- Ikä
- 35
Olipa hyvä postaus YLE Akuutilta - asioista, joiden johdosta olen (täälläkin) pohtinut omaa pukeutumista.
Olen teini-iästä asti kohdannut kaikenlaista asiatonta. Ei vain pelkkää huutelua vaan myös iholle tulevaa ja jopa pelottavaa käytöstä. -Jonka miehet vain jostain helvtin syystä kokevat oikeudekseen. (ja harhaisimmat kuvittelevat naisten nauttivan siitä)
Olin vajaa 10-vuotias kun joku aikuinen humalainen mies laittoi kädet takaapäin lanteilleni minua hyväillen ja en todellakaan tiennyt mitä siinä tilanteessa olisi pitänyt tehdä. Olin lapsi! Katsoin lähellä olevaa aikuista, enoani ja kummisetääni, apua hakien mutta hän vain katsoi tilannetta puuttumatta siihen mitenkään. Hetken kauhunsekaisen lamaantumisen jälkeen pakenin sisarusten ja serkun luo "majaan", enkä uskaltanut tulla ulos ennen kuin aikuiset olivat lähteneet.
Ja tietysti, kun alkoi jo 14-vuotiaana käydä festareilla, tulivat tutuiksi kaikki ihmispaljoudessa taakse ilmestyvät miehet, jotka vain yhtäkkiä alkavat käpälöimään ja jopa tunkemaan käsiään housuihin. Opin, että kovat iskut kyynärpäällä taaksepäin ja kovakärkiset maiharit potkimiseen ovat hyvä ase ja varustus.
Puhuttamakaan niistä lukuisista kerroista, kun on huudeltu perään (sillonkin, kun olin mielestäni hyvin asiallisesti pukeutunut), yksin kulkiessani on ajettu autolla viereen ja pyydelty avoimesta ikkunasta kyytiin ja ajettu rinnalla niin kauan, ennen kuin olen päässyt kääntymään sellaiselle reitille, minne ei pääse autolla jne.
Viimeisin ikävä kokemus on vuodelta vajaan kymmenen vuoden takaa. Se tuli aivan yllättäen, olin jo luullut päässeeni tuosta kaikesta eroon. Silloisen työpaikan illanvietossa tuli "ryhmähalitilanne" -jossa yksi mies aivan totaalisen yllättäen ja "salaa" käytti tilaisuuden hyväkseen ja suuteli koko sen ajan kaulaani. Hyi saatana.
Se mikä tässä kaikessa on surullista on, että kokemukseni eivät ole millään tavalla erikoisia - valtaosa ikäisistäni naisista on kohdannut jotain samaa.
Se mikä taas on raivostuttavaa, ovat aikuiset miehet, jotka kommentoivat näiden asioiden esillä oloa mediassa negatiivisesti ("kaikesta ne naiset valittavat") - mutta se koira älähtää johon kalikka kalahtaa? (Toivottavasti näillä miehillä ei ole tyttölapsia!)
Voi kun voisin tykätä enemmän, kuin yhden kerran.
Ihana JA TARPEELLINEN postaus

Lisäksi olen pahoillani Fea, että olet joutunut epäasiallisen käytöksen kohteeksi elämässäsi.