Off-topic 24h

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Samaa tiedän harrastetun ravinteleissa. Jos vaadit taukoa tai muuten huomautat siitä tai tästä, niin seuraavassa listassa ei sitten enää olekaan tunteja samaan malliin.
Kannattaa kuulua liittoon. PAM tykkää kiusata työnantajaa tuollaisista perseilyistä.

muoks. tai oikeastaan kannattaa vaan lähteä meneen ja kertoa kaverillekin tuollaisista baareista. Mutta jos oikeasti riitelyksi menis työoloista ja sopimusasioista, niin sitten liittoon yhteyttä.

Nyt ois koronan aikana kannattanu muutenkin kuulua liittoon, mutta on valitettavasti ihan tuttujakin (edelleen raflahommissa), jotka ovat tuossa säästäneet.

Kannattaa kuulua liittoon. PAM tykkää kiusata työnantajaa tuollaisista perseilyistä.

muoks. tai oikeastaan kannattaa vaan lähteä meneen ja kertoa kaverillekin tuollaisista baareista. Mutta jos oikeasti riitelyksi menis työoloista ja sopimusasioista, niin sitten liittoon yhteyttä.

Nyt ois koronan aikana kannattanu muutenkin kuulua liittoon, mutta on valitettavasti ihan tuttujakin (edelleen raflahommissa), jotka ovat tuossa säästäneet.
Ei oma case. Mutta eipä tuossa tilanteessa nuorilla ollut mittään paukkuja.

Mitä sille mahtaa, valitat tauosta. Seuraavassa listassa töitä vähemmän. Itkua pamille, työnantaja sanoo PAMille, että ei vaan oo töitä. Homma käsitelty sillä.

Veikkaan, että kukaan ottanut pamiin yhteyttä. Koska pelko, että tunnit vähenee.

Muistaakseni postilla oli ensimmäisessä työpaikassa tuntipalkka 6.66€.
Voi taivas, että tuntui sen jälkeen Ameriikalle kun pääsin kesätöihin Selluköpiksi ja sunnuntai aamuna yövuoron jälkeen jäätiin ylitöihin kolistelemaan soodakattilaa. Alkoi olla prosentit kohillaan, paperiliitto oli senverran hyvin pitänyt asioista huolta. Ja olo oli myös, kuin kuolleistaherätetyllä. Nykyään jos joutuu lapsenvahdiksi yövuoroon, nukuttaa niin paljon, että meinaa väkisin tippua penkiltä.

^^ veikkaan, ettei siellä oo kukaan edes liittynyt liittoon. Hirveesti vaivaa ja kaikkee. Jos siis mennään stereotyyppisen baarialalle hakeutuneen just täysikäisen meiningillä.

Mut toinen vaihtoehto on pamauttaa ravintoloitsijaa pikkukännissä nokkaan ja sanoa ottavansa loparit. On noita niinkin hoidettu :D

Jäin muuten kelaamaan, että ihanko tosissaan täällä moni valitsis jäädä himaan, jos vaihtoehdot ois 1400 lapaan töitä tekemällä versus tonni lapaan kotona makaamalla..? Kun ei tuossa minun nähdäkseni oo ees mitään mietittävää, jos nyt vaan työkykyinen on.

Jäin muuten kelaamaan, että ihanko tosissaan täällä moni valitsis jäädä himaan, jos vaihtoehdot ois 1400 lapaan töitä tekemällä versus tonni lapaan kotona makaamalla..? Kun ei tuossa minun nähdäkseni oo ees mitään mietittävää, jos nyt vaan työkykyinen on.
Kyllä se alkaa olemaan 2000€/kk lapaan et mie liikahdan. Helposti pärjään tonnilla kuussa (luultavasti jää jopa ylikkin), mutta se minkä verran valtio rokottaa siellä duunissa käynnistä, niin ihan vaan periaatteesta makaan ennemmin kotona.

Kyllä se alkaa olemaan 2000€/kk lapaan et mie liikahdan. Helposti pärjään tonnilla kuussa (luultavasti jää jopa ylikkin), mutta se minkä verran valtio rokottaa siellä duunissa käynnistä, niin ihan vaan periaatteesta makaan ennemmin kotona.
En ymmärrä asennetta, mutta ok. Kai nää kuitenkin kaikilta muilta oisit leikkaamassa työttömyysetuudet, koska kannustinloukot jne.? :D

Minä olen sitten Reivin vastakohta, olen aina mennyt siihen työhön mihin olen päässyt, palkka on sivuseikka, ei sitä sen tähären tehdä

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
Minä olen nyt maannut kotona kuukauden Piporadiota kuuntelemassa ja tulossa on määräaikainen/pysyvä työkyvyttömyyseläke. Viimeisetkin mielenterveyden rippeet häviää piakkoin, jokapäiväinen toimintakyky on huonontunut, minkä seurauksena perse leviää ja kunto laskee. Työkyvyttömyyseläkkeessä kauhistuttaa se, että sitten minun hoitoon ja kuntoutukseen ei ainakaan satsata, sillä olenhan tuottamaton tapaus ja pelkkä kuluerä. Ikävä on mukavia työkavereita ja itse työntekoakin, vaikka siitä koituikin kipua ja stressiä. En tiedä, mitä ihmettä sitä keksisi, että elämässä olisi mielekkyyttä. Tämä kotona hyysäily tuppaa tylsistyttämään ja mieluummin tekisin pienelläkin palkalla itselleni sopivaa duunia ☹

Täytyy vielä työn lisäksi ottaa huomioon työmatkat ja joukkoliikenteen lipusta 60 kuussa, työpäivä matkoineen käytännössä yleensä yhteensä n. 9 tuntia ja jää 85 euroa käteen viikossa. Alle 2 euroa tunti.
Onhan tuo kannustinloukku aika järkyttävä.

Itse kyllä leikkaisin eläkkeet pois ja jättäisin vaan jonkun perusturvan mikä hieman nousee työuran myötä ja rahat sitten minimi- ja kaikkien palkkojen nostoon. Työttömyysturvaakin voisi jonkun verran leikellä pois, mikäli työllistymistä estää.

Onhan tuo kannustinloukku aika järkyttävä.
On tuo kolme, neljä sataa prosentuaalisesti myös melko iso summa kuukaudessa lisää noin pienituloisella. Päälle vielä se, miten paljon paremmalta näyttää joka suhteessa se, että on edes yrittänyt ja tehnyt duunia kuin maannut himassa (olkoon sitten protestina valtiolle tai jostain muusta syystä).

Mulla ei joka tapauksessa riitä ymmärrystä tuollaiselle himassa makaamiselle, jos töitäkin ois tarjolla, mutta lopetan sotkemasta ketjua tämmöisillä.

On tuo kolme, neljä sataa prosentuaalisesti myös melko iso summa kuukaudessa lisää noin pienituloisella. Päälle vielä se, miten paljon paremmalta näyttää joka suhteessa se, että on edes yrittänyt ja tehnyt duunia kuin maannut himassa (olkoon sitten protestina valtiolle tai jostain muusta syystä).

Mulla ei joka tapauksessa riitä ymmärrystä tuollaiselle himassa makaamiselle, jos töitäkin ois tarjolla, mutta lopetan sotkemasta ketjua tämmöisillä.
Oman osani olen nuorempana saanu tehdä "talkoilla" duunia, enää ei tuu lähdettyä. Eikä toisaalta ole kyl tarvinnukkaan, viime vuodet saanu aina sen mitä on pyytänytkin. Mutta totta on, että puoli-ilmaisen työntekijälle on kyl kysyntää, mieki voisin itseasiassa ottaa kesäksi käsipelillä reippaan kaverin perustamaan nuo mun nurmikot uusiksi On koko kesäksi puuhaa, lapio, kottikärry ja kahvit tulee talonpuolesta.

Joo noinhan se on.
Semmonen pointtikin tuosta sohvalla makaamisesta aka syrjäytymisestä, että ennen vanhaan nuorison työpanos oli kovasti tarpeellista, mun nuoruudessa melkein kaikki kaverit oli niissä laudankanto ja raksasiivoushommissa, nykyjään Igor. Jo sitä ennen jaettiin mainoksia, nykyjään mainokset jakaa, no jääköön sanomatta.
Vähemmän kysyntää työpanokselle ja helpommin alkaa se sohvalla makaamisen kierre niille joilla ei koulutusta ja ehkä ei niin kannustavat perheolot.
Mut joo turhan poliittista ja vakavaa pohdintaa tänne.

Kylläpä se tänäänkin 11h työpäivän jälkeen tuntui, että työ on pelkkä sarja nälän- ja janon aiheuttamia pakkoliikkeitä. Hemmetin kateellisena katsoin kahvia hakiessa kolmelta, kun joku romusi trikoot päällä sukset kainalossa aulassa ja karkasi töistä ladulle.

Hotelli Tornin nurkilla juoksenteli yksinäinen siperianhusky ilman pantaa. Otin kulkurin kiinni, kun kerran antautui. Hetken kuluttua juoksi huolestunut ja hikinen omistajakin paikalle. Oli muuten hyvät hatkat alkamassa hoitokoiralla.

Tämä kotona hyysäily tuppaa tylsistyttämään ja mieluummin tekisin pienelläkin palkalla itselleni sopivaa duunia

Mun kämpillä saa käydä siivoamassa, asiallinen korvaus työstä maksetaan, toki. Jos viskipullot alkaa himottaa, niin siellä vitriinin päällä on 1.5l pullo Grantsia vieraita varten. Siitä voi aloitella.

Minä olen nyt maannut kotona kuukauden Piporadiota kuuntelemassa ja tulossa on määräaikainen/pysyvä työkyvyttömyyseläke. Viimeisetkin mielenterveyden rippeet häviää piakkoin, jokapäiväinen toimintakyky on huonontunut, minkä seurauksena perse leviää ja kunto laskee. Työkyvyttömyyseläkkeessä kauhistuttaa se, että sitten minun hoitoon ja kuntoutukseen ei ainakaan satsata, sillä olenhan tuottamaton tapaus ja pelkkä kuluerä. Ikävä on mukavia työkavereita ja itse työntekoakin, vaikka siitä koituikin kipua ja stressiä. En tiedä, mitä ihmettä sitä keksisi, että elämässä olisi mielekkyyttä. Tämä kotona hyysäily tuppaa tylsistyttämään ja mieluummin tekisin pienelläkin palkalla itselleni sopivaa duunia ☹
Jos sinun fyysinen preesens on lähelläkään palstasylviä niin jonkinlaisen kokemusasiantuntijan voisi vaikka loihtia.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom