Off-topic 24h

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Perusruuan joo mutta koska haluan helpottaa lisien antamista, teen perusruuan kylkeen lihapullia jossa kaikki vitskut ym.
Ekaa kertaa testissä siis tämä, hieman varioituna. Ajatuksena, että olisi helppo esim. luottaa siihen, että koira(t, jos toinenkin siirtyy raa'alle) saa kaikki lisät yms. silloinkin, kun minä en ole ruokkimassa.

Olen tehnyt kanan sisäelimistä sellaista paistosta, jota pilkoin koulutusnameiksi. yöks.

Olen kyllä monenlaista tehnyt koirien ruokinnan eteen; kerran esim. sain työkaverilta kokonaisen hirven jalan. Kerrostaloasuntoon. Sitä sitten käsin sahasin nylkemisen jälkeen pienemmiksi osiksi kylppärissä ym. Mutta mikään lihan ja luiden käsittely ei ole niin etovaa kuin sisäelimet. :sick:
Mun täytyisi nyt ottaa aikaa ja lukea katiska läpi. Mun vanhempi koira on hiivakorva enkä saa sitä aisoihin. Ehkä vaatii jo raakaruokaa.

Amazon sai kaamean kasan bodylastics:in vastuskumeja toimitettua. Tosi kätevän oloisia ja heikolle on ihan tarpeeksi vastustakin. Ainakin ensi fiilikset noista on melkoisen positiiviset.

Aika epäilyttävä toi kuva tuossa...
1585159447095.png

Etkö syötä raakana?
Perusruuan joo mutta koska haluan helpottaa lisien antamista, teen perusruuan kylkeen lihapullia jossa kaikki vitskut ym.
Ekaa kertaa testissä siis tämä, hieman varioituna.
Hitot minä jaksanut mitään pullia vääntää :rolleyes: 3 pellillistä "mureketta", jonka jaoin minigrip-pusseihin; 60 kpl tuli, eli kahden kuukauden satsi yhdelle, kuukauden satsi kahdelle koiralle.
eQ0rXYF.png

Mietin kyllä tuota säätäessä, että kypsentämisen pointti lienee, että se helpottaa jonkin verran käsittelyä, ja jotkut koirat vierastavat raakaa maksaa. Omilleni se ei ole mikään ongelma, eli periaatteessa voisi vain suoraan pussittaa raa'an mössön annospusseihin ja pakastaa.
Vaihtoehtona voisi olla pakastaa jääpalamuoteissa annoskuutioita.
Mutta mennään nyt noilla annospusseilla, kun niitä illan väkersin. :LOL:

Pointti siis tosiaan, että raakaruokinnan lisät olisi helppo annostella arjessa; eli nopeampaa itselle ja sitten kun olen poissa kotoa tai koirat hoitolassa, voisin ohjeistaa vaan: "annos lihaa, kylkeen yksi minigrip-pussi ja omegat."

Jostain syystä itsellä ei ole ollut ruokahalua koko iltana. :rolleyes:

Mun täytyisi nyt ottaa aikaa ja lukea katiska läpi. Mun vanhempi koira on hiivakorva enkä saa sitä aisoihin. Ehkä vaatii jo raakaruokaa.
Helpoin tapa on syöttää Maukas-brändin valmiita raakaruoka-mixejä, ovat pärjänneet hyvin Katiskan fb-ryhmän jäsenistön kriittisessä tarkastelussa (vs. esim. Mush, jonka ruuat ovat lähinnä vettä). Saa Mustista ja Mirristä. Näillä voi hoitaa raakaruokinnan kokonaan, kylkeen ehkä D-vitamiinia.

Minun vanha koira oli raa'alla yli puolet elämästään, niin on jonkin verran kokemusta asiasta. Näillä nykyisillä tämä on suht uusi juttu; vanhemmalla on iho- ja mahaongelmia, minkä vuoksi sillä kokeillaan nyt raakaa ja proteiinina vaan possua.
Jos saan tämän homman pelittämään voi olla, että molemmat siirtyvät raa'alle; possun hinta ja saatavuus ovat täällä niin hyvät, ettei mikään nappula tai valmis raakaruoka (esim. juurikin Maukkaan) pärjää kilohintavertailussa. Kävin tänäänkin jauhelihan ja valmiiksi jauhetun maksan lähes suoraan teurastajalta. 🙂

Helpoin tapa on syöttää Maukas-brändin valmiita raakaruoka-mixejä, ovat pärjänneet hyvin Katiskan fb-ryhmän jäsenistön kriittisessä tarkastelussa (vs. esim. Mush, jonka ruuat ovat lähinnä vettä). Saa Mustista ja Mirristä. Näillä voi hoitaa raakaruokinnan kokonaan, kylkeen ehkä D-vitamiinia.

Minun vanha koira oli raa'alla yli puolet elämästään, niin on jonkin verran kokemusta asiasta. Näillä nykyisillä tämä on suht uusi juttu; vanhemmalla on iho- ja mahaongelmia, minkä vuoksi sillä kokeillaan nyt raakaa ja proteiinina vaan possua.
Jos saan tämän homman pelittämään voi olla, että molemmat siirtyvät raa'alle; possun hinta ja saatavuus ovat täällä niin hyvät, ettei mikään nappula tai valmis raakaruoka (esim. juurikin Maukkaan) pärjää kilohintavertailussa. Kävin tänäänkin jauhelihan ja valmiiksi jauhetun maksan lähes suoraan teurastajalta. 🙂
Joo nuo valmiit olisi kyllä helppoja mutta ei taida lompakko kestää. Yksi koira syö 750 g lihaa päivässä jos annan raakaa.

Joo nuo valmiit olisi kyllä helppoja mutta ei taida lompakko kestää. Yksi koira syö 750 g lihaa päivässä jos annan raakaa.
Joo, täällä tuo yksi syö nyt n. 800 g päivässä. Vähän vielä hakusessa oikea määrä mutta selviää ajan kanssa koiran lihomista / laihtumista seuraamalla. Määrä kuitenkin sellainen, että exceltaulukoin ruokavaihtoehtoja järkevimmän kilohinnan selvittämiseksi, saatavuus huomioiden toki.
+ tietysti lisät, jotka nappuloissa on jotensakin valmiina, ne pitää raakaan lisätä.

Joo, täällä tuo yksi syö nyt n. 800 g päivässä. Vähän vielä hakusessa oikea määrä mutta selviää ajan kanssa koiran lihomista / laihtumista seuraamalla. Määrä kuitenkin sellainen, että exceltaulukoin ruokavaihtoehtoja järkevimmän kilohinnan selvittämiseksi, saatavuus huomioiden toki.
+ tietysti lisät, jotka nappuloissa on jotensakin valmiina, ne pitää raakaan lisätä.
Oonkin ruvennut haaveilemaan pikkukoirasta, vaikka kääpiöpinseristä :ROFLMAO:

Kaikella rakkaudella emännän edesmennyttä koiraa kohtaan, mutta vähän on raskas rotu. En tiedä, miten paljon auttaa kouluttaminen, mutta en oo nähnyt vielä kääpiöpinseriä, joka ei räksyttäisi, hyppisi ja vyöhöttäisi.
Aijaa. Nyt loppui haaveilu. En siedä räksyttäviä koiria!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom