Off-topic 24h

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Mun pitäs jotain tehdä polvelle, voisin varata vaikka hierojalle ajan.
Eilen taas kyykkäilin ja polven päältä kuulostaa/tuntuu siltä kuin kalsareita revitään ja ehkä tuntuukin siltä, ei ole moista ennen ollut ja ei se satu.
On vähän hassu kohta muutenkin kun siinä kohtaa mitään pitäisi olla niin miettinyt onkohan se jokin kalvo vai voiko reisilihaksen kiinnitys olla irtoamassa :LOL:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Lääkäreistä tuli mieleen. Viime kesänä kun vaihdoin duunia, työhöntulotarkastuksessa lääkäri kysy ookko terve. Sanoin, että mielenterveysongelmia on, mutta fyysisesti muuten ok, paitsi paha skolioosi. Toivon että ei ala selkä vaivaamaan. Lääkäri vastasi, että nou hätä, jos tulee selkä kipiäksi niin heillä on maailman paras fysioterapeutti. Hän kuntouttaa selän kuin selän kuntoon.

Kysysin sitten vinkkeä miten saada selkä kipeäksi, jotta pääsis tälle maailman parhaalle fyssärille. Lääkäri sanoi, että got the point ja kirjoitti lähetteen fyssärile ennaltaehkäisyyn.
Kävin työpaikan kustantamalla fyssärillä varmaan 12krt puolen vuoden aikana. Katottiin ja seurattiin korsetin treenausta ja asentoja ym ettei pääse selkä repsahtamaan mikä aiheuttais selkäkivut. Mahtava palvelu ja hyvä fyssäri. Lopputulema oli, että kondiksessa on selkä, ei pitäis tulla kipuja jos samaa rataa jatkaa ja muistaa huoltaa itseään.

Työkaverit oli kateellisia että millä vitulla pääsin, sanoin että valitin ehkä tulevista terveysongelmista työhöntulotarkastuksessa. Kaik muut sano että täysin terveitä ovet, eikä tarvetta millekkään.

Lääkäri, mies, hoki: "kestä, kestä vielä", "ei se nyt niin kamalasti satu.."
Ai että :)

Kierukan kanssa on ollut vähän samanlaisia kokemuksia. Hoitajan ei onneksi tarvinnut pitää mua paikallaan, pelkästään kädestä kiinni.

Olen ymmärtänyt että ihan ns. Soivat pelit. #hehe

Herkkyyttäkin piisaa mikä on ilmeisesti noissa juuri pidetty ominaisuus.
Jooh, ja oishan nuo jo tuommoiset kaiuttimen kokoisetkin. Vois tuntua jo pikkaisen bassokin tuollaisen 15" elementin kanssa.

Vahvari- ja johto-osasto menis vaan ihan uusiksi.. mutta pitääpi tuumata.

Kipu kasvattaa.
Tulipas mieleen omia kokemuksia lekureista.
Ranne murtui joskus nuorena ja jotenkin oli sitten vinossa se luu.
Yksi tohtori ja hoitsu piti kiinni ja sitten toinen tohtori kiskoi siitä kädestä. Mitään kipulääkitystä ei annettu. Aina kun alko silmät pyörähtään ympäri ne piti pikkusen paussin ja kisko sitten taas lisää.

Tais se mennä vähän tohon tyyliin itelläkin, kun murtui pohjeluu lukioaikaan (sopivasti pikkaisen ennen lakkiaisia). Jonkun piikin ne törkkäs murtumakohtaan, tuntui jo itessään aika veemäiseltä eikä auttanut mitään, ja sen jälkeen vääntelivät koipea kohdilleen.

Muuttunut kyllä politiikka särkylääkkeiden kanssa parissa kymmenessä vuodessa. Tuolloin hyvä kun sai buranaa, mutta sittemmin joku pikkuleikkaus, niin saanu ämpärin oksikodonia.

Mutta veemäinen tuommoinen luunmurtuma. Juili aika ikävästi muutaman ekan päivän.

muoks. jaa niin, olihan koipi aika arka kipsin pois ottamisenkin jälkeen jonkin aikaa. En tehnyt potilasvahinkoilmoitusta, kun merkitystä saattoi olla silläkin, että kepit oli aika säännöllisesti nurkassa, kun juostiin baareissa valmistumisen jälkeen.

Tais se mennä vähän tohon tyyliin itelläkin, kun murtui pohjeluu lukioaikaan (sopivasti pikkaisen ennen lakkiaisia). Jonkun piikin ne törkkäs murtumakohtaan, tuntui jo itessään aika veemäiseltä eikä auttanut mitään, ja sen jälkeen vääntelivät koipea kohdilleen.

Muuttunut kyllä politiikka särkylääkkeiden kanssa parissa kymmenessä vuodessa. Tuolloin hyvä kun sai buranaa, mutta sittemmin joku pikkuleikkaus, niin saanu ämpärin oksikodonia.

Mutta veemäinen tuommoinen luunmurtuma. Juili aika ikävästi muutaman ekan päivän.
Joo mulle ei tullu edes mitään puudutusta.

Armeijassa viimeks hiiksitty, voitin itseasiassa hiihtimiskilpailunkin siellä. Firman vehkeillä.

Ja nyt heti perään 15v myöhemmin innostus hiiksimiseen, muttei oo hiihtimiä. Mutsi kirpparilla töissä ja osti välittömästi sinne tulleeet fischerit kympeillä. Jumalaut aivan käyttämättömät alkup. 400e setti ja monotkin just mun kokua.

Mutta luisteluhiihtimet.

Emmäny mitää luisteluhiihtimistä ku pertsaa.

Mut on ainaki viimesem päälle luisteluhiihtimet.

Minulla se isoin syy traumaan oli lääkärin mielipide juuri minun puudutuksen tarpeesta ja sen seurauksena aiheutunut kipu.

Jälkeenpäin totesi, että "normaalisti laitan neljä puudutuspiikkiä kohdunsuun joka puolelle mutta ajattelin, että sinulle riittää vain kaksi."
Se, että toinen gyne vakavalla naamalla suositteli useaan kertaan hoitovirheen syytteen tekemistä viimeistään kertoi minulle, että ei sen ihan niin olisi pitänyt mennä.

Vaikka tuo liittyi gynekologiaan niin aina lääkäriin mennessä ahdistaa ja pelottaa. Kesällä kun piti ottaa likvor-näyte, ahdisti välittömästi sairaalasängyn nähdessäni. Itkin hiljaa jo ennen kuin kukaan edes ehti koskea. En selitellyt asiaa siellä yhtään mutta "kiva" olla niin ahdistunut joka kerta, kun pitää antautua hoidettavaksi - kokemukseni mukaan ei voi tietää millaista puoskarointia on luvassa.
Gyneasiat sitten vielä erikseen..

Mutta, that's life ja silleen.

Potilasvahinkovakuutus. Ja ei, yleensä ei saa. Suurin osa noista vahingoista mitä tuonne menee, ei niitä kukaan (toivottavasti) tahallaan tai osaamattomuuttaan tee. Esim leikkaushaavainfektioita voi tulla, vaikka kaikki tehdään mitä voidaan niiden ehkäisemiseksi. Toiset hommat on riskialttiimpia kuin toiset, potilasvakuutuskeskus korvaa infektiovahingon jos leikkauksen keskimääräinen infektioriski on alle 2%. Tarkoittaen että jos olet perusterve lonkkatekonivelpotilas saa tekonivelinfektion, siitä saa korvauksen, jos olet läski diabeetikko niin et saa.

Ja sitten huom. Minä en tiedä kajsnan tapauksesta sen enempää, mutta kerron esimerkkejä miksi ei mielellään syytetä ketään henk koht. Ja miksi minua vituttaa yleensä kun ihmiset puhuu "hoitovirheestä" kun kyse ei siitä yleensä ole.

En tiedä kävikö kajsnalle näin, mutta tuohon aikaan itse harjoittelin samoja hommia ja tähystyshommat vatsaan vähän hirvitti aina. Nykyään leikataan umpparit aika pitkälle tähystämällä. Tarkoittaa siis sitä että vatsanpeitteiden läpi pitää mennä 5-10mm putkilla mistä menee kamera ja työkalut sisään. Pötsionteloon pumpataan kaasua (hiilidioksidia) jotta sinne tuleepi tilaa liikkua ja ylipäätään näkee jotain, joten reiät saisi olla melkolailla tiiviitä. Ennen (~10v sitten) oli tapana täyttää se pötsi ensin ennen kuin niitä portteja survotaan siitä lihasten ja kelmujen läpi, jotta suolet olis kaukana ettei niitä rikkottais. No se täyttö tehtiin aika pienellä neulalla jonka läpi kaasu pumpattiin, jos kävi huono säkä ja suoli oli jostain syystä kiinni vatsanpeitteissä (mitä se ei normaalisti ole) tai olis vaikka pieni napatyrä, niin se neula voisi mennä sen suolen lävitte ja sitten on kakkaa väärällä puolella suolta. Se ei ole hyvä. Tai se portti voisi mennä kaasusta huolimatta siitä suolesta läpi jos se suoli olisi vatsanpeitteissä kiinni. Se on semmonen tekijä mille ei nyt mitään mahda ja voi sattua koska vaan ja kenelle vaan. Riskitekijöitä on millä tuota voi ennustaa, mutta koskaan ei varmuudella tiedä mitä siellä vastaan tulee. Nykyään on sellasia portteja mistä näkee kameralla läpi kun niitä sinne survotaan ja ns verresin neulaa ei siihen täyttöön enää käytetä tietääkseni. Mutta on siinäkin vähän ns. kiusallinen tilanne kun ekana kamerrassa näkyy kakkaa lihasten jälkeen. Sama lopputulos voisi tulla umpparileikkauksessa siitä että umppari on niin hauras että se vaan menee poikki kun siitä ottaa kiinni ja pötsiontelossa on sitten märkää ja kakkaa ja katastrofi on valmis.
Tämän olisi monen hyvä lukea oli hyvin avartava kirjoitus, sillä harva maallikko tuskin tietää minkälainen se prosessi todellisuudessa on. Todennäköisesti luetaan mediasta, että potilas kuoli hoitovirheeseen ja sen perusteella ihmiset tekevät johtopäätöksiä, uskoisin ainakin.

Vaikka hiihtämisestä en tiijä hittojakaan niin köntsää suosittelen hieman testaamaan ohjeiden mukaan onko niiden jäykkyys ees sinnepäin, suattaapi kokemus olla vähän kivempi kun luisto ja pito ees sinnepäin.
Tosin kyllä mä tiijän millä voit kompensoida suksien jäykkyyden puutteen ja jos liian jäykät niin vähän "läväyttää" siihen niin johan taipuu.

Työkaverit oli kateellisia että millä vitulla pääsin, sanoin että valitin ehkä tulevista terveysongelmista työhöntulotarkastuksessa. Kaik muut sano että täysin terveitä ovet, eikä tarvetta millekkään.
Fiksu veto, onkohan tässäkin monella takana jokin pelko että lääkäri / työterveyshoitaja arvioi että ei sovellu työhön jos alkaa vaivojaan selittämään työhöntulotarkastuksessa.

Suomalaiset ollaan vähän sellaisia, että jos jokin mättää niin viimeistään ambulanssilla täältä lähdetään. Mikälie luolamies ajoilta jääänyt jäänne.

Nimim. pitäisi itsekin käydä työterveydessä, väsymys on ihan tolkutonta oli vapaat tai ei niin yhtä levotonta nukkumista, öisin kuorsaan, sitten tulee hiljaisuus ja kuorsaus jatkuu + yölliset hetäämiset. Aamulla ei saa itseään ylös sängystä ja päivällä iskee väsymys.

Kaikkea sitä, ikään kuin ois paristot lopussa.

Ilmeisesti. Faijakin työ ukko. 40 vuotta duunarina, aina töissä vaikka miten kipee. Lääkärissä kävi vasta, kun töissä nostelusta johtuva napatyrä kun paheni sellaiseks, ettei sängystä noussut. Onneks eläkkeellä jo.

Henk. Koht olen Maksimaalinen hyöty kaikesta -immeinen. Valittajaksi toki siinä leimaantuu. Esim vakuutuksia kun maksan niin kaikki saatana sinne kauppalaskusta lähtien. Siellä henkilökunta saa palkkaa, että tulkitsee tuotepakettia.
Työturvallisuuskorttikoulutuksessakin kyselin koko päivän asioita, jotka liittyy mun henk koht työpanokseen töissä. Ei varmaan liittynyt vitullakaan muitten töihin ja muita silminnähden vitutti, että olis hiljaa saatana. Mutta hiljaa olo ei takaa yhtää nopeampaa poispääsyä ja jos niin kallista asiaa, kuin omaa aikaa, tuhlaa kyseiseen paskaan niin pakko siitä on repiä maksimaalinen hyöty.

Mutta kannattaa työterveyden palveluita käyttää niin paljon kuin mahdollista, koska sellainen palvelu on ja siittä voi hyötyä.

Ja jos se rinnalle tulee niin kai se nousee myös suorille kun kerran aletaan.

Itse en enää usko sen tulevan ikinä suorille, vaikka rinnalle asti se on jo vuosikaudet ollut rutiinia, jos on yhtään kunnossa. Nousee nytkin.

Mutta pienenä hupiukkoiluna haluaisin vielä temmata siniset levyt jotenkin etäisen siedettävällä tekniikalla. Ei pitäisi olla mahdotonta, jos vain välinekaupat ennen kevättä lakkaisivat myymästä pelkkää eioota niin että kesällä voisi urakalla hinkata tekniikkaa omassa pihassa.

Itse en enää usko sen tulevan ikinä suorille, vaikka rinnalle asti se on jo vuosikaudet ollut rutiinia, jos on yhtään kunnossa. Nousee nytkin.

Mutta pienenä hupiukkoiluna haluaisin vielä temmata siniset levyt jotenkin etäisen siedettävällä tekniikalla. Ei pitäisi olla mahdotonta, jos vain välinekaupat ennen kevättä lakkaisivat myymästä pelkkää eioota niin että kesällä voisi urakalla hinkata tekniikkaa omassa pihassa.
Jos olen nähnyt 60kg mimmien tekevän tuota 80kg niin ei pitäs olla mahdotonta, yli 80kg ite ottanut rinnalle silloin tällöin reenillä ja kuukauden progression jälkeen.
Mulla on kadonnut olkapäistä voima ihan totaalisesti niin en tiedä onnistuisiko oikeasti suorille mutta on sinne mennyt 75kg niin ei pitäs mahdotonta olla. Tosin mulla ei olkapäihin voima tartu mutta tekniikasta se onkin kiinni, nyt ei ole vaan sitä koutsia vieressä korjaamassa virheitä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom