Off-topic 24h

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
ei silti tullut "tuttuja" polkupyöräillessä vastaan

sokuristako imiset on vai mitä he pelkäävät?

annan esimerkin nykynuorisosta jota jotkt tulevaisuutemme toivoiksi kutsuvat:
nyt muutaman viikon kestäneenä pakkasjaksona en ole tavannut kuin murtooosan niistä polkupyöräilevistä koululaisista joita normaalisti työmatkallani kohtaan, eli luultavasti isit ja äitit ajeluttaa niitä autolla töihin

ei ennenvanhaan näin ollut: asia
Ej ollut osa omaa nuoruutta, että olisi pakkasen takia autolla viety.

Se oli kävellen, minarilla, hiihtämällä tai pyörällä.

Miksi olisi, pakkasella vaan kalsaria lisää, niin sehän se ratkaisu: ON.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Miksi köntsällä kotona huono erkonomia.

Helppo ostaa tooli + pöytä ja se on siinä.

Vai onko tilanne se, että:

"Vierashuoneeseen ei mitään rumaa pöytää ja toimistotuolia osteta!"

Joten istut jollain keittiötuolilla ja kippanapöydällä.

veikkaukseni, eli lotto:

G:n työnantaja ei ole suostunut maksamaan kotikonttorin kalustutsta ja G ei viitsi omia rahoja siihen käyttää vaikka varaa olisi, mutta kun pitää silti säästää

Ei ole vierashuonetta. Liian pieni talo. Ja sähköpöydän ostaminen johonkin nurkkaan menee ruman kategoriaan. Ihan noin paha tilanne ei kuitenkaan, toimistona khh ja istuimena human tool. Seisominen olis se juttu. Konttorilla en ole istunut kuin paltsuissa viime kesäkuun jälkeen. Lounaatkin seisten, se toimii allekirjoittaneelle. Khh ehdottomia etuja on viereinen sauna. Oon alkanut käymään sillon tällön lounastauolla saunassa.

Myös Mr. V oikeassa. Laadukkaaseen sähköpöytän ja kunnon tuoliin menis tonneja. Vaikkakin saa vähentää verotuksessa. Etätyö on myös puosta ja mieluummin olisin konttorilla, niin odottelen rokotuksia jotta pääsis taas konttorille.

Ja sähköpöydän ostaminen johonkin nurkkaan menee ruman kategoriaan.
Juuri se mitä harkitsen! Tai siis tämä tulisi ns. harrastehuoneeseen, jossa suoritan mm. jumpat, työt, koirien sisällä tapahtuvan koulutuksen jne. 😃 Ja toki tulisi siis nykyisen oman pöydän tilalle ja huoneeseen, josta saa oven kiinni.
Eilen jo googlailin asiaa ja suoritin mittauksia. Kunhan jaksan, pitää käydä toimistolla mittailemassa kuinka paljon siellä käytän pöytätilasta seisten työskennellessä, että osaan tehdä lopullisen päätöksen pöydän tarvittavan syvyyden suhteen. Mutta siis: Jo melkein hankittu.

Kun tekee tietsikkapöydän itse niin tulee juurikin sen korkuinen kuin sattuu tulemaan.

Ja kun tekee tarpeeksi raskaan niin ei tule haikailtua uusien perään kun tietää kuinka iso urakka vanhan kadottaminen olisi.

Oon katellu päätäni pyöritellen niitä jotain design-työtuoleja. Näyttävät ns. vitun huonoilta istua. Saa kai niihinkin laittaa pari kolme tonnia jos on paljon löysää, mutta itellä tämmönen Martelan säädettävä tuoli, jonka taitaa saada osapuilleen viiteen, kuuteen sataan uutena, enkä oo muuta kaivannu. Ainoa mikä tästä puuttuu on kunnollinen korkeussäätö käsinojille erikseen, mutta kaikkea muuta tästä melkein pystyykin säätään. Ja on läskin kestävä.

Ergonomiasta tuli mieleen, että uuden työkäyttöön tarkoitetun hiiren käyttö lopetti kaikki ranteen kipuilut.

Tais maxillakin olla tämä MX3 mäster.

^ joo on. Ja on kyllä mukava räpylään. Tuntuu tosi oudolta tuo toinen ns. normihiiri, kun tarvii hetken käyttää, kun loppuu akku tästä MX3:sta. Onneks tän akkukin kestää pirun hyvin. Ei oo montaa kertaa tarvinnu tyrkätä lataukseen.

^ joo on. Ja on kyllä mukava räpylään. Tuntuu tosi oudolta tuo toinen ns. normihiiri, kun tarvii hetken käyttää, kun loppuu akku tästä MX3:sta. Onneks tän akkukin kestää pirun hyvin. Ei oo montaa kertaa tarvinnu tyrkätä lataukseen.
Oiskohan ollut hiiri käytössä joku 8-9 kk ja taidan olla ladannut alkulatauksen jälkeen kolme kertaa. Ei ole liikaa se. Aina virrat päällä hiiressä ja muuten käytän donglee. Alussa oli BT ja en huomannut virran kulutuksessa eroa.

Mulla on MX2 mestari käytössä, mutta tästä on alkanut bugaamaan maalaaminen/raahaus peruspainalluksella. Katkeaa signaali tai painallus kesken, kun vaikka raahaa tiedostoa liitteeksi tms. Muuten oon tykännyt näistä MX-sarjalaisista. Ovat olleet mallinnushommissa ja excelinkin pyörityksessä kelpoja.

Voisi peruuttaa MX2 päälle autolla vahingossa pari kertaa ja käydä kyselemässä, josko sitten voisi tilata tuon MX3, kun nykyisellä viankuvauksella uutta hiirtä ei irronnut.

Oiskohan ollut hiiri käytössä joku 8-9 kk ja taidan olla ladannut alkulatauksen jälkeen kolme kertaa. Ei ole liikaa se. Aina virrat päällä hiiressä ja muuten käytän donglee. Alussa oli BT ja en huomannut virran kulutuksessa eroa.
Samaa luokkaa oisin arvannu ite. Ja itelläkin toi dongle käytössä, mikä aiheuttaa vähäsen harmia, kun on justiinsa yhden USB-portin vajaa meikäläisellä käytössä olevan portit, että pitää vaihdella dacin USB-piuhaa duuni-Jabroihin, mutta pitää katella jotain fiksua USB-hubia muuton perään.

Yhden Amazonista tilatun laitoin jo kiertoon.

Samaa luokkaa oisin arvannu ite. Ja itelläkin toi dongle käytössä, mikä aiheuttaa vähäsen harmia, kun on justiinsa yhden USB-portin vajaa meikäläisellä käytössä olevan portit, että pitää vaihdella dacin USB-piuhaa duuni-Jabroihin, mutta pitää katella jotain fiksua USB-hubia muuton perään.

Yhden Amazonista tilatun laitoin jo kiertoon.
Verkkokaupasta jotain 15 e luokkaa. Ajaa asiansa aivan täydellisesti.

Hinta ei varma, mutta halpa oli.
PSX_20210218_094805.jpg

Edit, 9,9 € verkkis

Juuri se mitä harkitsen! Tai siis tämä tulisi ns. harrastehuoneeseen, jossa suoritan mm. jumpat, työt, koirien sisällä tapahtuvan koulutuksen jne. 😃 Ja toki tulisi siis nykyisen oman pöydän tilalle ja huoneeseen, josta saa oven kiinni.
Eilen jo googlailin asiaa ja suoritin mittauksia. Kunhan jaksan, pitää käydä toimistolla mittailemassa kuinka paljon siellä käytän pöytätilasta seisten työskennellessä, että osaan tehdä lopullisen päätöksen pöydän tarvittavan syvyyden suhteen. Mutta siis: Jo melkein hankittu.

Harmi kun ei oo harrastehuonetta. Meil ei oo ku 3 makkaria, 150m2. Siinä ei oo elintilaa neljälle tarpeeks. Sääntö on että 50m2 per henkilö on riittävä. Asuin aikoinaan 50m2 luukussa. Vaimon tultua muutettiin 100m2. Mukelon tultua 150m2 ja vuos sitten tuli toinen mukelo. Tämä jäi auttamatta pieneksi.

hieno järjestelmä ON! pyllyssämme, tällä järjestelmällä sisustan,hajusisustan, 57neliön huushålliani

Sisäisen ja ulkoisen sulkijalihaksen välissä on lyhyt muutaman sentin pituinen välitila, johon sisempi sulkijalihas päästää tuolle portille tulleesta ruuansulatusjätteestä pienen näytteen.
Tässä välitilassa on paljon aistinsoluja. Ne pystyvät määrittelemään, millaista kyseinen näyte on eli onko kyseessä kiinteä vai kaasumainen tuotos.
Peräsuolen aistinsolujen ansiosta me siis voimme useimmiten tietää, onko meillä tarve kakata vai riittäisikö pieru helpottamaan oloa.

Verkkokaupasta jotain 15 e luokkaa. Ajaa asiansa aivan täydellisesti.

Hinta ei varma, mutta halpa oli.
katso liitettä 226660

Edit, 9,9 € verkkis
Joo, mulla oli joku hiukan vastaava neliporttinen Amazonista, mutta ei vaikuttanu oikein toimivan näppiksen kanssa, jossa on USB-läpivienti.

Ja toisekseen audiosignaalia ei viiti tuollaisen läpi kuljetella, niin pitää kattoa, minkälainen kombinaatio pitää kyhätä, että saa kaiken toimiin ja kaiken kiinni fiksusti :D

Oon katellu päätäni pyöritellen niitä jotain design-työtuoleja. Näyttävät ns. vitun huonoilta istua.
Aivan: samaa ihmetellyt.
Minulla on kotona toimistolta raahattu työtuoli, merkkiä Martela. Ihan huono silti, minulle, mutta se ei ole tuolin vika vaan itseni, kun olen rikkonut selkäni. Kun hankin sähköpöydän, lentää tämä varmaan roskiin, ellei mies halua korvata tällä omaa tuoliaan (joka on kyllä paljon rimpulampi kuin tämä). Joka tapauksessa, itselleni hankin korkeintaan seisontatuen tai Gymba-laudan.

Kotisaliketjua lukiessani huomasin, mitä muuta harrastehuoneesta personal fitness stationilta puuttuu:
Muistin juuri, että pyysin mieheltä ihan vain tällaista viime kesänä:
Ei ole näkynyt. :cautious:

Viimeksi muokattu:
Minulla on kotona toimistolta raahattu työtuoli, merkkiä Martela. Ihan huono silti, minulle, mutta se ei ole tuolin vika vaan itseni, kun olen rikkonut selkäni. Kun hankin sähköpöydän, lentää tämä varmaan roskiin, ellei mies halua korvata tällä omaa tuoliaan (joka on kyllä paljon rimpulampi kuin tämä). Joka tapauksessa, itselleni hankin korkeintaan seisontatuen tai Gymba-laudan.
On Marteloitakin toki kuppaisia. Tää oma oli suht uusi, kun sain vanhasta duunista ja sain minäkin yrityskaupan ja uuden omistajan kalustusinnon myötä kantaa tän himaani. Tää on ihan työfyssarin meikäläisen mitoille säätämä, joskin varmaan kerennyt elämään jo jonkin verran säätöjen jälkeen.

Mutta tää on oikeasti ihan hyvä istua ja tätä saa säädetyksi selällekin tommoisella pumpulla plus liikuttelemalla istuinosaa varsin mukavasti. Jalkojen alla on tommonen mikä lie puinen hieromavempele, jossa on siis pyöriviä puupalloja, joiden päällä pidän koko ajan koipiani :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom