Off-topic 24h

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Minä olen nyt maannut kotona kuukauden Piporadiota kuuntelemassa ja tulossa on määräaikainen/pysyvä työkyvyttömyyseläke. Viimeisetkin mielenterveyden rippeet häviää piakkoin, jokapäiväinen toimintakyky on huonontunut, minkä seurauksena perse leviää ja kunto laskee. Työkyvyttömyyseläkkeessä kauhistuttaa se, että sitten minun hoitoon ja kuntoutukseen ei ainakaan satsata, sillä olenhan tuottamaton tapaus ja pelkkä kuluerä. Ikävä on mukavia työkavereita ja itse työntekoakin, vaikka siitä koituikin kipua ja stressiä. En tiedä, mitä ihmettä sitä keksisi, että elämässä olisi mielekkyyttä. Tämä kotona hyysäily tuppaa tylsistyttämään ja mieluummin tekisin pienelläkin palkalla itselleni sopivaa duunia ☹
Ei ku meet kouluttautuun uudestaan. Opetat siellä sitten samalla poikasille juttuja elämästä. Väännät sitte vaan piporadion isommalle niin et kuule avunhuutoja :) !

Eihän sulla @doownek ole mittään koipihommia pääkaupunkiseudulla?
Pitäisi saada sieltä vähän kampetta pohjoisen suuntaan, jos viitsisit kaapata ne kyytiin ja tuoda Lahteen, säästyisi itseltä 200km ajoa.
Pientä korvausta vastaan toki.

Eikä haittaa vaikka tulisi jotain eriteroiskeita, (reissun luonne huomioon ottaen) kamat menee puhallukseen/maalaukseen.

Minä olen sitten Reivin vastakohta, olen aina mennyt siihen työhön mihin olen päässyt, palkka on sivuseikka, ei sitä sen tähären tehdä

Tietämättä herrasMIEHEN taustoja niin veikkaisin että sijainti pohjanmaalla? Puolet suvusta Alajärvi, Vimpeli, Seinäjoki akselilla ja kaikilla yhteistä että kova TYömoraali. Ja helvetin kovia yrittämään, noin puolella jotain sivubisnestä päätyön ohella.

Työ asiaa. Itse sain eilen tiedon uudesta työpaikasta. Voittaja olo. Palkka nousee, tehtävänkuva rajautuu ja työmatka etestakas lyhenee 10-30 minuuttiin vanhan 2.h 30 minuutin sijaan. Uskallan olettaa elämisen laadun parantuvan. Lisäopinnot siis kannattivat.

Jäin muuten kelaamaan, että ihanko tosissaan täällä moni valitsis jäädä himaan, jos vaihtoehdot ois 1400 lapaan töitä tekemällä versus tonni lapaan kotona makaamalla..? Kun ei tuossa minun nähdäkseni oo ees mitään mietittävää, jos nyt vaan työkykyinen on.

No, omalla kohdallani epäilen, että olisi aika tilannesidonnainen valinta. Jos nyt nykytyöstä putoaisin pois ja tossa ois vaihtoehdot, niin kyllä mä 97 % todennäköisyydellä valitsisin rapsutella viherkasveja kotona jonkun aikaa. Lopun ikääni en. Kokemukseni noista matalapalkkaduuneista on kylläkin sellaisia, että eivät ole mun juttu. Tuollaisen 1.400 e voisin varmaan saada ryhtymällä keikkaduuniin/konsultointiin omalta alalta, eli paljon pienemmällä viikkoponnistuksella kuin täysi työviikko. Se varmaan olisi se ratkaisu mun kohdallani.

No, omalla kohdallani epäilen, että olisi aika tilannesidonnainen valinta. Jos nyt nykytyöstä putoaisin pois ja tossa ois vaihtoehdot, niin kyllä mä 97 % todennäköisyydellä valitsisin rapsutella viherkasveja kotona jonkun aikaa. Lopun ikääni en. Kokemukseni noista matalapalkkaduuneista on kylläkin sellaisia, että eivät ole mun juttu. Tuollaisen 1.400 e voisin varmaan saada ryhtymällä keikkaduuniin/konsultointiin omalta alalta, eli paljon pienemmällä viikkoponnistuksella kuin täysi työviikko. Se varmaan olisi se ratkaisu mun kohdallani.
Ehkä tuossa ei ollu taustaoletuksena se, että oot ollu 5k€+ / kk hommissa ennen tota ja sit nostellaan hetken aikaa tonnia korvauksia ja säästöistä loput :D Tai se, että on sellaista taustaa ja osaamista jolla joka tapauksessa työllistyy parempipalkkaisiin hommiin, vaan se, että omat työmahikset ois ylipäätään matalapalkka-aloilla ja pitäs valita, tekeekö töitä vai makaako himassa.

Johan nuo omatkin korvaukset ois melkoisesti enemmän kuin tän kuvitteellisen tapauksen työstä saadut nettoansiot, niin en minä omasta tilanteestani ois hyppäämässä tuollaisiin hommiin.

muoks. mutta jos jäisin työttömäksi ja tarjottais pestiä, josta maksettais huonosti verrattuna korvauksiin, mutta homma ois muuten mielekästä ja omaa osaamista ylläpitävää tai kehittävää, niin menisin kyllä töihin. Vaihtaisin toki järkipalkkaiseen siinä vaiheessa, kun sellainen taas tulis eteen.

Etelä-pohjanmaalla? Puolet suvusta Alajärvi, Vimpeli, Seinäjoki

tarkennus

jos jäisin työttömäksi ja tarjottais pestiä, josta maksettais huonosti verrattuna korvauksiin

menisin pelkästään sen takia, että hävettäis niin paljon ettei pystyisi olla omistaa titteli: työtön

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
Jos voitan vatusti rahaa niin ostan tuollaisen ruosteenpoistolaserin. Todella rauhoittavaa katseltavaa.

menisin pelkästään sen takia, että hävettäis niin paljon ettei pystyisi olla omistaa titteli: työtön
Joo, kyllä työttömyydestä tulee jo itessään vähän paska fiilis itellekin. Riippuen toki pikkaisen kokonaistilanteesta, ts. mikä siihen on johtanut, onko vaan väliaikaista jne.

Eihän sulla @doownek ole mittään koipihommia pääkaupunkiseudulla?
Pitäisi saada sieltä vähän kampetta pohjoisen suuntaan, jos viitsisit kaapata ne kyytiin ja tuoda Lahteen, säästyisi itseltä 200km ajoa.
Pientä korvausta vastaan toki.

Eikä haittaa vaikka tulisi jotain eriteroiskeita, (reissun luonne huomioon ottaen) kamat menee puhallukseen/maalaukseen.
Tänään ja huomenna olen tsadissa, tosin ihan keskustassa.

Ehkä tuossa ei ollu taustaoletuksena se, että oot ollu 5k€+ / kk hommissa ennen tota ja sit nostellaan hetken aikaa tonnia korvauksia ja säästöistä loput :D Tai se, että on sellaista taustaa ja osaamista jolla joka tapauksessa työllistyy parempipalkkaisiin hommiin, vaan se, että omat työmahikset ois ylipäätään matalapalkka-aloilla ja pitäs valita, tekeekö töitä vai makaako himassa.

Johan nuo omatkin korvaukset ois melkoisesti enemmän kuin tän kuvitteellisen tapauksen työstä saadut nettoansiot, niin en minä omasta tilanteestani ois hyppäämässä tuollaisiin hommiin.

muoks. mutta jos jäisin työttömäksi ja tarjottais pestiä, josta maksettais huonosti verrattuna korvauksiin, mutta homma ois muuten mielekästä ja omaa osaamista ylläpitävää tai kehittävää, niin menisin kyllä töihin. Vaihtaisin toki järkipalkkaiseen siinä vaiheessa, kun sellainen taas tulis eteen.

No sepä! Mutta on mahdoton vastata täysin objektiivisesti, koska tästä mun nykylähtökohdasta en voisi ajatella liikuttavani itseäni 20 euron päiväpalkalla mihinkään. Nyt, kun omaa vapaa-aikaa on liiankin vähän, on sen hinta huomattavasti kalliimpi. Samaan aikaan toki tiedostaen, että jos käteen tulee tonni kuussa, niin sitä vapaa-aikaansa ei voi käyttää tehden niitä asioita, joita nyt tekisin. Ei sillä rahalla pidetä tällaisia harrastusvehkeitä.

Mutta monta asiaahan voi tapahtua, ja voi olla, että sen isompaan työpanostukseen ei vaan sitten enää pysty. Kyllä se varmasti on mielekäs tapa pysyä kiinni rutiineissa ja yhteiskunnassa, joten en sen puolesta aliarvioisi yhtään.

Ei sillä rahalla pidetä tällaisia harrastusvehkeitä

tuohonkin on ratkaisuna se, että ensin säästää ja sitten ostaa harrastusvälineistön rahalla, ei pätkällä, ja näin harrastusvälineetkin on halpoja pitää

Jos nyt pitäisi puhtaalta pöydältä valita uusi ammatti max. 2 vuoden koulutuksella niin mikä se olisi...?

en ole osannut vastata tuohon ikinä, lukion jälkeen hain aivan ilman päämäärää sinne sun tänne ja menin sinne mihin pääsin

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom