Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
2 tankillista niittohommaa tehty, nyt vettä onelyNoni, tässähän meni rattoisasti pari tuntia sunnuntaiaamua.
Joskopa vielä santsikahvi, ja joku kokkausvideo.![]()
Piti keittää lisää kahvia jaNoni, tässähän meni rattoisasti pari tuntia sunnuntaiaamua.
Joskopa vielä santsikahvi, ja joku kokkausvideo.![]()
Sukulaisilla olisi varmaan 100ha pahasti umpeenkasvanutta taimikkoa/kasvuvaiheessa olevaa metsää jota pitäisi harventaa. On päässyt tosiaan pahasti umpeenkasvamaan, ei meinaa kävelijä sekaan mahtua. Aina kun kysellään talkookaveriksi raivuusahan varteen, on minulla ihmeellisesti muita menoja. Sinällään olisi järkevää/tuottavaa lähteä, kun perintömetsät kyseessä, mutta aivan järkyttävä työmaa.2 tankillista niittohommaa tehty
Omistatko vastaavan Breakoutin?#lottovoittajana
![]()
Työn voisi teettääkin, kustantaa vähän pusikosta riippuen 500-1000e/ha.Sukulaisilla olisi varmaan 100ha pahasti umpeenkasvanutta taimikkoa/kasvuvaiheessa olevaa metsää jota pitäisi harventaa. On päässyt tosiaan pahasti umpeenkasvamaan, ei meinaa kävelijä sekaan mahtua. Aina kun kysellään talkookaveriksi raivuusahan varteen, on minulla ihmeellisesti muita menoja. Sinällään olisi järkevää/tuottavaa lähteä, kun perintömetsät kyseessä, mutta aivan järkyttävä työmaa.
Eihän tuossa ole ahkeralle kaverille kuin reilun vuoden homma, kun tekee kokopäivätoimisesti. Hoituu helposti myös muutamalla talkooviikonlopullaSukulaisilla olisi varmaan 100ha pahasti umpeenkasvanutta taimikkoa/kasvuvaiheessa olevaa metsää jota pitäisi harventaa. On päässyt tosiaan pahasti umpeenkasvamaan, ei meinaa kävelijä sekaan mahtua. Aina kun kysellään talkookaveriksi raivuusahan varteen, on minulla ihmeellisesti muita menoja. Sinällään olisi järkevää/tuottavaa lähteä, kun perintömetsät kyseessä, mutta aivan järkyttävä työmaa.
Tämä nyt vallitseva tilanne kertoo hyvin sen, että metsäsijoittaminen ei ole laiskojen tai lonkkavikaisten hommaa. Vaatii todella paljon puuhastelua omalla ajalla. Lisäksi on kaikenlaista uusien teiden tekoa ja vanhojen teiden lanaamista, ojien perkaamista, myrskypuiden korjaamista ynnä muuta.Eihän tuossa ole ahkeralle kaverille kuin reilun vuoden homma, kun tekee kokopäivätoimisesti.
Olipa hyvä postaus YLE Akuutilta - asioista, joiden johdosta olen (täälläkin) pohtinut omaa pukeutumista.
Olen teini-iästä asti kohdannut kaikenlaista asiatonta. Ei vain pelkkää huutelua vaan myös iholle tulevaa ja jopa pelottavaa käytöstä. -Jonka miehet vain jostain helvtin syystä kokevat oikeudekseen. (ja harhaisimmat kuvittelevat naisten nauttivan siitä)
Olin vajaa 10-vuotias kun joku aikuinen humalainen mies laittoi kädet takaapäin lanteilleni minua hyväillen ja en todellakaan tiennyt mitä siinä tilanteessa olisi pitänyt tehdä. Olin lapsi! Katsoin lähellä olevaa aikuista, enoani ja kummisetääni, apua hakien mutta hän vain katsoi tilannetta puuttumatta siihen mitenkään. Hetken kauhunsekaisen lamaantumisen jälkeen pakenin sisarusten ja serkun luo "majaan", enkä uskaltanut tulla ulos ennen kuin aikuiset olivat lähteneet.
Ja tietysti, kun alkoi jo 14-vuotiaana käydä festareilla, tulivat tutuiksi kaikki ihmispaljoudessa taakse ilmestyvät miehet, jotka vain yhtäkkiä alkavat käpälöimään ja jopa tunkemaan käsiään housuihin. Opin, että kovat iskut kyynärpäällä taaksepäin ja kovakärkiset maiharit potkimiseen ovat hyvä ase ja varustus.
Puhuttamakaan niistä lukuisista kerroista, kun on huudeltu perään (sillonkin, kun olin mielestäni hyvin asiallisesti pukeutunut), yksin kulkiessani on ajettu autolla viereen ja pyydelty avoimesta ikkunasta kyytiin ja ajettu rinnalla niin kauan, ennen kuin olen päässyt kääntymään sellaiselle reitille, minne ei pääse autolla jne.
Viimeisin ikävä kokemus on vuodelta vajaan kymmenen vuoden takaa. Se tuli aivan yllättäen, olin jo luullut päässeeni tuosta kaikesta eroon. Silloisen työpaikan illanvietossa tuli "ryhmähalitilanne" -jossa yksi mies aivan totaalisen yllättäen ja "salaa" käytti tilaisuuden hyväkseen ja suuteli koko sen ajan kaulaani. Hyi saatana.
Se mikä tässä kaikessa on surullista on, että kokemukseni eivät ole millään tavalla erikoisia - valtaosa ikäisistäni naisista on kohdannut jotain samaa.
Se mikä taas on raivostuttavaa, ovat aikuiset miehet, jotka kommentoivat näiden asioiden esillä oloa mediassa negatiivisesti ("kaikesta ne naiset valittavat") - mutta se koira älähtää johon kalikka kalahtaa? (Toivottavasti näillä miehillä ei ole tyttölapsia!)
Omistatko vastaavan Breakoutin?![]()
Mikä tapahtuma ja missä?
Äkkilähtökisat kauhavalla. #veikkaanMikä tapahtuma ja missä?
Sitä itsekin katselin ja veikkailin, mutta hain vain varmistusta.Äkkilähtökisat kauhavalla. #veikkaan
En toki stalkka vokottia, mutta sanoisin että melko varma valistunut arvaus.Sitä itsekin katselin ja veikkailin, mutta hain vain varmistusta.