Tervetuloa kerhoon.Palo muuten käämit ihan viimisen päälle töissä. Vitutti/aa niin että hampaita vihloo
View: https://youtu.be/_PbWsF-8aJU
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tervetuloa kerhoon.Palo muuten käämit ihan viimisen päälle töissä. Vitutti/aa niin että hampaita vihloo
Ei ku meet kouluttautuun uudestaan. Opetat siellä sitten samalla poikasille juttuja elämästä. Väännät sitte vaan piporadion isommalle niin et kuule avunhuutojaMinä olen nyt maannut kotona kuukauden Piporadiota kuuntelemassa ja tulossa on määräaikainen/pysyvä työkyvyttömyyseläke. Viimeisetkin mielenterveyden rippeet häviää piakkoin, jokapäiväinen toimintakyky on huonontunut, minkä seurauksena perse leviää ja kunto laskee. Työkyvyttömyyseläkkeessä kauhistuttaa se, että sitten minun hoitoon ja kuntoutukseen ei ainakaan satsata, sillä olenhan tuottamaton tapaus ja pelkkä kuluerä. Ikävä on mukavia työkavereita ja itse työntekoakin, vaikka siitä koituikin kipua ja stressiä. En tiedä, mitä ihmettä sitä keksisi, että elämässä olisi mielekkyyttä. Tämä kotona hyysäily tuppaa tylsistyttämään ja mieluummin tekisin pienelläkin palkalla itselleni sopivaa duunia ☹
Minä olen sitten Reivin vastakohta, olen aina mennyt siihen työhön mihin olen päässyt, palkka on sivuseikka, ei sitä sen tähären tehdä
Jäin muuten kelaamaan, että ihanko tosissaan täällä moni valitsis jäädä himaan, jos vaihtoehdot ois 1400 lapaan töitä tekemällä versus tonni lapaan kotona makaamalla..? Kun ei tuossa minun nähdäkseni oo ees mitään mietittävää, jos nyt vaan työkykyinen on.
Ehkä tuossa ei ollu taustaoletuksena se, että oot ollu 5k€+ / kk hommissa ennen tota ja sit nostellaan hetken aikaa tonnia korvauksia ja säästöistä loput :D Tai se, että on sellaista taustaa ja osaamista jolla joka tapauksessa työllistyy parempipalkkaisiin hommiin, vaan se, että omat työmahikset ois ylipäätään matalapalkka-aloilla ja pitäs valita, tekeekö töitä vai makaako himassa.No, omalla kohdallani epäilen, että olisi aika tilannesidonnainen valinta. Jos nyt nykytyöstä putoaisin pois ja tossa ois vaihtoehdot, niin kyllä mä 97 % todennäköisyydellä valitsisin rapsutella viherkasveja kotona jonkun aikaa. Lopun ikääni en. Kokemukseni noista matalapalkkaduuneista on kylläkin sellaisia, että eivät ole mun juttu. Tuollaisen 1.400 e voisin varmaan saada ryhtymällä keikkaduuniin/konsultointiin omalta alalta, eli paljon pienemmällä viikkoponnistuksella kuin täysi työviikko. Se varmaan olisi se ratkaisu mun kohdallani.
Mulla on tänä päivänä vieläkin sama tuntipalkka kuin hommia aloitellessa silloin joskus.Muistaakseni postilla oli ensimmäisessä työpaikassa tuntipalkka 6.66€.
Jos oot saanu alunperin ruplina, niin kehitys on ollut hyvä.Valuutta toki vaihtunut tässä välissä.
Etelä-pohjanmaalla? Puolet suvusta Alajärvi, Vimpeli, Seinäjoki
jos jäisin työttömäksi ja tarjottais pestiä, josta maksettais huonosti verrattuna korvauksiin
Tuli vielä laskuvirhe kun jaoin kuukausipalkan työpäivillä, enhän mä aloittaessa tehnyt kuin 2-3 päivää viikossa töitä joten tuntipalkka on laskenut roimasti :(Jos oot saanu alunperin ruplina, niin kehitys on ollut hyvä.
Joo, kyllä työttömyydestä tulee jo itessään vähän paska fiilis itellekin. Riippuen toki pikkaisen kokonaistilanteesta, ts. mikä siihen on johtanut, onko vaan väliaikaista jne.menisin pelkästään sen takia, että hävettäis niin paljon ettei pystyisi olla omistaa titteli: työtön
Tänään ja huomenna olen tsadissa, tosin ihan keskustassa.Eihän sulla @doownek ole mittään koipihommia pääkaupunkiseudulla?
Pitäisi saada sieltä vähän kampetta pohjoisen suuntaan, jos viitsisit kaapata ne kyytiin ja tuoda Lahteen, säästyisi itseltä 200km ajoa.
Pientä korvausta vastaan toki.
Eikä haittaa vaikka tulisi jotain eriteroiskeita, (reissun luonne huomioon ottaen) kamat menee puhallukseen/maalaukseen.
Ehkä tuossa ei ollu taustaoletuksena se, että oot ollu 5k€+ / kk hommissa ennen tota ja sit nostellaan hetken aikaa tonnia korvauksia ja säästöistä loput :D Tai se, että on sellaista taustaa ja osaamista jolla joka tapauksessa työllistyy parempipalkkaisiin hommiin, vaan se, että omat työmahikset ois ylipäätään matalapalkka-aloilla ja pitäs valita, tekeekö töitä vai makaako himassa.
Johan nuo omatkin korvaukset ois melkoisesti enemmän kuin tän kuvitteellisen tapauksen työstä saadut nettoansiot, niin en minä omasta tilanteestani ois hyppäämässä tuollaisiin hommiin.
muoks. mutta jos jäisin työttömäksi ja tarjottais pestiä, josta maksettais huonosti verrattuna korvauksiin, mutta homma ois muuten mielekästä ja omaa osaamista ylläpitävää tai kehittävää, niin menisin kyllä töihin. Vaihtaisin toki järkipalkkaiseen siinä vaiheessa, kun sellainen taas tulis eteen.
Asentaja (sähkö/lvi tai vastaava).Jos nyt pitäisi puhtaalta pöydältä valita uusi ammatti max. 2 vuoden koulutuksella niin mikä se olisi...?
Jos nyt pitäisi puhtaalta pöydältä valita uusi ammatti max. 2 vuoden koulutuksella niin mikä se olisi...?
Ei sillä rahalla pidetä tällaisia harrastusvehkeitä
Jos nyt pitäisi puhtaalta pöydältä valita uusi ammatti max. 2 vuoden koulutuksella niin mikä se olisi...?