanut itsetuntoani vai molemmista.

Joka tapauksessa, tämä oli minusta kuvan ottamisen arvoinen kohta feminismistä;
JGsFJza.png

Voisi myös kääntää miehille muotoon; Uskotko, että vaginan omaava henkilö saa itse päättää mitä sillä tekee? Jos vastaat kyllä, olet feministi.

Asiasta tähdellisempään! Hiljattain olleiden nimipäivien johdosta sain yllättäen kakun! -Lienee sanomattakin selvää, ettei tänään lasketa kaloreita.

JeQuh5M.png

@Kiukku

Löytyi arkistomateriaalia, allekirjoittaneen hitsauskoneen hankinnasta ollut merkkejä jo 80-luvulla.

Ai ettien että!

Tulee itsellä myös vähän vastaavanlaisia muistoja, pentuna noin 8 vuotiaana autoin isää kun turaili Kempin EKA koneella jotain rautoja pihassa. Annoin sille aina uuden puikon, ”iskä tarviitko uuden tikun?”.

Jossain vaiheessa ukko oli että ne on puikkoja, tikku ei oo niin ammattimiehen sanastoa hitsatessa.

Siitä pari vuotta eteenpäin opin itse kantapään kautta että mitä eroa on kaasuhitsauslaseilla ja hitsauslasilla kun jotain rautoja opettelin samalla koneella ilman iskää hitsaamaan. Oli tyytyväinen kun pojalla pari päivää silmät palaneena. 🤣

Ai ettien että!

Tulee itsellä myös vähän vastaavanlaisia muistoja, pentuna noin 8 vuotiaana autoin isää kun turaili Kempin EKA koneella jotain rautoja pihassa. Annoin sille aina uuden puikon, ”iskä tarviitko uuden tikun?”.

Jossain vaiheessa ukko oli että ne on puikkoja, tikku ei oo niin ammattimiehen sanastoa hitsatessa.

Siitä pari vuotta eteenpäin opin itse kantapään kautta että mitä eroa on kaasuhitsauslaseilla ja hitsauslasilla kun jotain rautoja opettelin samalla koneella ilman iskää hitsaamaan. Oli tyytyväinen kun pojalla pari päivää silmät palaneena. 🤣
Asiaan liittyen, bongasin joku aika sitten vanhan Strömbergin hitsauskoneen.

Tarina kertoo, että tuolla kun alettiin vetämään saumaa niin semmosen old skuul sähkömittarin pyörivä levy alkoi pyöriä noin 1 kierros per sekunti vauhtia.

aika 5:5 motorsport, etten sanoisi

ehtoommalla vielä kun piipahtaa aurinkoterassilla niin kyllä huomenna kelpaa, jatka samaa rataa

08B501D8-C878-4B55-B064-388BF579EC68.jpeg

Kirjoita vastaus...

Suositut

Back
Ylös Bottom